Do 23 marca 2015 r. do PKP PLK mogą zgłaszać się oferenci, chcący wykonać dokumentację projektową i roboty budowlane na odcinku Antonin – Ostrów Wielkopolski, w torze numer 1, na odcinku o długości niemal 16 kilometrów.
Tym samym PKP PLK kontynuuje prace na magistrali łączącej Poznań ze Śląskiem. Po zakończeniu projektowania firma ma rozpocząć prace budowlane, które mają zakończyć się jeszcze w 2015 r.
Na to zadanie PKP PLK przeznaczyła prawie 36 mln zł i dodatkowe 5 mln na prace uzupełniające przy robotach nawierzchniowych, peronowych, przy srk i sieci trakcyjnej. 60% wagi zamówienia to cena, 40% to długość zamknięć torowych. W ramach rewitalizacji linii zmodernizowane zostaną m.in. 4 przejazdy kolejowo-drogowe i przystanek osobowy Janków Przygodzki.
Po rewitalizacji całej trasy pomiędzy Poznaniem a Katowicami na większości torowisk pociągi pasażerskie mają osiągać prędkość 120 km/h a towarowe 100 km/h. Już w tym roku z taką prędkością pojadą składy na większości trasy między Katowicami a Ostrowem Wielkopolskim. Finalnie, po zakończeniu całej rewitalizacji linii, między stolicą Wielkopolski i Śląska, podróż najszybszymi pociągami na tej trasie skróci się aż o 90 min w stosunku do czasów jazdy sprzed modernizacji.
Od stycznia pasażerowie mogą już korzystać ze zmodernizowanego przystanku osobowego Niedźwiedź Wielkopolski, pomiędzy Ostrzeszowem a Antoninem.