Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP Intercity: Umowa wieloletnia powinna zawierać też część inwestycyjną

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
07-07-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś/mg, RYnek Kolejowy, 7 lipca 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
- Chciałbym, aby w tym dużym kontrakcie był podział na część inwestycyjną i utrzymaniową - stwierdził członek zarządu PKP Intercity Tadeusz Matyla podczas konferencji poświęconej kontraktowi wieloletniemu pomiędzy PKP PLK a resortem infrastruktury.

Matyla zwrócił uwagę na szereg problemów z infrastrukturą kolejową, które trapią jednego z największych przewoźników w Polsce. Postulował, aby zapisy dotyczące tych niedogodności znalazły się w inwestycyjnej części umowy wieloletniej pomiędzy PLK a Ministerstwem Infrastruktury.

- Na sieci PKP mamy niedokończone odcinki niezelektryfikowanych linii kolejowych, przykładem jest chociażby odcinek Ełk - Korsze. Jako przewoźnik jestem bardzo zainteresowany zmianą tego stanu - stwierdził Matyla. Wśród innych linii o podobnej specyfice wymienił odcinek Piła - Krzyż – Gorzów – Kostrzyn, linię Reda-Władysławowo, a także fragment na przejściu granicznym Węgliniec – Horka oraz linię do Zamościa.

- Następnym elementem są koszty dostępu do infrastruktury po wykonaniu inwestycji modernizacji linii. Dla nas zmniejszenie czasu przejazdu to uzyskanie nowych pasażerów - podkreślał Matyla.

- Są elementy na sieci kolejowej, które wymagają uwzględnienia toru drugiego. Np. linia do Radomia nie spełnia warunków dla normalnego prowadzenia ruchu przy zagęszczeniu takim, jakie tam występuje - mówił członek zarządu PKP Intercity.

Matyla postulował także zmiany w sposobie naliczania wysokości opłat za dostęp do infrastruktury. Zaproponował, aby był on uzależniony od tego, w jakim stopniu operator wykorzystuje daną linię. - Nie tylko sztywna tabela opłat, ale uwzględnienie w ustalaniu opłat tego, w jakim stopniu przewoźnik bierze udział w zagęszczaniu ruchu na określonej linii - zaznaczył Tadeusz Matyla.

\

 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5