PKP PLK rozpisało przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych na odcinku Poznań Wschód – Trzemeszno w ramach zadania pn. „Prace na linii nr 353 Poznań Wschód – Dziarnowo w torze nr 1 i 2 od km 0,321 do km 60,550”. Najważniejszym zadaniem w ramach prac będzie modernizacja 9 peronów na linii od Kobylnicy do Trzemeszna.
Prace mają być prowadzone w systemie „zaprojektuj i buduj”. Główną częścią modernizacji w ramach zadania będzie przebudowa peronów w Kobylnicy, Biskupicach, Promnie, Pobiedziskach-Letnisko i Pobiedziskach, Lednogórze, Fałkowie, Pierzyskach i Trzemesznie. Większość z nich zostanie skrócona do 150 m (na tym dystansie zmieszczą się dwa połączone ze sobą 2 ezt EN57 lub 2 4-członowe ezt nowszego typu) oraz podniesiona do 75 centymetrów. Przebudowa obejmie także budowę infrastruktury stacyjnej takiej jak oświetlenie, czy miejsca oczekiwania pasażerów.
Z uwagi na stan techniczny sieci trakcyjnej konieczna jest jej wymiana jej większej części na odcinku od Kobylnicy do Trzemeszna. Obejmie ona też instalacje nowych słupów trakcyjnych i konstrukcji wsporczych.
Ponadto regulacja toru nr 1 w planie i w profilu wraz z oczyszczeniem i uzupełnieniem podsypki tłuczniowej ulegnie fragment linii o długości prawie 9 kilometrów. Tam gdzie prace torowe odbywać się będą na skrzyżowaniu z drogami, potrzebna będzie także wymiana nawierzchni przejazdów.
Zaplanowano także wymianę części urządzeń srk i rozjazdów na odcinku.
Nawierzchnia torowa na odcinku Poznań Wschód – Trzemeszno toru nr 1 i 2 po modernizacji ujętej w innym zadaniu będzie przystosowana do prowadzenia ruchu pociągów z prędkością 160 km/h i naciskiem osiowym 225 KN (dla towarowych 100 km/h)
Prace muszą zostać zakończone do 6 grudnia 2016 roku. Szacunkowa wartość zadania przedstawiona przez PKP PLK wynosi 63 mln zł. Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających do kwoty 11 mln. 970 tys. zł
Oferta zostanie wybrana z uwzględnieniem kryterium ceny (70%) i czasu zamknięć torowych (30%)
2016-01-05 14:38:28 Autor: mnb
---.10.5.123
Sieć trakcyjną niech sobie CVC modernizuje;]
2016-01-05 15:04:43 Autor: Marcin.
---.wtvk.pl
" w ramach zadania będzie przebudowa peronów w Kobylnicy, Biskupicach, Promnie, Pobiedziskach-Letnisko i Pobiedziskach, Lednogórze, Fałkowie, Pierzyskach i Trzemesznie. Większość z nich zostanie skrócona do 150 m (na tym dystansie zmieszczą się dwa połączone ze sobą 2 ezt EN57 lub 2 4-członowe ezt nowszego typu) "
Wielkopolski UW ma w planach zakup 5członowych ezt, w podwójnej trakcji już się na przykrótkich peronach nie zmieszczą. 200m peron to minimum, no ale cóż, widać wiedzą lepiej.
2016-01-05 15:19:31 Autor: inmotion
---.static.ip.netia.com.pl
Marcin - a czy Twoim zdaniem 2 x 5 członów coś na tym odcinku uzasadnia? Moim zdaniem nie, to nie kolej aglomeracyjna. Na 2 x 5 człony jeżdżą w PL tylko Koleje Mazowieckie z Warszawy do Skierniewic, ale tam potoki są dużo większe.
2016-01-05 15:31:46 Autor: raf
---.centertel.pl
Jaka jest aktualnie dopuszczalna predkosc pociągów pasażerskich na tym odcinku?
2016-01-05 15:41:05 Autor: TomTom
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Prędkość jest 150km/h ze zwolnieniami do 100-120 na stacjach
2016-01-05 15:58:50 Autor: Ramzes
---.net95-158-73.revers.nsm.pl
Na zmodernizowanym odcinku Poznań Wschód - Inowrocław nie będzie ani jednego kilometra nawierzchni kolejowej przystosowanej do szybkości V 160 km/h. Szanownemu autorowi tego artykułu polecam najpierw zapoznać się z Zarządzeniem nr 51/2015 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z dnia 1 grudnia 2015 zatwierdzającego "Regulamin przydzielania tras dla przewoźników licencjonowanych na rozkład jazdy 2016/2017".
2016-01-05 16:56:17 Autor: zyga2
---.dynamic.chello.pl
A kiedy wymiana słupów sieci trakcyjnej od Terespola Pomorskiego do Laskowic? Pociąg zamiast jechać 140km/h jedzie 60km/h bo słupy grożą katastrofą.
2016-01-05 17:30:51 Autor: paluszek
---.static.gprs.plus.pl
To pociągi z Poznania do Trójmiasta pojadą jeszcze szybciej?
2016-01-05 20:16:59 Autor: bobro
---.szybszy.net
bobro coś przegapiłem? od kiedy linia nr 353 nazywa się Poznań Wschód – Dziarnowo?
2016-01-05 20:47:57 Autor: infra
---.net.hawetelekom.pl
@ Ramzes
Dokument o którym piszesz podlega w ciągu roku wielokrotnym zmianom. Tak będzie i w tym roku.
@ zyga2
Problem dotyczy 4 słupów trakcyjnych na długości 200 metrów. Niebawem wymiana.
2016-01-05 21:29:14 Autor: Ramzes
---.net95-158-73.revers.nsm.pl
Dla infra
Podobną wiadomość dotyczącą linii nr 9 W-wa - Gdańsk otrzymałem od Rynku Kolejowego na początku ubiegłego roku. Niestety, nie znalazłem ani jednej zmienionej pozycji wykazu obowiązującego na rozkład jazdy 2016/2017 w stosunku do wykazu ważnego na obecny rozkład jazdy. A według rzecznika prasowego PLK miała być na tej linii wdrożona szybkość V 200 km/h, najpierw w grudniu 2014, później w czerwcu 2015, następnie w rozkładzie jazdy 2015/2016, takie artykuły ukazały się na tutejszej stronie internetowej. Obecnie wszyscy nabrali wody w usta, prawdopodobnie nie uda się tego osiągnąć do 2017 roku.
2016-01-06 20:01:41 Autor: Zyga2
---.dynamic.chello.pl
Infra: co z tego ze 4 słupy. ograniczenie do 60km/h jest bardzo długie.
2016-01-07 21:33:50 Autor: bt
---.dynamic.gprs.plus.pl
Kiedyś między Poznaniem, a Gnieznem, Lesznem, Ostrowem czy Koninem jeździły składy po 3 EN57, a dzisiaj rzadko gdzie spotyka się 2 jednostki. Linia 353 między Poznaniem, a Pobiedziskami ma być linią aglomeracyjną i choć nie ma tu póki co takiego zagęszczenia osiedli, jak na odcinkach do Wrześni, Leszna czy Nowego Tomyśla, to chyba powinno się przewidywać, że w przyszłości w takiej Kobylnicy, czy Pobiedziskach może nie wystarczyć 150m.