Jak wynika z programu restrukturyzacji MPK, przygotowanego przez spółkę Refunda z Wrocławia z ponad 2,5 tys. osób obecnie zatrudnionych w MPK po redukcjach zostałoby niecałe 1,9 tys. Wiązałoby się to z rezygnacją z pewnych usług i zamawianiem ich na rynku.
Według wyników audytu przeprowadzonego w MPK Poznań 36,7 mln zł można zaoszczędzić przeprowadzając restrukturyzację MPK. Dodatkowe 6,3 mln zł rocznie oszczędzonoby, gdyby infrastruktura torowa i sieciowa została przeniesiona z MPK do Zarządu Transportu Miejskiego.
Pracownicy w ramach redukcji mogliby w dużej części przejść do nowych spółek-córek(odpowiadających za obiekty, infrastrukturę techniczną, torową, sieciową), które można by później sprzedać. Struktura redukcji dotknęłaby: zaplecza technicznego (409 osób), kierowców i motorniczych (104 osoby), administracji (73 osoby), obsługi ruchu (62 osoby) oraz 19 kierowników. Oszczędność w obsłudze technicznej tramwajów miałoby przynieść przekazanie jej do Modertransu.
Audytorzy zwracają też uwagę, że zgodnie z umową między miastem a MPK, przystanki powinno przejąć ZTM. Ponadto wiele zadań jest dublowanych pomiędzy ZTM a MPK (przygotowanie rozkładów jazdy, planowanie utrzymania infrastruktury torowej i sieciowej, jej utrzymanie, ogłaszanie przetargów, zlecanie i odbiór prac). Mogłoby tym zająć się wyłącznie ZTM - opisuje wyniki raportu "Głos Wielkopolski".
Więcej