NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Pociągi PKP IC nie obsługują Lublina Północnego

| jar, Rynek Kolejowy 03.07.2018 12

Pociągi PKP IC nie obsługują Lublina Północnego
fot. jar
Mimo że codziennie kilkanaście pociągów PKP Intercity przejeżdżają przez stację Lublin Północny, praktycznie jej nie obsługują. PKP Intercity nie planuje zmian w tym zakresie, wskazując na bliską odległość od stacji Lublin oraz dobry dojazd komunikacją miejską w rejon osiedla Tatary.
Pociągi dalekobieżne bez postojów

W wyniku zamknięcia dla ruchu kolejowego linii nr 7 wszystkie pociągi dalekobieżne uruchamiane lub przejeżdżające przez Lublin jadą w kierunku wschodnim, aby wjechać na linię nr 30 Łuków – Lublin Północny. Z tego powodu każdy pociąg przejeżdża przy peronach stacji Lublin Północny. Jednak mimo że jest on położony w pobliżu dużego osiedla mieszkaniowego oraz dobrze skomunikowany z niektórymi częściami miasta, pociągi nie mają postojów handlowych w tym miejscu. Wyjątkiem jest TLK Flisak kursujący z Lublina do Bydgoszczy, który w dni robocze między Lublinem a Lubartowem obsługuje również ruch regionalny. Natomiast żaden pociąg PKP IC jadący do Lublina lub Chełma nie jest dostępny dla podróżnych chcących wysiąść na stacji Lublin Północny.

PKP IC nie widzi potrzeby obsługi stacji

Powody takiego stanu rzeczy „Rynkowi Kolejowemu” podała Marta Ziemska z Biura prasowego PKP Intercity. – Ze względu na bliskie położenie (odległość 4 km) i atrakcyjny dojazd komunikacją miejską do dworca Lublin Główny PKP Intercity nie planuje w najbliższym czasie wprowadzenia postojów kolejnych pociągów przewoźnika na stacji Lublin Północny – wyjaśnia. Wskazała na wspomniany pociąg TLK Flisak, który spełnia „zapotrzebowanie na komunikację dalekobieżną dla okolicznych mieszkańców” i „stanowi (…) cenne uzupełnienie dla siatki połączeń regionalnych realizowanych z ww. przystanku”.

Brak obsługi przystanku położonego przy liczącym ok. 12,5 tys. mieszkańców osiedlu oraz w sąsiedztwie wielu zakładów przemysłowych jest zastanawiający w kontekście otwierania się PKP IC na obsługę mniejszych miejscowości. Przykładowo „lubelskie pociągi” przewoźnika zatrzymują się w stosunkowo niewielkich miejscowościach takich jak m.in. Mrozy (ok. 3,5 tys. mieszkańców), Bedlno (300 osób) koło Radzynia Podlaskiego (16,5 tys. mieszkańców), Rejowiec Fabryczny (4,5 tys.), Trawniki (2,9 tys.) i Zawada (1,7 tys.). Ponadto obsługują aż 3 stacje położone w Zamościu (65 tys.) i dwie w Świdniku (40 tys.).

Podupadły dworzec i otoczenie

Wpływ na decyzję przewoźnika dalekobieżnego może wynikać ze stanu dworca oraz jego otoczenia. PKP Polskie Linie Kolejowe wprawdzie zmodernizowały należącą do niej infrastrukturę, m.in. wymieniły nawierzchnię peronów, wyremontowały przejście podziemne i wiaty, zainstalowały monitoring i platformy dla osób poruszających się na wózkach. Jednak zdewastowany dworzec, w którym kiedyś znajdowały się kasy biletowe, obszerna poczekalnia oraz punkty usługowe, został zamknięty, a dojście od najbliższej ulicy odbywa się przez teren nieoświetlony. Zatem lata świetności, kiedy w tym miejscu znajdował się jeden z dworców autobusowych PKS, Lublin Północy ma już chyba za sobą. Zwłaszcza, że nie udało zrealizować się pomysłów na ożywienie obiektu. Realna zdaje się być poprawa otoczenia obiektu – obecnie w sąsiedztwie dworca trwa budowa komisariatu Policji.

Ruch regionalny

Wprawdzie pociągi dalekobieżne praktycznie omijają Lublin Północny, to codziennie zatrzymuje się tam kilkadziesiąt pociągów regionalnych. Podróżni mogą nimi dojechać do stacji Lublin oraz do Chełma, Lubartowa i Parczewa, Portu Lotniczego w Świdniku i Zamościa. Ponadto w zatrzymują się tam pociągi sezonowe do Bełżca i Włodawy.




Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS