NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK naprawi odcinek linii 62 Sosnowiec - Tunel

| jm, Rynek Kolejowy 04.07.2014 250

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-07-04 15:13:36 Autor: Oswiecimianin
---.rdns.blackberry.net
KKA zapewni PKS Pszczyna Jelczami L120 :/
2014-07-04 15:14:52 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Czyli, żeby zrobili Sosnowiec Południowy - Sosnowiec Kazimierz to musi tak samo przyjść UTK i ich zmusić?
2014-07-04 15:14:52 Autor: abc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
to jeszcze kogos ta linia interesuje ? :) przeciez to jest dramat
2014-07-04 15:41:59 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@ abc

nawet teraz linia może mieć swoje zalety np.
Sosnowiec Porąbka - Katowice ok 45minut,
KZKGOP można zajechać w podobnym czasie (z 50min) tyko jeśli idealnie pasuje przesiadka i nie ma korków.
2014-07-04 15:47:18 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Pomyliłem się, jest 39minut - mimo tragicznej prędkości do Sosnowca Południowego.
Bilet kosztuje 3,75PLN
jednorazowy KZKGOP to 4,80PLN (z przesiadką więc trzeba kupić bilet na godzinę)

tak więc wszystko poza częstotliwością kursów i opóźnieniami przez stan torów Dg Strzemieszyce - Kazimierz przemawia za koleją..tyle, ze akurat te dwie rzeczy (Częstotliwość i punktualność są kluczowe...)
nie mniej w pewnym sensie kolej jest tu bardziej konkurencyjna niż na Tarnowskie Góry - Katowice - tam bilet jest 2 razy droższy niż KZKGOP, pociąg nie jedzie szybciej niż autobus, połączeń tez jest mało (jednakże trochę więcej niż tutaj...)
2014-07-04 17:37:09 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Ta linia powinna interesować ludzi i interesuje , ponieważ Górny Śląsk generuje tak olbrzymi ruch , zarówno pasażerski , jak i towarowy , że linie łączące ten region z resztą kraju powinny być CAŁY CZAS utrzymywane na sensownym poziomie .
Poprawa z 10 do 50 -70km/h to poprawa olbrzymia . Już samo to przytnie czas podróży o ok 35 minut dla relacji : Kielce - Katowice , a takiej różnicy nie da się nie zauważyć .
Warto przypomnieć , że tą linią jeździły w okresie międzywojennym pociągi pospieszne , łączące Warszawę z Katowicami . Czego trzeba , aby na tym remontowanym szlaku dać prędkość 100km/h ?
2014-07-04 17:37:51 Autor: abc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kflik
przecież Kazimierz - Sosnowiec płd. jest też 10-20kmh, każdy skład jadący tą trasą ma +10/15 minut, nawet jest to zapisane w rozkładzie pekapu ;)
2014-07-04 17:41:18 Autor: abc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
dobrze, że w ogóle coś jest robione, ale najgorszy odcinek zostanie jak jest
Sosnowiec Kazimierz (Zakłócenie) - Sosnowiec Płd. 31minut + Z PRZYCZYN TECHNICZNYCH MOGĄ WYSTĘPOWAĆ OPÓŹNIENIA W RUCHU POCIĄGÓW SIĘGAJĄCE DO OK.15 MINUT.
ODLEGŁOŚĆ
KM 9
2014-07-04 20:56:14 Autor: Bajdełej
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A tak bajdełej

Alstom złożył dziś wniosek o homologację Pendolino!
2014-07-04 21:38:07 Autor: polski
---.opera-mini.net
Coś nieprawdopodobnego, nie do wiary dla normalnych obywateli, ktoś powinien książkę o tym napisać.
2014-07-04 21:45:06 Autor: Jędruś
---.dynamic.chello.pl
V10 jest na szlaku Kazimierz - Dańdówka, a zamknięcie będzie Strzemieszyce - Kazimierz. Mają tam jakiś mostek robić. A następny rozkład, od września, przewiduje pół godziny na odcinek Kazimierz - Dańdówka. Nie będzie już opóźnień :D
2014-07-04 22:23:45 Autor: XP
---.cli.nitronet.pl
PLK? Remont? Ze środków własnych?! Dzień, w którym zatrzymała się Ziemia - przecież te dziadki uważają, że modernizacja oznacza "50 lat z głowy"...
2014-07-04 23:12:07 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post XP:
"PLK? Remont? Ze środków własnych?! Dzień, w którym zatrzymała się Ziemia - przecież te dziadki uważają, że modernizacja oznacza "50 lat z głowy"..."
Z tego co tam widziałem jadąc tamtędy lokomotywą te zawrotne 10 km/h, to wiele metalowych elementów na tej linii padło łupem złodziei. W wielu miejscach brak podkładek metalowych, tak ze szyna oparta jest bezpośrednio o drewniany podkład. Często co drugi. Pierwszy raz takie coś widziałem.
2014-07-05 00:08:55 Autor: hugo
---.tktelekom.pl
TAM GDZIE JEST NAJGORZEJ REMONTU NIE BĘDZIĘ!!! SZLAK S-C KAZIMIERZ - S-C DAŃDÓWKA , A WIĘC 5 KM POCIĄG JEDZIE PONAD PÓŁ GODZINY BO W KM 73.300-77.900 JEST OGRANICZENIE DO 10 KM/H!! PÓŹNIEJ W KIERUNKU SOSNOWCA POŁUDNIOWEGO JEST NIEWIELE LEPIEJ BO 20 I 30 KM/H. TAM REMONTU RÓWNIEŻ NIE BĘDZIE!!!
2014-07-05 00:26:45 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
"(...) Rzeczywiście, stan linii kolejowej, szczególnie na tym odcinku, nie należy do najlepszych (...)".

Coś podobnego! :D Ależ się teraz uśmiałem :D A to dobre! Co za eufemizm...

...jednotor z S-c Płd do DG Strzem jest w stanie agonalnie zaawansowanej katastrofy z przerzutami całkowitej degradacji biologicznej podkładów, technicznej przepustów i rozjazdów, a także połączeń szyn! W ogóle śrub i podkładek!

Śląscy marszałkowie zawsze mieli węża w kieszenie jeśli chodzi o RPO, choć ostatnio coś drgnęło. Dotyczy to jednak linii z Zawiercia do Pyrzowic i dalej do TG jak i linii ze Skoczowa do Wisły. A to właśnie linia nr 62 do Olkusza powinna być w pierwszym rzędzie włączona do RPO.

Za uszami ma też IZ Sosnowiec. Ten zakład PLK nie popisał się nie tylko stanem kilku kładek, do remontu których w Zagłębiu i na Śląsku został... zmuszony przez pasażerów i władze miast (Maczki, Strzem, Zawodzie), ale i niepotrzebnie z własnej woli (Kazimierz), to jednak główną jego winą było czekanie na lepsze czasy, olewania bieżących remontów, napraw z tego co miał, tak takich linii jak do Olkusza czy Bytomia, jak i magistrali E-30, której lwia część pod IZ Sosnowiec podlega. I za to właśnie Massel op...lił słusznie byłego dyrektora tego zakładu.

No nic, niech robią! 70 czy 80 km/h? Zobaczę to uwierzę :D.
2014-07-05 00:30:35 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
A ten ogryzek jednotoru od S-c Płd do Kazimierza, to pewnie od września...
... nie ma sensu padać na ryja! Szkoda tylko dzieciaków co do szkół dojeżdżają.
2014-07-05 10:14:40 Autor: podbeskidzie
---.beskidmedia.pl
Do oświęcimianin:

PKS Pszczyna ma na stanie tylko Jelcze T120 :)
2014-07-05 10:33:34 Autor: krzysztof rytel
---.warszawa.vectranet.pl

krzysztof rytel
"KP PLK zgłosiła bowiem propozycję rewitalizacji linii kolejowej nr 62 Tunel – Sosnowiec Główny na odcinku Sławków – Sosnowiec Główny do Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa śląskiego na lata 2014-2020. To, czy zostanie wykonane, zależy od przyznania pieniędzy na ten cel."

Przecież linia jest na liście projektów w Dokumencie Implementacyjnym SRT 2020. Ma zatem być robiona z nowego POIiSia, nie z RPO.
2014-07-05 11:08:32 Autor: Dedete
---.dynamic.chello.pl
I tego właśnie nie rozumiem. W śląskim sypie się większość linii, a marszałek kumbinuje jak tu linię to Pyrzowic popchnąć....heh.... Nie ma co DSN....Drogi Są Najważniejsze :(
2014-07-05 15:47:57 Autor: ceglev
---.internetdsl.tpnet.pl
zważcie na to, że Olkusz nie leży już w województwie katowickim ale w małopolskim, chociaż jest w strefie numeracyjnej 32...
2014-07-05 16:43:38 Autor: abc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
https://www.youtube.com/watch?v=OL1lD7_0T-Q&feature=youtu.be

o, tak!
2014-07-05 19:10:40 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
W odpowiedzi na post krzysztof rytel:
""KP PLK zgłosiła bowiem propozycję rewitalizacji linii kolejowej nr 62 Tunel – Sosnowiec Główny na odcinku Sławków – Sosnowiec Główny do Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa śląskiego na lata 2014-2020. To, czy zostanie wykonane, zależy od przyznania pieniędzy na ten cel."

Przecież linia jest na liście projektów w Dokumencie Implementacyjnym SRT 2020. Ma zatem być robiona z nowego POIiSia, nie z RPO."
Zgoda, cała linia nr 62 jest w DI do SRT do 2020, ale... na baaardzo odległej pozycji. Trzeba walczyć o wyższą pozycję lub chociaż szybsze rozpoczęcie prac właśnie na odcinku w granicach Sosnowca. Ten jednotor jest w najgorszym stanie, od Południowego do Kazimierza.
2014-07-05 22:52:29 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@mathewicforum: A od września tam jakaś sensowna oferta zostanie? Przecież Kielce przez CMK przetrasują. No, chyba, że UM śląskiego dokona głębszych cięć w ofercie KŚZPR?

@ceglev: Trzebinia też znajduje się w katowickiej strefie numeracyjnej. I co z tego wynika?
Aczkolwiek jest mimo wszystko między nimi pewna różnica: podobnie jak np. Oświęcim czy Chrzanów, Olkusz jest przez ESPON zaliczany do obszaru konurbacji górnośląskiej.
2014-07-06 08:42:05 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Po sąsiedzku wpuścić na linie 62 DB Regio.
Obcy kapitał zawsze polaków ustawiał do myślenia.
Veolia mile widziana i tory będą na V 100 km/h.
2014-07-06 10:46:35 Autor: zyga
---.quarto.pl
Dlaczego nie zaczynają remontu od najgorszego odcinka Kazimierz,Dańdówka tylko od tego który jest jeszcze jaki taki.Chore decyzje
2014-07-07 09:47:15 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@abc

Oczywiscie
i powinni zrobic calosc bo takie predkosci w UE na trasie dojazdowej do aglomeracji to kabaret.
(i wielka strata kasy, bo dotowanie takich pociagow duzo kosztuje a malo daje)
2014-07-07 09:52:29 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@g0sc123

o jakich Kielcach mówisz?

Kielce - Katowice to chyba 1,5 pary
i nie sądzę że je zabiorą.
Już większe ryzyko chyba jest...że tylko to zostanie.


Obecnie jest chyba 6 par.
Połączenia na tej linii to w sporym stopniu ruch regionalny a nie tylko Kielce - Katowice
(które jak tlenu potrzebuje większej ilości połączeń o czasie przejazdu konkurencyjnym względem autobusów).
2014-07-07 12:29:26 Autor: studenciak
---.adsl.inetia.pl
Gdybym był Komisją Europejską, to bym nie przepuścił projektu Południowej Grupy Zakupowej bez modernizacji tej linii. Pociągi REGIO Kielce - Katowice przez CMKę to wielkie nieporuzmienie, bo nijak będą służyły obecnym i tym pasażerom pociągów Kielce - Katowice, którzy w sotatnich ratach zrezygnowali z podróżowania pociągami w ogóle.
2014-07-07 15:52:42 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@Kflik: A ile będzie połączeń składami z PGZ via CMK? Przecież te kilometry trzeba gdzieś obciąć.

@studenciak: Połączeń przez CMK domagają się w Kielcach, więc takie powstaną. A wobec plotek o rzekomym zaprzestaniu finansowania połączeń przez małopolskie możemy się spodziewać końca połączeń na tej linii. Wszak śląskie bez finansowego udziału małopolskiego (albo powiatu?) nawet do Olkusza nie dojedzie…
2014-07-07 16:28:46 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@ g0sc123

na te pociągi p. CMK nie ma oddzielnej umowy?
jeśli tak to łatwo będzie stwierdzić gdzie (w której umowie) ubywa km.

Gdyby to KŚ miały je uruchamiać to cięć by nie było, czy wycinane byłoby coś gdzie jeżdżą KŚ?
2014-07-07 16:30:28 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
jedyny plus z przypisania tych pociągów do linii przez Olkusz były taki, że musiałyby tam jeździć.
Tylko w umowie byłoby jedno województwo więcej - czy by się na to zgodziło?

Natomiast te nowe EZT by się tam marnowały.
2014-07-07 22:49:50 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Panowie!

Impulsy PGZ jako PR i jako KŚ będą śmigać dłuuugie lata przez CMK z Katowic do Kielc z powrotem. To inna bajka, umowa i totalnie inne pieniądze.

W tej chwili walczę, aby na czas całkowitego zamknięcia jednotoru DG Strzem - S-c Kazimierz, a potem S-c Kazimierz - S-c Płd. doszło do przetrasowania pociągów REGIO z Sędziszowa do Katowic przez Olkusz i Bukowno dalej przez... Jaworzno Szczakową i Mysłowice, gdzie akurat od Szczakowej do Mysłowic już niemal mamy dwa(!) modernizowane tory E-30. No i dalej do Katowic.

O pociągach REGIO Katowice - Kielce i Kielce - Katowice przez Olkusz jako REGIO można zapomnieć. Na zawsze!!!!! Co najwyżej od/do Sędziszowa, ale nie dalej!!!!! Natomiast jest szansa na IR z Lublina przez Kielce Olkusz - Szczakową - Katowice do Nysy i/lub Kłodzka/Kudowy. Walka trwa.
2014-07-08 10:52:31 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@Kflik: Małopolskie i tak w tej umowie się przecież znalazło :-)

@mathewicforum: To te składy nie będą finansowane z pieniędzy przeznaczonych na kolej? Przecież nie mówimy o takich małych kwotach…
Bo jeśli z pieniędzy przeznaczonych na dopłaty do przewozów, to jak może obejść się bez cięć w ofercie KŚ? Skoro UM śląskiego jest tak głupi, by wpuścić konkurencję na sztandarową trasę _własnego_ przewoźnika, to tenże przewoźnik poniesie tego konsekwencje :-/
Policzmy "na okrągło": jedna para via CMK to jakieś 200 km, co rocznie daje 70 tys. km. A UMWŚ(l) zapłaci za to półtora miliona złotych. No dobra, to się da przeżyć. Ale wszyscy mamy świadomość, że tych par będzie więcej. A tu już trzeba będzie wyłożyć dziesiątki milionów, zgadzasz się? I jestem ciekaw czy faktycznie UMWŚ ma na ten cel przeznaczoną oddzielną pulę, tak by nie musiał dokonywać cięć w ofercie "swojego" przewoźnika.
Co do Sędziszowa: jak sobie wyobrażasz te pociągi jeśli potwierdzą się Twoje informacje o braku ich finansowania przez UMWM? Mają szanse jako połączenia komercyjne? Śmiem wątpić. A śląskie przecież _nie_może_ zapłacić za pociąg jadący dalej niż do Bukowna…
2014-07-08 11:00:27 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@Kflik: Zapomniałem odpowiedzieć ;-)
Gdyby KŚ uruchamiały te pociągi, to wówczas cięcia by mogły być znacznie mniejsze albo nawet przy rozsądnym rozkładzie pomijalne. Ot, po prostu pociągi do Zawiercia by zostały wydłużone. Teraz w tej relacji pojawia się nowy przewoźnik z bogatą ofertą. A UMWŚ te miliony będzie musiał skądś zabrać…
W każdym razie na S1 będziemy świadkami kanibalizacji, ciekawe jakie oferty dla podróżnych przygotują PR? Mam nadzieję, że nie gorsze niż miały KŚ :-D
2014-07-08 18:37:19 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@g0sc123:

Nie da się ukryć, że KŚ i PR będą puszczać KILKA par pociągów jako REGIO Katowice - Kielce przez CMK. Jak woj. śląskie to sfinansuje... no pewnie kosztem czegoś innego, nie musi to być kolei (...). Ostatnio słyszałem ciekawe informacje, ale dopiero po sezonie ogórkowym będę miał potwierdzenie.

Na pewno od 14 grudnia, ale to na 100% całość połączeń BB - Wadowice przejmują PR, jak i w przyszłości Cz-owa - Lubliniec, ale i dalej (opolskie PR). Choć tutaj jest szansa na IR także PRów.

Co do linii nr 62 to pociągi Katowice - Sędziszów (ale na 100% nie dalej, docelowo) owszem będą, ale Małopolska będzie je stopniowo torpedować i niszczyć. To szokujące, zważywszy, że to właśnie mieszkańcy woj. małopolskiego korzystają z nich najwięcej. Mając na uwadze w/w alergie Krakowa na linię nr 62, jak i dwuetapowy remont jednotoru na odc. DG Strzem - S-c Kaz i S-c Kaz - S-c Płd. będę forsował z całych sił komercyjne IR: Lublin - Kielce - Olkusz - Buwkwno - Jaworzno Szczkowa - Mysłowice - Katowice - Gliwice - a dalej gdzieś w opolskie, Nysa, Kłodzko czy Kudowa.
2014-07-09 23:14:31 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@mathewicforum: Martwi mnie Olkusz. Jak sądzisz, są szanse na podpisanie porozumienia między powiatem olkuskim a woj. śląskim w sprawie połączeń kolejowych? W końcu to być może właśnie mieszkańcy Olkusza są przyczyną tej alergii małopolskiego?
O pozostałych liniach wiadomo od dawna, zastanawia tylko podstawa prawna przekazywania kolejnych połączeń PR bez ogłoszenia stosownego przetargu. Ale zabiłeś mi ćwieka tymi pociągami KŚ, wydawało mi się, że składy PGZ przejmą w użytkowanie PR?
2014-08-31 20:51:27 Autor: olaf
---.czeladz.vectranet.pl
ślaskie pendolino
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5