Zarządca polskiej infrastruktury kolejowej unieważnił przetarg na rewitalizację linii kolejowej nr 59 na odcinku od granicy państwa z Białorusią do Chryzanowa.
Przedmiotem zamówienia miała być rewitalizacja linii kolejowej nr 59 na odcinku granica państwa – Chryzanów w trybie "projektuj i buduj". To nietypowa linia w zarządzie PLK - tor ma prześwit 1520 mm. Prace miały być prowadzone na odcinku od km 0,000 (granica państwa) do km 20,132 (stacja Zabłotczyzna) oraz objąć wymianę nawierzchni, urządzenia sterowania ruchem kolejowym i obiekty inżynieryjne.
Więcej na temat zamówienia pisaliśmy tutaj.
Oferty miały zostać poddane ocenie pod kątem ceny (50%), terminu realizacji (20%) oraz czasu zamknięć torowych (30%). Jak się jednak okazało, wpłynęły dwie oferty - od Torkolu i Intopu Warszawa - przekraczały kosztorys o ponad połowę. Opiewały bowiem na odpowiednio 73 i 83 mln złotych brutto, tymczasem PLK przeznaczyła na zamówienia zaledwie 44,6 mln złotych. Dlatego postępowanie unieważniono.
Projekt rewitalizacji linii nr 59 uzyskał dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020. Koszt inwestycji zapisany w programie to 36,33 mln zł netto.