NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP PLK budują nowy most kolejowy między Polską i Niemcami

| PKP PLK 05.05.2015 194

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-05-05 13:31:26 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
Już widzę jak polscy przewoźnicy pasażerscy pchają się w kolejce, by puścić ruch pasażerski po nowym moście. Niedawno PIC zlikwidował JEDYNE połączenie kolejowe z Wrocka do Berlina a ostatnio tęgie głowy w dolnośląskim UM zawiesiły połączenia Wrocek - Drezno...

ciszy nowa inwestycja, zwłaszcza jeśli zostanie oddana w terminie i bez większych wałków po drodze, jednak obawiam się, że ruch pasażerski pomiędzy Śląskiem a Niemcami odbudować będzie trudno
2015-05-05 13:58:14 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
I niech nie zapomną zrobić na moście zatoki postojowe, coby pociąg mógł na bok zjechać, a maszynista zamienić się miejscami z zagranicznym kolegą ;-)
2015-05-05 14:25:30 Autor: kolejarz_
---.finemedia.pl
Most nie jest dla przewozów pasażerskich. Modernizacja jest dedykowana przewozom towarowym i być może wojskowym.
2015-05-05 14:33:57 Autor: mikol
---.tktelekom.pl
@ kolejarz

To, że dotychczas tą linia jeździły tylko pociągi towarowe, nie oznacza, że po moście nie będą mogły przejeżdżać pociągi osobowe.
2015-05-05 15:25:54 Autor: Tomh
---.internetia.net.pl
A co z linią nr 275 na odcinku Miłkowice - granica państwa? Przecież Gubin to duża stacja węzłowa i w dodatku zelektryfikowana. Powinno się wyremontować tę linię wraz z położeniem sieci trakcyjnej akurat pod kątem wzrastających przewozów towarowych i ewentualnie pasażerskich. Dodatkowo jeszcze remont linii nr 14 na odcinku Żagań - granica państwa na 160/200 km/h i przywrócić ekspresy do Berlina.
2015-05-05 19:49:03 Autor: marain44
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Już trolle nadają swoją śpiewkę o pociągach do Drezna. Nudne to już. Co ma artykuł do tamtych pociągów? Pociągi do Drezna nawet jakby jeździły, to nie przez Bielawę Dolną. Pogódźcie się z faktami, że pociagi te były deficytowe. Jak ktoś uważa inaczej, nic nie szkodzi wynająć szynobusy do Deutsche Bahn i jeździć samemu.
2015-05-05 20:56:18 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wydano miliony EUR na remont trasy kolejowej Wroclaw - Wegliniec - Bielawa Dolna, na remont trasy kolejowej Wegliniec - Zgorzelec, wraz z nowym centrum sterowania ruchem w Boleslawcu, nastepnie wydano miliony EUR na remont mostu miedzy Zgorzelcem i Gorlitz oraz miedzy Bielawa Dolna i Horka. Po niemieckiej stronie trwa rozbudowa szlaku Hoyerswerda (Wojrowice) - Horka.

Pomimo takiego polepszenia stanu infrastruktury na pograniczu polsko - niemieckim, pociagow osobowych z Polski do Niemiec w rejonie Zgorzelca i Legnicy brak. Zlikwidowano EC Wawel, zlikwidowano pociagi Dresden (Drezno) - Wroclaw.
2015-05-05 21:09:58 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
Z całym szacunkiem drodzy Państwo ale trasowanie pociągów do Drezna (jeżeli one kiedykolwiek wrócą) czy w inną część Saksonii z pominięciem miast Zgorzelec i Goerlitz jest nieporozumieniem. A jak dobrze zauważył Kolejarz most jest dedykowany głównie przewozom towarowym na odcinku Węgliniec - Horka.
2015-05-06 04:22:51 Autor: pasażer1
---.226.213.28
Nic dziwnego, że pociągi z Wrocławia do Drezna woziły powietrze. Cała ta relacja była nieporozumieniem. Pociąg do Berlina - to samo. Przecież tam od lat w wagonach hulał wiatr. Na dodatek wysokie koszty uruchamiania (m.in. zmiana lokomotywy na spalinową po drodze). Podobnie w przypadku pociągów do Drezna (wynajem drogich jednostek od Deutsche Bahn).
2015-05-06 04:23:15 Autor: pasażer1
---.226.213.28
Popatrzcie na przygraniczne rejony czesko-niemieckie. Tam pociągi regionalne jeżdżą pełne przez granicę (np. Drezno - Liberec), ale są to relacje stricte turystyczne, w góry. W lecie pełno w nich turystów udających się na wędrówki górskie, a w zimie narciarzy. A po co taki Niemiec miałby jeździć co chwilę do Wrocławia?
2015-05-06 04:23:40 Autor: pasażer1
---.226.213.28
Podobnie jest zresztą u nas. Pociągi ze Szklarskiej Poręby do Harrachova jakoś na brak pasażerów nie narzekają. A wręcz przeciwnie - frekwencja w nich stale wzrasta. Kilka liczb dla porównania: w pociągach Drezno - Wrocław granicę przekraczało średnio kilka (w porywach maksymalnie kilkanaście) osób na pociąg, do Harrachova jest to około 50 osób. Podobnie do Trutnova frekwencja cały czas jest wysoka.
2015-05-06 04:24:02 Autor: pasażer1
---.226.213.28
Wniosek nasuwa się sam: Pociągi z Drezna powinny jeździć do Jeleniej Góry, a nie Wrocławia. Dla Niemców możliwość przyjazdu pociągiem w Kotlinę Jeleniogórską i Karkonosze to byłby prawdziwy hit. Na pewno wielu z nich korzystałoby z takiego połączenia. Relacja do Wrocławia zwyczajnie się nie sprawdziła i bardzo dobrze, że władze zlikwidowały drogie i nierentowne pociągi.
2015-05-06 04:24:23 Autor: pasażer1
---.226.213.28
Tymczasem na ironię zakrawa fakt, że Regioekspresy z Zgorzelcu nie były nawet w ogóle skomunikowane z pociągami do Jeleniej Góry. A my się dziwimy, że woziły powietrze. Te pociągi jeździły tylko dla "prestiżu", a to zdecydowanie za mało, żeby wywalać grube miliony podatników.
2015-05-06 04:24:47 Autor: pasażer1
---.226.213.28
Mam nadzieję, że w końcu ktoś "na górze" to zrozumie i pójdzie po rozum do głowy w przypadku ewentualnego powrotu pociągów z Drezna. Dość wywalania publicznych pieniędzy w błoto! Pociągi mają wozić ludzi, a nie drogie niemieckie powietrze.
2015-05-07 00:18:48 Autor: Michał2
---.adsl.inetia.pl
W radio podali, że nowy most ma posiadać legalne przejście dla pieszych i rowerzystów- jest to prawda?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5