NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity zmodernizują lokomotywy i wagony

| Rynek Kolejowy, PKP IC 07.01.2016 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2016-01-07 12:44:57 Autor: Julian
---.centertel.pl
Do standardów ep08 ?! Standardy sprzed ~40 lat, fafantastycznie. Oby w późniejszym czasie były to modernizacje do eu07A, a najlepiej zakup nowych Griffinów.
2016-01-07 12:50:42 Autor: cts
---.opera-mini.net
Kasować, a nie modernizować stare szroty!! Jeśli chodzi o lokomotywy, to teraz tylko nowe loki się liczą (inwestycja na daleką przyszłość), np. są produkty środkowo-europejskie takie jak Newag, Pesa lub Škoda, aby kasa w regionie została a zachodnim wyzyskiwaczom mówimy stanowcze NIE! Jak długo jeszcze stary szrot będzie pudrowany?!
2016-01-07 13:17:25 Autor: zaczarowany ołówek
---.adsl.inetia.pl
Czy ktoś wie, kiedy wreszcie zostanie zdymisjonowany zarząd Przewozów Regionalnych? Chodzi głównie o wiceprezesa Dariusza Liszewskiego. We wszystkich spółkach kolejowych przyjaciele miłośnika zegarków za 40 tysięcy już sami odeszli, a ci nadal trwają przyspawani do stołków.

Może pora ich "odspawać"?

Panie ministrze Adamczyk! Co z panem??
2016-01-07 13:26:19 Autor: stoker
---.155.178.2
Nie bardzo rozumiem tok myślenia szefów IC.
Nie lepiej mieć 13 wagonów restauracyjnych jednego typu (powstałych z przebudowy wagonów typu Z1A) zamiast 13 wagonów trzech typów (po kilka sztuk z przebudowy wagonów trzech typów: 144A, 145A i Z1A)?

Poza tym 144A i 145A to obok Henschli najlepsze wagony przedziałowe, jakie posiada PKP-IC, więc dlaczego postanowiono tę serię rozbić na jakieś jednostkowe podtypy?
Przecież nie od dziś wiadomo, że unifikacja to najlepsza droga do ograniczenia kosztów utrzymania taboru.
2016-01-07 13:32:09 Autor: jaki ktoś??
---.84.246.233
Do jakiego standardu EP08???? Czy wy już na głowę padliście??? Jak modernizować to do prędkości 160 km/h inaczej nie ma sensu !!! Szkoda pieniędzy na takie o...

Dlaczego nie kupujecie Griffinów ??? Nowe pojazdy, które spokojnie będą służyć 30 a może i więcej lat....

Kto tam w PiC-u pracuje???
2016-01-07 13:36:26 Autor: grk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czyli serial pt. pudrowanie trupa bedzie trwał dalej. Miały być przeróbki do EU07A, a tak będzie dalej zabawa w "modernizacje". Szkoda, że Ci odpowiedzialni za takie decyzje robią to zza biurka kierując się zasadą byle taniej. Polecam decydentom przejechać się taką lokomotywą żeby zobaczyli jakie standardy pracy na niej panują. Są one dalekie od tej nowoczesności jaka promowana jest w reklamach czytanych przez Pana Fronczewskiego. Miłego dnia.
2016-01-07 13:45:12 Autor: yeti
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Te przystosowane do celó gastronomicznych to będa restauracyjne czy barowe???
2016-01-07 13:47:38 Autor: Czes
---.dynamic.chello.pl
Co to ma znaczyć?! Znowu przerabiane wagony przedziałowe na bezprzedziałowe - wspaniałe miejsca przy "oknie". O lokomotywach to juz wogole szkoda gadać. Kilka miliardów dotacji przepada a ci idioci modernizują lokomotywy z konstrukcja z lat 60. Zamiast tego powinni jak najszybciej dokupić jakieś sprawdzone loki np husarze.
2016-01-07 13:47:39 Autor: Czes
---.dynamic.chello.pl
Co to ma znaczyć?! Znowu przerabiane wagony przedziałowe na bezprzedziałowe - wspaniałe miejsca przy "oknie". O lokomotywach to juz wogole szkoda gadać. Kilka miliardów dotacji przepada a ci idioci modernizują lokomotywy z konstrukcja z lat 60. Zamiast tego powinni jak najszybciej dokupić jakieś sprawdzone loki np husarze.
2016-01-07 14:21:49 Autor: nowoczesny
---.252.154.14
I bardzo dobrze, że będą bezprzedziałowe. Wtedy ludzie hamują się ze swoim chamstwem, bo trochę ich wstyd. Nie ściągają butów, nie kładą swoich łap na przeciwległym siedzeniu, nie zajmują 4 siedzeń i nie udają że śpią, nie wali smalcem na cały przedział. Oczywiście można zwrócić uwagę, ale wtedy pojawiają się wyzwiska "on płacił za bilet jak nie pasuje to wyp...". Bezprzedziałowe są również bezpieczniejsze, dlatego umożliwia to powrót wielu pasażerów, często dotyczy to kobiet.
2016-01-07 14:41:51 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
wagony na 160-200 a lokomotywy na 140 to coś nie tak
2016-01-07 14:42:20 Autor: mechanior66
---.play-internet.pl
Dawać wszysyko FPSowi : )
2016-01-07 14:58:35 Autor: mef
---.eu.alcatel-lucent.com
w bezprzedziałowym są 2-3 kiepskie miejsca na wagon. W przedziałowym (z 8osobwymi przedziałami) do kitu jest połowa (Wszystkie środkowe)
2016-01-07 15:05:07 Autor: bbzz
---.adsl.inetia.pl
Teraz jest czas, żeby właśnie kupić NOWY TABOR (lokomotywy), a nie modernizować 40 letnie. Skoro infrastruktura się poprawia to należy nabyć nowy tabor teraz, a nie modernizować, by po 10 latach kupić nowy, gdzie można było to zrobić wcześniej.

Drogie PKP ICC trzeba myśleć bardziej przyszłościowo na okres co najmniej 20 lat, a nie 3-5 lat.

Co do wagonów bezprzedziałowych, to z jednej strony może i większa jest przestrzeń, ale z drugiej w przedziałowych trochę wygodniej, bo jak jest miejsce to siadasz w kierunku jazdy. Jednak nie każdy lubi jeździć tyłem (są tacy co źle się czują).
2016-01-07 15:08:31 Autor: gość
---.net.e-net24.pl
I bardzo dobrze że ICC remontuje wagony te wagony to solidna wygodna konstrukcja , ale moim zdanie remont powinien zrobić Cegielski bo jest w tym najlepszy . Te wagony są bardzo dobre i przeżyją dwa razy te nowe wynalazki Ezt
2016-01-07 15:34:03 Autor: meret
---.adsl.inetia.pl
2016-01-07 15:43:01 Autor: DarekP
---.static.ip.netia.com.pl
W odpowiedzi na post stoker:
"Nie bardzo rozumiem tok myślenia szefów IC.
Nie lepiej mieć 13 wagonów restauracyjnych jednego typu (powstałych z przebudowy wagonów typu Z1A) zamiast 13 wagonów trzech typów (po kilka sztuk z przebudowy wagonów trzech typów: 144A, 145A i Z1A)?

Poza tym 144A i 145A to obok Henschli najlepsze wagony przedziałowe, jakie posiada PKP-IC, więc dlaczego postanowiono tę serię rozbić na jakieś jednostkowe podtypy?
Przecież nie od dziś wiadomo, że unifikacja to najlepsza droga do ograniczenia kosztów utrzymania taboru."
Stoker, 144A i 145A to jedna konstrukcja, różniąca się ilością otworów okiennych, które i tak będą przerabiane. Powstaną z nich porządne restauranty na krajowe trasy. A wagonów 144A czekających na P5 jest więcej, więc może to nie koniec tej serii.
Z1A to inna bajka - sa potrzebne do BWE.
Modernizacja EU07 ma opcję na przebudowę do EP08, więc nie ma pewności, że to powstanie. Z drugiej strony chodzi o możliwie tanią modernizację, która pozwoli pociągnąć zmodernizowane wagony Y szybciej niż 125km/h. 160km/h one i tak nie pojadą, ze względu na masy hamujące.
2016-01-07 15:56:10 Autor: onerail xd
---.centertel.pl
Modernizacja do 160 byłaby o wiele głębsza i droższa.
Bardzo dobry pomysł. Niewielkim kosztem przyspieszą TLK.
2016-01-07 16:07:43 Autor: lolek1
---.play-internet.pl
Trzeba kupic Gryffiny za stare 7
2016-01-07 16:12:54 Autor: max2
---.merinet.pl

max2
Czy zmodernizowane wagony będą mieć tak twarde siedzenia jak te nowe nabytki obecnie kursujące na trasie Wrocław-Kraków, Szczecin-Kraków itp? Tymi wagonami się nie da jeździć bez kontuzji tyłka. Zresztą we Flirtach jest to samo. Fotele nawet w 1 klasie są po prostu twarde jak decha.
2016-01-07 16:14:59 Autor: przemo
---.2.65.167
Ile IC krzyczy za sprzedaż jednej starej 07?Mają ich tyle w krzakach że śmiało za kilka 07 kupili by gryffina lub game.A prywaciaże napewno by kupili 07.
2016-01-07 16:28:10 Autor: kokos
---.ip4.greenlan.pl
Koszt podniesienia prędkości ze 125 na 140 dla lokomotyw które i taki idą na P5 jest praktycznie zerowy. Gdyby RK napisało "PKP IC zleca naprawy P5 w ramach której zostanie zmieniona przekładnia" to byście drapali się po d*pie i zastanawiali o co chodzi zamiast ujadać.
2016-01-07 16:32:27 Autor: kokos
---.ip4.greenlan.pl
W odpowiedzi na post przemo:
"Ile IC krzyczy za sprzedaż jednej starej 07?Mają ich tyle w krzakach że śmiało za kilka 07 kupili by gryffina lub game.A prywaciaże napewno by kupili 07."
Nie znasz innych pojazdów niż wymienione przez Ciebie? Gamma itp. to nie lokomotywy. Za 07 mogliby kupić bombardiery, siemensy itp.
2016-01-07 16:43:06 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
EU07 bardzo przyjemną lokomotywą jest i to nawet bez modernizacji. Zmodernizowane po zmianie sposobu ogrzewania kabin będą super :)
2016-01-07 16:48:11 Autor: kokos
---.ip4.greenlan.pl
W odpowiedzi na post zeus04:
"EU07 bardzo przyjemną lokomotywą jest i to nawet bez modernizacji. Zmodernizowane po zmianie sposobu ogrzewania kabin będą super :)"
Szczytem mych marzeń jest po prostu sprawny termostat :) ale to zbyt głęboka modernizacja by była.
2016-01-07 17:17:05 Autor: Kommorusky
---.tktelekom.pl
Jak PIC nie ma czym jeździć, to trzeba kupić Gryffin'y albo Škody 109E. Prawda PIC'ki, że proste? ;-)
2016-01-07 17:40:01 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Przede wszystkim gdyby nie uwalono bezmyślnie projektu EU11/43 teraz PIC by miał czym jeździć. PKP była jeszcze wtedy workiem bez dna i zakup ten by sytuacji finansowej molocha znacząco nie zmienił. No i czym prędzej przebudować kilka ED74, żeby gadało po wielokrotnym z ED161, a pozostałe ED74 wydłuźyć o 1-2 człony, zmniejszyć ilość drzwi, nawet dla netoholików dać gniazdka i wifi.
2016-01-07 17:49:02 Autor: Avejj
---.242.138.101
W odpowiedzi na post bbzz:
"Teraz jest czas, żeby właśnie kupić NOWY TABOR (lokomotywy), a nie modernizować 40 letnie. Skoro infrastruktura się poprawia to należy nabyć nowy tabor teraz, a nie modernizować, by po 10 latach kupić nowy, gdzie można było to zrobić wcześniej.

Drogie PKP ICC trzeba myśleć bardziej przyszłościowo na okres co najmniej 20 lat, a nie 3-5 lat.

Co do wagonów bezprzedziałowych, to z jednej strony może i większa jest przestrzeń, ale z drugiej w przedziałowych trochę wygodniej, bo jak jest miejsce to siadasz w kierunku jazdy. Jednak nie każdy lubi jeździć tyłem (są tacy co źle się czują)."
"w przedziałowych trochę wygodniej, bo jak jest miejsce to siadasz w kierunku jazdy" - a jak nie ma miejsca to co? Jazda w przedziałowym w ścisku jest średnio przyjemna. A tak podróżuje większość pasażerów, właśnie w szczycie, a nie kolejarzez z roboty albo mikole o dziwnych porach.

Niby jakim cudem może być wygodniej, skoro teraz wszystkie wagony bezprzedziałowe (nie mówię o pierwszych przeróbkach 111A sprzed 10 lat) dają tobie tyle miejsca na nogi, ile w przedziale przypada na 2 siedzące naprzeciwko siebie osoby. To niby jest wygoda? Jechałem na jesieni Bautzenem z Gdańska, a w pierwszą stronę jechałem 2 kl. Pendolino. I dla mnie - 188 cm wzrostu - bezprzedziałówka jest o niebo wygodniejsza.
2016-01-07 17:56:26 Autor: Avejj
---.242.138.101
Człowieku, ta "modernizacja" będzie kosztowała tyle ile twój samochód osobowy w salonie. Poza tym wszystkie zmodernizowane wagony 111A, 112A, 140A i 141A i tak ze względu na hamulce mogą jeździć tylko 150 km/h. Różnica miedzy 140 a 150 nie jest chyba tak wielka, a to będzie kosztowały dokładnie tyle, co robota przy zmianie przekładni oraz nowe łożyska - a dzisiaj nie te czasy co 40 lat temu, takie łożyska do EP08 kupisz od ręki.
2016-01-07 17:57:05 Autor: Avejj
---.242.138.101
W odpowiedzi na post grk:
"Czyli serial pt. pudrowanie trupa bedzie trwał dalej. Miały być przeróbki do EU07A, a tak będzie dalej zabawa w "modernizacje". Szkoda, że Ci odpowiedzialni za takie decyzje robią to zza biurka kierując się zasadą byle taniej. Polecam decydentom przejechać się taką lokomotywą żeby zobaczyli jakie standardy pracy na niej panują. Są one dalekie od tej nowoczesności jaka promowana jest w reklamach czytanych przez Pana Fronczewskiego. Miłego dnia."
Człowieku, ta "modernizacja" będzie kosztowała tyle ile twój samochód osobowy w salonie. Poza
tym wszystkie zmodernizowane wagony 111A, 112A, 140A i 141A i tak ze względu na hamulce mogą
jeździć tylko 150 km/h. Różnica miedzy 140 a 150 nie jest chyba tak wielka, a to będzie
kosztowały dokładnie tyle, co robota przy zmianie przekładni oraz nowe łożyska - a dzisiaj nie
te czasy co 40 lat temu, takie łożyska do EP08 kupisz od ręki.
2016-01-07 18:10:41 Autor: lupus71
---.internetdsl.tpnet.pl
2016-01-07 16:07:43 Autor: lolek1
---.play-internet.pl
Trzeba kupic Gryffiny za stare 7

Dawaj forsę to kupię
2016-01-07 18:16:58 Autor: lupus71
---.internetdsl.tpnet.pl
Można powiedzieć "Nareszcie"
Stosunkowo niskim kosztem zmodernizują to co rdzewieje na bocznicach np w Olszynce Grochowskiej. Zamiast złomowac i niszczyć wyremonotować i korzystać.

Na wymianę kilkudziesięciu lokomotyw i setek wagonów na nowe, IC nie stać
2016-01-07 18:25:10 Autor: TomiK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wiadomo juz ktore numery ida do modernizacji?
2016-01-07 18:35:06 Autor: synowie mafii&córy koryntu
---.dynamic.chello.pl
Bankomaty chwilę przed odstawieniem na boczny tor, odpaliły pierwszy od 3 lat własny projekt modernizacji taboru. Podobno lepiej późno niż wcale. Jednak oczekuje z niecierpliwością, aż jakiś dociekliwy dziennikarz RK ''wydusi'' z PKP IC informację, jakie pobudki kierowały przewoźnikiem dla określenia prędkości maksymalnej modernizowanych lokomotyw na 140 km/h, skoro PLK na wszystkich modernizowanych magistralach planuje wprowadzenie prędkości od 160km/h wzwyż, i jak to się ma do tego szumnego efektu synergii działań Grupy PKP?
2016-01-07 18:44:54 Autor: kokos
---.ip4.greenlan.pl
W odpowiedzi na post Arrivederci:
"Przede wszystkim gdyby nie uwalono bezmyślnie projektu EU11/43 teraz PIC by miał czym jeździć. PKP była jeszcze wtedy workiem bez dna i zakup ten by sytuacji finansowej molocha znacząco nie zmienił. No i czym prędzej przebudować kilka ED74, żeby gadało po wielokrotnym z ED161, a pozostałe ED74 wydłuźyć o 1-2 człony, zmniejszyć ilość drzwi, nawet dla netoholików dać gniazdka i wifi."
A nie lepiej przystosować darty i ed74 do jazdy wielokrotnej z en57 albo en94??
2016-01-07 18:46:07 Autor: kokos
---.ip4.greenlan.pl
Oczywiście powinni zrobić to "czym prędzej"
2016-01-07 19:32:46 Autor: gość
---.dynamic.mm.pl
Jak myślicie ile Ic może mieć wagonów chodzi mi ogólnie o sprawne i te w krzakach nigdzie nie mogę znaleźć :(
2016-01-07 22:05:33 Autor: lolek1
---.97.25.244
07/01/2016 18:10 ---.internetdsl.tpnet.pl
Autor: lupus71
2016-01-07 16:07:43 Autor: lolek1
---.play-internet.pl
Trzeba kupic Gryffiny za stare 7

Dawaj forsę to kupię

P5 takich trupow tez kosztuje a jak by sie je sprzedalo to juz mozna cos kupic do tego srodki unijne i pewnie starczy na 5szt 7 wiecznie nie beda jezdzily
2016-01-08 00:31:44 Autor: Avejj
---.242.138.101
W odpowiedzi na post lolek1:
"07/01/2016 18:10 ---.internetdsl.tpnet.pl
Autor: lupus71
2016-01-07 16:07:43 Autor: lolek1
---.play-internet.pl
Trzeba kupic Gryffiny za stare 7

Dawaj forsę to kupię

P5 takich trupow tez kosztuje a jak by sie je sprzedalo to juz mozna cos kupic do tego srodki unijne i pewnie starczy na 5szt 7 wiecznie nie beda jezdzily"
Gościu, ta "moderna" będzie kosztowała kilkadziesiąt tysięcy max.
Do tego koszt samej rewizji to bodajże 500 tys.

Nowa lokomotywa to 15-20 mln.
EU07A to 5 mln.
2016-01-08 08:22:21 Autor: truckman
---.static.3s.pl
Można przyjąć ,że koszt modernizacji z P5 dwóch lokomotyw w 100% starczy na zakup Griffina, Bombardiera, Siemensa lub nawet Gamy które ostatnio nie cieszą się powodzeniem. A z tych dwóch by jeszcze na pewno zostało kilkadziesiąt tysięcy na drobne wydatki. Koszt 20 mln za lokomotywowe jedno systemową to bardzo wygurowana cena.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5