Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pociągi tylko w jedną stronę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-06-2009
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Jakub Wiewiórski, Gazeta Wyborcza, Łódź, 25 czerwca 2009

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Pociągi tylko w jedną stronę
We wsi Żakowice (leżącej na trasie z Łodzi do Warszawy) są dwa nowe perony. Jeden z nich jest eksploatowany, zatrzymują się na nim pociągi do Łodzi, drugi natomiast nie jest wykorzystywany, ponieważ w drugim kierunku z Żakowic się nie pojedzie - czytamy w "Gazecie Wyborczej".

Do grudnia 2008 r. stawały tam pociągi z i do Łodzi. Zmieniło się to, gdy wszedł w życie nowy rozkład jazdy. - Kto chce pojechać do Koluszek, Skierniewic czy Warszawy musi przejść kilkaset metrów na starą stację Żakowice Południowe. Wąską niebezpieczną drogą, po której jeżdżą tiry. Nowy peron jest bezużyteczny. To czyste marnotrawstwo. Kiedy pokazaliśmy ten absurd w TVN, zapewniano nas, że w czerwcu przynajmniej część pociągów będzie na nim stawać. Ale na obietnicach się skończyło! - mówi "Gazecie Wyborczej" Marek Popławski, mieszkaniec Żakowic.

- Linia Warszawa-Łódź ma ogromne obłożenie - tłumaczy Krzysztof Ziółkowski, dyrektor ds. handlowych spółki PKP Przewozy Regionalne. - Gdyby pociągi osobowe stawały w Żakowicach, hamowałyby pośpieszne, a to byłoby niezgodne z prawem kolejowym. Dlatego muszą zjechać na boczny tor.

- Z Łodzi przez Żakowice jedzie 15 pociągów osobowych. Sześć z nich nie kolidowałoby z pośpiesznymi, więc można byłoby je puścić z nowego peronu. Nie chcieliśmy jednak wprowadzać niepotrzebnego zamieszania, dlatego zdecydowaliśmy się, by wszystkie jechały przez Żakowice Południowe - mówi Grzegorz Szewczyk z Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi, cytowany przez "GW".

Więcej

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Którędy KDP i gdzie nowe dworce?

Infrastruktura

Łódź: Którędy KDP i gdzie nowe dworce?

kf, Rynek Kolejowy 02 grudnia 2011

Łódź: Nadal nie ma decyzji w sprawie linii podmiejskich

Pasażer

Łódzkie: Nowy rozkład PR

Pasażer

Łódzkie: Nowy rozkład PR

kf, Rynek Kolejowy 09 grudnia 2011

PR: Przetarg na komunikację zastępczą do Opoczna

Przetargi

PR: Przetarg na komunikację zastępczą do Opoczna

kf, Rynek Kolejowy 13 grudnia 2011

Łodzki marszałek będzie walczył o KDP

Koleje Dużych Prę™dkości

Łódź: Do Ozorkowa autobusem?

Zintegrowany transport

Łódź: Do Ozorkowa autobusem?

kf, Rynek Kolejowy 21 grudnia 2011

Zobacz również:

Łódź: Którędy KDP i gdzie nowe dworce?

Infrastruktura

Łódź: Którędy KDP i gdzie nowe dworce?

kf, Rynek Kolejowy 02 grudnia 2011

Łódź: Nadal nie ma decyzji w sprawie linii podmiejskich

Pasażer

Łódzkie: Nowy rozkład PR

Pasażer

Łódzkie: Nowy rozkład PR

kf, Rynek Kolejowy 09 grudnia 2011

PR: Przetarg na komunikację zastępczą do Opoczna

Przetargi

PR: Przetarg na komunikację zastępczą do Opoczna

kf, Rynek Kolejowy 13 grudnia 2011

Łodzki marszałek będzie walczył o KDP

Koleje Dużych Prę™dkości

Łódź: Do Ozorkowa autobusem?

Zintegrowany transport

Łódź: Do Ozorkowa autobusem?

kf, Rynek Kolejowy 21 grudnia 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5