NUMER 09/2021
NUMER 09/2021
Temat numeru:
Kolej 2021
szukaj
Śledź nas:

PLK o helskiej kompromitacji: Wykonawca zapewniał, że zdąży

| Paweł Rydzyński 17.06.2014 85

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-06-17 08:45:37 Autor: largo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
PLK to jedna wielka kompromitacja !!!!!! tylko kasę od przewoźników brać potrafią .
2014-06-17 08:47:29 Autor: vvde
---.devs.futuro.pl
łooo to Salcef popłynie z Polski po tym kontrakcie. I to nie dlatego, że go PLK pogoni, tylko dlatego, ze kontrakt wygrali na cenie która wielu określało jako "poniżej kosztów", teraz jak dojdą im jeszcze kary za ponad półroczne opóźnienia i kary za niedoróbki to beda na ogromnej stracie i wloska centrala raczej zlikwiduje polski oddział...
2014-06-17 09:07:19 Autor: hehehehe
---.dynamic.chello.pl
Stare baby z Helu i niedowidzący byli w stanie zauważyć że makaroniarze pińciu na krzyż spieszą się z robotą w tempie ślimaka.. dziwne, że te Włochy jako tako przędą jeszcze jak tam tacy pracują...
Tylko PLK nie widziała...
2014-06-17 09:08:02 Autor: Pendolinek
---.play-internet.pl
Gdański oddział PKP PLK - niekończące się pasmo wpadek i niekompetencji.
Linia helska przejdzie do historii.
Podobnie jak linia 201.
O E-65 już nie pomnę.
2014-06-17 09:40:11 Autor: Tomasz Warszowiak
---.dynamic.chello.pl
Koleżanka przyjaciółki cioci mojego kolegi pracuje w tej firmie jako pracownik utrzymania czystości i słyszała, że jest to podobno zemsta za pendolino...
2014-06-17 10:04:10 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Jakie konsekwencje prawne ( wynikające z umowy ) dla Wykonawcy tj. firmy SALCEF. Zbyt delikatnie PLK o tym się wypowiada, czyli coś też ma na sercu. Nowy Dyrektor Regionu to załatwi - dosłownie i w przenośni :-)
2014-06-17 10:19:28 Autor: Via
---.centertel.pl
"...nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobisz?..."
Miś... Tu i teraz
2014-06-17 11:36:14 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Nadzór godny PLK. Wykonawca zapewniał i reszta rozumiem ich nie interesowała? Naocznie nie widzieli co się dzieje i na jakim etapie prac jest wykonawca? Bajzel wszędzie!
2014-06-17 12:10:12 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Z ziemi włoskiej do Polski.....
Hymn ciągłej walki narodowej. Zaskoczenie ? Nie.
Takie piętno czynu obywatela polskiego.
2014-06-17 13:06:58 Autor: .tom.
---.21-109-165.tkchopin.pl
Salcef złożył ofertę na remont linii Katowice-Kraków
http://budownictwo.wnp.pl/tlum-chetnych-na-odcinek-linii-kolejowej-katowice-krakow,228223_1_0_0.html
2014-06-17 13:27:50 Autor: ciekawy
---.dynamic.mm.pl
"Pociągi dalekobieżne w okresie wakacyjnym maja jechać zgodnie z rozkładem – dodaje Mirosław Siemieniec."
PLK ma w głębokim poważaniu pasażerów i całe Przewozy Regionalne. Linia była otwierana tylko na wakacje, gdy Intercity chciało z niej korzystać. Poza tym okresem pasażerowie tłoczyli się w autobusach zastępczej komunikacji PR, a na linii nic się nie działo.
Teraz pociągi PR niech sobie robią 40 min. opóźnienia, grunt żeby TLK punktualnie jeździło w wakacje (i tak będzie czas przejazdu taki sam, jak autobusowej komunikacji zastępczej).
2014-06-17 13:36:16 Autor: Drogowiec
---.dip0.t-ipconnect.de
@vvde
Im nie zależy, bo przecież i tak Polacy zapłacą.

@ tom
Nie strasz nas! Chyba tylko IC może się cieszyć z takiej wiadomości, bo będą mieli przez następne kilka(naście) lat wymówkę, że trzeba likwidować pociągi i puszczać je objazdami — czekam więc na relację Katowice-Częstochowa-Kielce-Kraków-Rzeszów-Lublin-Radom-Łódź-Poznań-Wrocław-Zielona Góra-Szczecin...

@Gierek
W sumie — w normalnej sytuacji — nie wiem, czy zamawiającego powinno interesować tempo prac. Wykonawca ma zdążyć w terminie, o ile praca nie jest podzielona na etapy. I na pewno zdążyłby gdyby groziły mu odpowiednio drakońskie kary finansowe.

Taka jest włoska praca — całkiem fajna, ale nie dla zamawiającego...
2014-06-17 15:30:22 Autor: Obszczanemajty
---.adsl.inetia.pl
VVDE - jakie kary? Czy ty myślisz , że ktoś im naliczy kary? Zakład , że nie?
2014-06-17 18:03:40 Autor: złego początki
---.centertel.pl
... ach gdzie ci wykonawcy co ponad wszystko stawiali na termin... bez względu na koszty, Klauzule umowne, uzgodnienia, roszczenia....
2014-06-17 18:12:07 Autor: p
---.dynamic.chello.pl
PRL PLK
2014-06-17 20:19:17 Autor: KB
---.icpnet.pl
Czy Rynek Kolejowy mógłby spytać się wykonawcę o stanowisko w tej sprawie? A może centralę we Włoszech? Ciekawe jakie będą ich wyjaśnienia.
2014-06-17 20:33:51 Autor: Ja
---.limes.com.pl
Wiele tu jadu i pretensji do PLK... jakby to PLK była winna, że Włoch przyjechał i pracować mu się nie chciało. Czy na prawdę myślicie, że PLK siedziała cicho i przyglądała się sytuacji?! Rozmawiałem ze znajomym kolejarzem i zapewniam że nie! Można pisać, dzwonić, dosłownie opierd-alać na radach budowy, wzywać szefostwo firmy na dywanik. Ale jak ktoś się zaparł, że pracować nie będzie, że ma PLK gdzieś... to nic nie zrobisz! Można było w kwietniu wywalić Salcef i poszukać innego wykonawcy. Efekt byłby taki, że właśnie kończyłoby się postępowanie przetargowe na nowego Wykonawcę, do zakończenia robót mielibyśmy 2 - 3 miesiące robót, w sezonie nieczynną linię i armagedon! A kto zagwarantuje, że nowy przetarg nie wygrałaby jeszcze gorsza firma? Salcef przynajmniej ma podobno swój sprzęt na miejscu. Inne formy przyjeżdżają do Polski jedynie z biurem i sekretarką, potem szukają po Mietkach i Cześkach podwykonawców. Czy biorąc pod uwagę taką alternatywę kilka dni opóźnień rzędu 20 minut są aż takie straszne?! To po prostu mniejsze zło. Proszę zauważyć, że na sąsiednim kontrakcie na linii 201 udało się otworzyć linię a pociągi nie notują jakichkolwiek opóźnień. Oglądając zdjęcia z budowy na SSC w styczniu czy nawet kwietniu 201 wyglądała jeszcze gorzej jak 213... Mam nadzieję, że forma Salcef poniesie konsekwencje swoich działań na szkodę PKP.
2014-06-18 06:53:39 Autor: xyz123
---.free.aero2.net.pl
Gdanski oddzial PLK :) przodownik pracy :) swoja droga tam to musi byc dopiero burdel
2014-06-18 08:30:34 Autor: spoko_spoko
---.adsl.inetia.pl
@Ja i inni wielbiciele PLK

zapewne jesteś jednym z wielu poddanych pana prezesa RS. Obawa, że wygra jeszcze gorsza firma jest jak najbardziej na miejscu - tylko zauważ, że to PLK ustala warunki przetargowe i prowadzi procedurę, a potem roboty. Gdyby mieli czyste sumienie, na pewno wyrzuciliby Salcefa. Dlaczego tego nie zrobili? Jak nie wiadomo, o co chodzi... Niemal wszystkie kolejowe projekty tak wyglądają: ERTMS-y, E-30, E-59, E-65. Źle przygotowane, pełne błędów i niedoróbek, ale za to z cudownym PR-em :) Jeszcze trochę, a okaże się, jakie przekręty siedzą w nich. O rewitalkach nie wspomnę, bo wstyd. Jakby nagrać projektantów i kierowników kontraktów, to usłyszałbyś to samo, co od ministra: CH... DU..A i kamieni kupa! I na to składamy się my wszyscy, a nieroby i oszuści mają się dobrze.
2014-06-20 22:59:59 Autor: Ja
---.limes.com.pl
Kim jest prezes RS? Takiego nie kojarzę...
Być może tego nie wiesz, ale mamy w Polsce idiotyczne prawo zamówień publicznych i czyhające na każdym kroku instytucje, które 500 razy sprawdzają czy aby zamawiający nie wyeliminował jakiegoś psiego podmiotu stawiając poprzeczkę za wysoko. Niestety, ale nie możemy sobie napisać w przetargu: chcemy porządnej firmy z doświadczeniem której uczciwie zapłacimy i wspólnie z nią zrealizujemy inwestycję. Najlepiej jakby była polska, miała tu na miejscu sprzęt i wykwalifikowanych pracowników. Czy myślisz, że ktokolwiek w PLK albo GDDKiA cieszy się z super niskich ofert firm z Chin, Hiszpanii czy Włoch?! Nikt! Taka oferta budzi przerażenie! Każdy wie, że jakby się nie starać, jakich ludzi by nie zatrudnić to i tak będzie d...a! Jak wykonawca się orientuje, że nie może kręcić walków ani liczyć na roboty dodatkowe/uzupełniające to przestaje pracować. Zatrudnij się w IR - pokaż co zdziałasz na takim kontrakcie!
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2021
NUMER 09/2021
Oddajemy w Państwa ręce specjalny, dedykowany TRAKO numer miesięcznika "Rynek Kolejowy"! Będzie on dostępny na targach w Gdańsku. Zachęcamy do odwiedzenia nas na stoisku nr 38 w hali B. To jedna z niewielu okazji, by spotkać się z naszymi ekspertami oraz zespołem redakcyjnym i sprzedażowo-konferencyjnym!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5