NUMER 03/2023
NUMER 03/2023
Temat numeru:
Kolej na Mazowszu
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP PLK szuka wykonawcy wirtualnej makiety kolejowej sieci Warszawy i Mazowsza

| kch, Rynek Kolejowy/PKP PLK 08.09.2014 365

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-09-08 16:50:17 Autor: 95gkgifio9f
---.static.ip.netia.com.pl
Jest coś takiego jak Trainz Railroad Simulator: do wyboru wersje 2004, 06, 10... może spokojnie służyć za narzędzie do budowania takich makiet. Dodatkowo TRS kosztuje grosze.
2014-09-08 16:57:51 Autor: arct
---.opera-mini.net
sam trs może i kosztuje nie wiele, ale trzeba jeszcze zbudowac uklad torowy calego Mazowsza, a to juz takie łatwe i tanie nie jest.
2014-09-08 17:11:13 Autor: król Julian
---.adsl.inetia.pl
Za dużo mają pieniążków? Czy to tak z dobrowolnych składek?
2014-09-08 17:18:48 Autor: ola
---.play-internet.pl
a przepraszam to plany układów torowych w piec poszły?
2014-09-08 17:33:18 Autor: Kflik
---.60.129.178
Ciekawe czy RMcon z programem Railsys wystartuje.
2014-09-08 17:48:39 Autor: komentator
---.252.51.16.internetia.net.pl
Maszyna!
Tego nawet kupować nie trzeba. Wystarczy informatyk, który zrobi mapę. :D
2014-09-08 17:57:15 Autor: Kflik
---.60.129.178
w praktyce takie projekty robi się w specjalistycznym oprogramowaniu, w Wielkiej Brytanii właśnie często (zawsze?) w niemieckim programie RailSys.

właściwie zamówienie wygląda jak napisane pod ten program.
http://www.rmcon.de/index.php?page=railsys-classic-planning
2014-09-08 19:02:13 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
Odkrywanie świata na nowo.

Wąskie gardła to każdy nastawniczy wskaże.
Albo mechanicy.

Ciekawe kto się podejmie wszystkie tory w Warszawie i na Mazowszu
przeeksplorować, a następnie do programu wrzucić?
Ciekawe czy mają wielodostęp do plików?

Z drugiej strony to PLK już dawno powinna swoją sieć cyfryzować.
Jak by tak zgrać współrzędne w programie z siatką kilometrową
map ("sztabowych") topograficznych to kto wie?
To wszystko może mieć sens.
2014-09-08 20:10:07 Autor: jeszcze kolejarz
---.tktelekom.pl
W centrali PKP PLK w Warszawie przy ul. Targowej 74 zostało ostatnio zatrudnionych kilkudziesięciu dyrektorów projektu bez projektu, to niech wykonają wirtualny projekt pt. "makieta"
2014-09-08 21:21:06 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
PO CO ?
Szkoda pieniędzy.
No chyba , że w młodości BANKOMATY za mało bawiły się kolejką PIKO lub w ogóle.
Panie Boże widzisz i nie grzmisz!
2014-09-08 21:40:28 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
No nie wiem. Mam mieszane uczucia, bo do 1 kwietnia jeszcze nieco czasu zostało.
2014-09-08 22:49:37 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Jeśli model jest stworzony w programie, który jest rozwijany przez jakąś firmę od dawna, to nie ma problemu ze zgodnością z poprzednimi wersjami.

Problem może być jeśli ma się projekt w jakimś mało znanym lub własnym narzędziu i chce się go przenieść do jakiegoś innego narzędzia.

Część pracy w takich programach jak RailSys da się przyspieszać skryptami, także zewnętrznymi. Najtrudniej jest automatycznie czytać z rysunków;)
No i czasochłonnym problemem są także duże, skomplikowane węzły, a takich sporo w okolicy Warszawy.

Innym utrudnieniem jest fakt, że jeśli chce się wykonywać pełną symulację ruchu pociągów w ramach rozkładu jazdy to trzeba taki program nauczyć - w pewnym stopniu - działania zgodnego z tym jak zachowuje się sygnalizacja w danym kraju (i na danym odcinku). Zwłaszcza, że np. RailSys nie pozwala na symulowanie czegoś co według niego jest niemożliwe - więc nie da się iść na skróty na zasadzie "wpiszemy czas przejazdu 4 min i jakoś przejdzie" albo "to wirtualne pociągi to mogą jechać w tym samym czasie tym samym torem". Nie mogą.
2014-09-09 00:25:45 Autor: LOL
---.toya.net.pl
"Najniższa cena zadecyduje o tym, która będzie uznana za najkorzystniejszą."

Genialne zdanie.
2014-09-09 07:36:29 Autor: Krzysiek
---.dynamic.chello.pl
Ciekawe zadanie. I nareszcie IT moze zrobi cos wartosciowego.
Sam bym sie w to chetnie zaangazowal.
2014-09-09 08:00:23 Autor: tomektom
---.centertel.pl
A w Pkp Plk nie ma informatyków? To zadanie przekracza ich umiejętności?
2014-09-09 08:44:07 Autor: RysiekChaszcz
---.235.121.206

RysiekChaszcz
Mogę im udostępnić linię 93 od Czechowic do Pruchnej w Maszynie. Wszystkie stacje odwzorowane w 100% a więc rozjazdy sygnalizacja i sieć trakcyjna. Gratis dokładam cała stacje towarową Zabrzeg Czarnolesie ukończona w około 80%. :-)
2014-09-09 09:25:50 Autor: Kflik
---.60.129.178
@bunny

Pewnie zależy od oprogramowania.
Nie wiem czego potrzebuje PLK i co tam szczegółowo zapisali,
ale programy takie jak wspomniany przeze mnie RailSys całą grafikę jaką posiadają to
kreski łączące kropki. i cyferki.

(jeśli ktoś bardzo chce może jako tło wrzucić mapę lub zdjęcie satelitarne)

nie ma tam z tego co wiem widoku z kabiny maszynisty, nie ma tekstur takich jakie są w grach ;)
2014-09-09 15:30:19 Autor: Kflik
---.60.129.178
Jestem ciekawy która firma spełni ten warunek:

Kierownik Projektu, który musi posiadać: wyższe wykształcenie oraz doświadczenie w kierowaniu zespołem, który w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu zrealizował przynajmniej 2 projekty, obejmujące swym zakresem budowę modelu sieci o zakresie obszarowym nie mniejszym niż 500 km torów głównych zasadniczych oraz przeprowadzenie na ich podstawie symulacji ruchu pociągów i identyfikacji na tej podstawie wąskich gardeł. Kierownik Projektu musi posługiwać się językiem polskim w stopniu co najmniej komunikatywnym.

(2 modele, całkiem spore, sieci kolejowej i jednocześnie znajomość języka polskiego)
czyli zostaje jedyna taka opcja, że będzie to firma która już to robi w Polsce na rynek w innym kraju, albo zatrudniła u siebie kogoś kto z Polski wyjechał)
może już wiedzą która firma ma to spełnić? ;)
2014-09-09 20:30:12 Autor: kris
---.icpnet.pl
Własnie Trainz 2010 EE lub 12 jest dobrym symulatorem dobry do edytowania dodawania róznych skryptów wiele możliwości, z reszta jakby poprosili auran to podjęli by takie zadanie ale za to plk zabuli duzó :)
2014-09-09 23:27:43 Autor: f5090
---.static.ip.netia.com.pl
Nie jest tanie? Człowieku, w necie jest mnóstwo dodatków ZA FREE, z których stworzyć można mapę. Poza tym, że faktycznie długo się to robi, ale przecież jak chcą stworzyć dokładną makietę to sporo czasu upłynie. Ale sami powiedzieli że chcą jak najdokładniejszą...
2014-09-10 11:26:41 Autor: sid vicious
---.133.192.36
W odpowiedzi na post Kflik:
"Jestem ciekawy która firma spełni ten warunek:

Kierownik Projektu, który musi posiadać: wyższe wykształcenie oraz doświadczenie w kierowaniu zespołem, który w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu zrealizował przynajmniej 2 projekty, obejmujące swym zakresem budowę modelu sieci o zakresie obszarowym nie mniejszym niż 500 km torów głównych zasadniczych oraz przeprowadzenie na ich podstawie symulacji ruchu pociągów i identyfikacji na tej podstawie wąskich gardeł. Kierownik Projektu musi posługiwać się językiem polskim w stopniu co najmniej komunikatywnym.

(2 modele, całkiem spore, sieci kolejowej i jednocześnie znajomość języka polskiego)
czyli zostaje jedyna taka opcja, że będzie to firma która już to robi w Polsce na rynek w innym kraju, albo zatrudniła u siebie kogoś kto z Polski wyjechał)
może już wiedzą która firma ma to spełnić? ;)"
Firma RMcon spełni te warunki.
2014-09-11 10:41:54 Autor: Kflik
---.60.129.178
Możliwe, pytanie, czy mają kogoś kto robił w ciągu ostatnich 3 latach modele sieci kolejowej i jednocześnie mówi po Polsku?
Jest to prawdopodobne, że tak.
2014-09-16 21:13:13 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl

fastcracker
W odpowiedzi na post Kflik:
"Ciekawe czy RMcon z programem Railsys wystartuje."
PKP PLK chyba ciebie wysłuchało i sami ogłosili przetarg na licencję Railsysa
https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=siwz_tab&demandIdentity=94479¬iceIdentity=3932&expired=0
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2023
NUMER 03/2023
W numerze 3/2023 naszego Miesięcznika przyjrzeliśmy się temu, dlaczego rekordy kolei pasażerskiej nie stały się udziałem Mazowsza. Dużo uwagi poświęcamy też udanym działaniom Kolei Małopolskich. Oprócz tego jak zwykle wiele ciekawych rozmów i ważnych tematów - jak inwestycje wojskowe i logistyka wojenna. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5