Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP Intercity zlikwiduje niektóre ulgi i kasy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
08-10-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejowy, 8 października 2010

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP Intercity zlikwiduje niektóre ulgi i kasy
"Rynek Kolejowy" dotarł do informacji, z których wynika, że plany restrukturyzacji spółki PKP Intercity przewidują likwidację niektórych ulg oraz ograniczenie liczby kas. W zamian spółka chce zainwestować w samoobsługowe kanały sprzedaży i samoobsługowe kanały informacji.

Niezależnie od obowiązujących wszystkich przewoźników ulg ustawowych (refundowanych z budżetu), obecnie PKP Intercity oferuje pasażerom ok. 20 taryf specjalnych i upustów cenowych w komunikacji krajowej i ok. 7 w komunikacji międzynarodowej. Wysokość tych ulg waha się między 10 a 100 procent.

Przewoźnik planuje uproszczenie taryf poprzez likwidację wybranych ulg handlowych w pociągach TLK i EIC. Spółka oczekuje, że w ten sposób uzyska 4 proc. wzrostu przychodów ze sprzedaży biletów na pociągi kategorii EIC oraz 2 proc. w przypadku biletów na pociągi TLK.

PKP Intercity szuka także oszczędności poprzez likwidację niektórych kas. - Tam gdzie to jest uzasadnione, mogą nastąpić korekty, jeśli chodzi o obsługę kasową. Kasy są najbardziej istotnym kanałem sprzedaży biletów, ale też najbardziej kosztownym. Modyfikacje w tym przypadku nie powinny przekroczyć 5 proc. stanu naszego posiadania, jeśli chodzi o kasy - mówi "Rynkowi Kolejowemu" Grzegorz Mędza, przezes PKP Intercity.

Udział najdroższych kanałów sprzedaży biletów na pociągi PKP Intercity, czyli kas własnych oraz kas Przewozów Regionalnych, wzrósł w przychodach spółki z 66 do 70 procent. W tym samym okresie spadł natomiast udział kanałów o wyższej rentowności – internetu oraz sprzedaży konduktorskiej i agencyjnej. Dlatego przewoźnik planuje przeniesienie ciężaru działań sprzedażowych do kanałów pośrednich ze szczególnym naciskiem na kasy agencyjnie. Spółka chce zlikwidować ok. 30 kas własnych w celu osiągnięcia łącznej liczby 360 kas.

W planach jest także zmiana czasu pracy kas – przejście z dwudziestoczterogodzinnego na dwunastogodzinny czas pracy w 30 procentach kas całodobowych. W przyszłości spółka chce także zainwestować w samoobsługowe kanały sprzedaży i samoobsługowe kanały informacji i obsługi klienta, które oferowałyby możliwość zmiany terminu przejazdu przez internet.

Czytaj też:

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5