NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK przyspieszy inwestycje? Muszyński chce wydać dwa miliardy więcej

| jm, Rynek Kolejowy 14.01.2016 175

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2016-01-14 17:52:12 Autor: wdr
---

wdr
"Jednym z priorytetów będzie warta 3,5 mld złotych modernizacja linii do Lublina, której budowa może się zacząć kilka miesięcy wcześniej, niż zakładano."
a objazd przez Parczew będzie gotowy?
2016-01-14 18:17:09 Autor: jegomość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
I to już widać. Ida całą para. Na Kartach Zapisu wprowadzono juz rubryki dla czterech osób które maja tą Kartę sprawdzić . Brawo Brawo. Brawo. Tanie Państwo Wzajemnej Adoracji.
2016-01-14 18:29:19 Autor: Nick
---.ip.sumernet.pl
Przypomnę mój niedawny komentarz:

Jednym z pierwszych wyzwań będzie szczegółowa analiza pod kątem relatywnie MAŁYCH INWESTYCJI (niekoniecznie ze środków unijnych), które znacząco poprawią sytuację transportową w kraju.

Ile pociągów w ostatnim okresie świąteczno-sylwestrowym odjechało ze Sląska do Zakopanego? -> 0 - przecież to jest skandal!

Najkrótszy łącznik przez Żywiec, który łączył te tereny już nawet przed II WŚ, znajduje
się w agonalnym stanie. Według informacji udzielonych przez osoby odpowiedzialne za stan (wystarczy poszukać w internecie) przywrócenie prędkości konstrukcyjnej na będącym w najgorszym stanie 35 km odcinku linii 97, będzie kosztować 15 mln zł. Całkowita rewitalizacja wraz z podniesieniem prędkości, w najniższym wariancie kosztuje 40 mln zł. Dzięki temu czas przejazdu zostałby skrócony o połowę do 40 minut.

Proszę pamiętać, że w konsultacjach do KPK, odcinek Sucha Beskidzka - Żywiec, zajął 2 miejsce pod względem liczby zgłoszeń rewitalizacji tej trasy. Pierwsze zajęła nowa linia kolejowa Podłęże-Piekiełko za 10 mld zł.

Nawet przewoźnik PKP Intercity, chce/chciał realizować połączenia przez Żywiec do Zakopane, przy użyciu nowych pociągów Pesa Dart - o czym były nawet artykuły na tym portalu.

Serdecznie zachęcam osoby decyzyjne do wykonywania inwestycji, których domagają się obywatele.
2016-01-14 18:54:49 Autor: Bozia
---.dynamic.dsl.as9105.com

Bozia
Skrócenie przetargów, skończy się masą odwołań i czas zaoszczędzony przepadnie w przepychankach w KIO i sądach.
2016-01-14 19:28:21 Autor: wch
---.tktelekom.pl
No, no, żeby czasem nie przyśpieszyli tak, że nie będą mieli czasu na załadowanie taczek.
2016-01-14 22:51:09 Autor: Witia
---.dynamic.chello.pl
"mówi specjalnie dla Rynku"...


To prawie jak Watergate.
Wow, normalnie się zes...łem z wrażenia
2016-01-14 23:42:51 Autor: asz
---.mpcnet.pl
Jak chce wydać kase to może najpierw pousuwa zwolnienia doraźne do 10 -20 km/h które zwalniają bieg pociągów i jak mówią drogowcy nie ma nie pieniędzy aby je zlikwidować
2016-01-15 07:37:26 Autor: Gubernator Kalifornii
---.static.3s.pl

Gubernator Kalifornii
Liczę na zdecydowane przyśpieszenie, bo niestety plan remontowy PO był chaotyczny bez żadnego całościowego planu przyszłościowego dla kolei... Robiło się wszystko bez sensu i byle jak. Przykład stacji Bydgoszcz ze 123 tablicami elektronicznymi na peronach, co jest ewenementem na skalę światową jeśli chodzi o bezzasadną rozrzutność finansową!!!

Generalnie w sumie ciężko powiedzieć do czego mają zmierzać inwestycje na polskiej sieci kolei... Czy tylko remont tego co jest? Przyśpieszanie na różnych liniach do 160km/h, tylko po co tak słabo? Czy będzie sieć kolei dużych prędkości? Jak to wszystko spiąć i czy w ogóle będzie to spięte? Czy naprawdę nie można korytarzy sieci TEN-T modernizować do linii 4 lub chociaż 3-torowych? Dla przykładu po CMK można jeździć pociągiem towarowym tylko nocy... Czy naprawdę, tak ma wyglądać dostępność linii w korytarzach TEN-T dedykowanych głównie dla bezproblemowego transportu towarów? Linia E30 wcale nie jest lepsza. Przejazd po tej linii to koszmar, tak jest zakorkowana pociągami różnej maści: od pendolino przez TLK, osobówki, aż po towarowe... Wydano miliardy, ale co osiągnięto? No właśnie na kolei naprawdę nie widać wcale skoku jakościowego zmian z wyjątkiem nowego taboru pasażerskiego...
Pociągi towarowe jak się wlekły, tak wloką się dalej, osobowe wciąż dojeżdżają tylko do granic województw, pociągi TLK z Krakowa do Wrocławia omijają Górny Śląsk, Małopolska zwija kolej w swym województwie, zresztą Łódzkie również tak robi... Jakby jedynym rodzajem pociągów osobowych, były koleje aglomeracyjne... Na reszcie linii wystarczy 2,3 pary pociągów na dobę :/ ...

Jak się spojrzy na sieć autostrad i dróg ekspresowych, to widać postęp!!! I to naprawdę olbrzymi postęp!!! Fakt, że już słyszałem pierwsze komentarze nowego rządu, że nie wszystkie miasta wojewódzkie będą połączone drogami ekspresowymi, tylko obecne drogi będą poszerzone dla ruchu 2+1, jakby to cokolwiek miało pomóc...

Infrastrukturalnie tak bardzo chętnie pokazujemy przykład Niemiec, ale go nie realizujemy!!! WSZĘDZIE MUSI BYĆ SIEĆ AUTOSTRAD I DRÓG EKSPRESOWYCH I NIE WOLNO Z TEGO REZYGNOWAĆ!!! MUSI BYĆ SIEĆ KDP I NIE WOLNO BYŁO Z TEGO REZYGNOWAĆ, MUSZĄ BYĆ KOLEJOWE AUTOSTRADY DLA TOWARÓW (więcej niż dwutorowe sieci TEN-T), bo nigdy nawet nie dogonimy nie tylko Europy Zachodnie, ale teraz już i krajów azjatyckich!!!

Nowy minister Morawiecki mówił, że nie mówmy o dogonieniu Europy, ale przegonieniu jej... Ja się pytam, jak on chce to zrobić??? Tylko pustymi słowami??? Jakie on ma plany w tym zakresie?

Niestety będzie jak zwykle...
2016-01-15 07:45:46 Autor: Tomasz***
---.google.com
ZAMÓWIENIA U KRAJOWYCH PRODUCENTÓW TABORU KOLEJOWEGO - NIE ŻAŁUJEMY PIENIĘDZY NA NOWY TABOR OD KRAJOWYCH PRODUCENTÓW - TYLKO JEDEN WARUNEK - PRZYNAJMNIEJ MONTAŻ I OK 40 % KOMPONENTÓW OD KRAJOWYCH ZAKŁADÓW !

STARE WAGONY BYLY WYGODNE , CEGIELSKI JEST W NICH NAJLEPSZY - BYLOBY FANTASTYCZNIE GDYBY MIELI CO ROKU ZAMOWIENIA NA NOWE - NA TAKIE CUDEŃKA Z PANORAMICZNYMI OKNAMI SPECJALNIE NA MALOWNICZE TRASY GÓRSKIE ITP....PLL LOT WŁAŚNIE USTANOWIŁ POŁĄCZENIE Z TOKIO - CZY PKP IC WYKORZYSTA TO ????????????????
CHOCIAŻ SPRÓBUJCIE , JESLIBY DO TEGO PLK WYREMONTOWAŁA DO SAMEGO KROŚCIENKA LINIE NR 108 .......:)

JESTEM ZA DUŻYMI INWESTYCJAMI - NIE ZWALNIAJCIE ANI NA TROCHE TEMPA - WSZYSTKIE PIENIĄDZE PCHAĆ W ROZWÓJ KRAJU - POPIERAMY PROGRAM 500+.......

NA MAKSA ZLECENIA DLA POLSKICH ZAKŁADÓW !
2016-01-15 08:25:02 Autor: podróżnik
---.81.168.130
Byłoby zatem dobrze gdyby Pan Muszyński przyjrzał się treści wymagań stawianych Inżynierowi w najnowszych przetargach.
Z treści wyjaśnień udzielonych przez zamawiającego: "Jeżeli Inżynier nie jest w posiadaniu ważnych informacji dotyczących zarządzanego kontraktu, to ma wejść w ich posiadanie".
Zatem PLK oczekuje od Inżyniera poza sprawowaniem nadzoru, rozliczeniami finansowymi i sprawozdawczością, również działalności operacyjno-wywiadowczej.
Skutek - w pewnym przetargu na linię nr 8 złożone oferty czterokrotnie przekroczyły środki zamawiającego.
Czy to daje nadzieję na przyśpieszenie inwestycji? Śmiem wątpić. Chyba, że Pan Muszyński chce wszystko zacząć od nowa. Tyle, że wówczas wszystko rozpoczęłoby sie jeszcze później.
2016-01-15 09:35:43 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
Może Pan Muszyński przejedzie się "kolejowym wstydem" czyli linią Kraków - Katowice?
Może zmieni wtedy priorytet!!!!!!!
A może podejmie decyzję o likwidacji linii :):):)
2016-01-15 16:35:37 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl

mathewicforum
@soad1:

No właśnie, bo zamiast bulgotu maszyn i ekip w blokach startowych pod Trzebinią na E30 często widuje się stada saren i dzików z pobliskiej Puszczy Dulowskiej...

...oby te przetargi i kosztorysy były porządnie przygotowane, rzetelnie i realne! No i nadzór nad pracami potem. Przykład Chałupek i linii z Warszawy do Radomia czy w/w Katowice są aż nadto widoczne i obnażające słabość PLK. Jest co usprawnić, oj jest!
2016-01-15 18:41:18 Autor: jasio
---.dynamic.gprs.plus.pl
Chciec nie zawsze=miec
2016-01-15 20:38:37 Autor: stan.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@mathewicforum (mathewicforum@gmail.com)


Wlasnie od Dulowa do Woli Filipowskej mysle pekap razem z Gddia zrobia , moze estakade ,tunel ,zielony most aby zwierzyna nie chodzila po torach i po DK 79 aby nie bylo tak jak nowo wybudowana Pomorska Kolej Metapolitańska i gina na potege zwierzeta.
2016-01-18 07:42:49 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Jeżeli to Pan spowodował, że odszedł od nas niejaki Nowak Pietrek to duża buźka dla Pana. Powodzenia w dalszej pracy. Tak trzymać.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5