Z końcem roku PKP Intercity udzieliło zamówienia dotyczącego napraw rewizyjnych lokomotyw manewrowych SM42 poziomu P4 spółce PKP CargoTabor. Przewoźnik wybrał też wykonawcę napraw lokomotyw EU/EP07 i EP08.
Najkorzystniejszą ofertę PKP CargoTaboru PKP Intercity wyłoniło już we wrześniu, ale dopiero z końcem roku podpisano umowę na wykonanie rewizji.
Oprócz spółki–córki PKP Cargo o kontrakt starał się jeszcze Newag, Pesa i Tabor Dębica. Kryterium wyboru ofert w przetargu była w 80% cena, a w 20% okres udzielanej na naprawę gwarancji. Po CargoTaborze (96 pkt), zdaniem PKP Intercity, najkorzystniejsze oferty złożyli: Tabor Dębica (82,32 pkt), Pesa (81,60 pkt) i Newag (74,02 pkt).
PKP Intercity z końcem października rozpisało również przetarg na wykonanie napraw na czwartym poziomie utrzymania 48 kompletnych zespołów napędowych dla lokomotyw serii EU/EP07, napraw na czwartym poziomie utrzymania 22 kompletnych wózków napędowych i 22 przetwornic dwumaszynowych dla lokomotyw serii EU/EP07 oraz 2 kompletnych wózków napędowych i 2 przetwornic dwumaszynowych dla lokomotywy serii EP08.
Kryterium udzielenia zamówienia było podobne jak w przypadku przetargu na P4 lokomotyw SM42, czyli: 80% cena, 20% gwarancja na wykonane prace.
We wszystkich trzech zadaniach ofertę najkorzystniejszą złożył Olkol z Oleśnicy i to on wykona naprawy lokomotyw. W przetargach oferty złożył także PKP CargoTabor (z wyjątkiem drugiego zadania), Pesa, Newag (z wyjątkiem drugiego zadania) i ZNTKiM Gdańsk (z wyjątkiem pierwszego zadania). Wszystkie zostały przez zamawiającego ocenione niżej.