W ubiegłym miesiącu województwo dolnośląskie nie zaakceptowało projektów modernizacji linii 309 i 311, zgłoszonych do RPO, z przyczyn formalnych. W ponowionym postępowaniu lekko zmienione projekty przeszły pierwszą fazę akceptacji.
Zgłoszone przez PKP PLK projekty to modernizacja 18,6 km linii kolejowej nr 309 na odcinku Duszniki Zdrój - Kudowa Zdrój, oraz modernizacja liczącej 12,3 km linii kolejowej nr 311 Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna. Oba projekty zostały odrzucone, gdyż nie spełniły kryterium kluczowego oceny formalnej, które dotyczy prawidłowego przygotowania studium wykonalności projektu. Zgodnie z zapowiedziami, PLK ponownie stara się o dofinansowanie tych projektów.
- Projekty zostały wyłonione w wyniku całkiem nowego naboru, w którym wybór projektu odbywa się dwustopniowo - poinformowała "Rynek Kolejowy" Jolanta Cianciara, zastępca dyrektora Departamentu Regionalnego Programu Operacyjnego w UMWDŚ. - 10 kwietnia 2012 roku zarząd województwa wybrał te dwie propozycje projektów we wstępnej preselekcji, dzięki czemu obydwie przeszły do dalszego etapu postępowania. Teraz wnioskujący będą musieli złożyć pełne, szczegółowe wnioski, które zostaną poddane ocenie pod względem formalnym i merytorycznym. Dopiero po zakończeniu tego postępowania Zarząd podejmie ostateczną decyzje o ewentualnym dofinansowaniu ich ze środków unijnych - wyjaśnia Cianciara.
Jak dodaje przedstawicielka Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, propozycje projektów różnią się nieco od złożonych w tym pierwszym konkursie. - Wnioskujący maja szansę dostać dofinansowanie dla projektu modernizacji linii 309 w wysokości 41 086 866 zł, a dla modernizacji linii 311 – 21 038 682 zł - informuje Cianciara. Poziom dofinansowania obu projektów zakładany jest na 72 proc.