– Zgodnie z naszymi planami od 2014 r. chcemy oferować naszym klientom usługi zarządzania informacją dynamiczną w całej Polsce – mówi Filip Wojciechowski, wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych. Usługi te mają pozwolić zarządcy uzyskać dodatkowe przychody.
Pod pojęciem informacja dynamiczna kryją się wszystkie komunikaty dla pasażerów dotyczące ruchu pociągów, które są rozpowszechniane przez nośniki elektroniczne. PKP Polskie Linie Kolejowe nie chcą się jednak ograniczać tylko do informacji wizualnej. Spółka zamierza także sprzedawać usługi zapowiadania megafonowego na dworcach i peronach w całej Polsce.
Dzisiaj za informację pasażerską na wielu dworcach i peronach odpowiedzialni są przewoźnicy. Bieżące informacje na temat ruchu pociągu uzyskują oni jednak i tak od zarządcy infrastruktury. Dlatego Polskie Linie Kolejowe chcą za odpowiednią opłatą przejąć od nich ten obowiązek.
To jednak nie wszystko. – Chcemy również wzbogacić to o różnego rodzaju funkcje związane z geolokalizacją w danym miejscu – dodaje Filip Wojciechowski. Zarządca narodowej sieci infrastruktury w Polsce liczy, że dzięki tym środkom będzie mógł uzyskać dodatkowe przychody pozwalające nieco zmniejszyć stratę spółki.