PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na dzierżawę trzech lokomotyw zdolnych jeździć z prędkością min. 140 km/h. Ostatecznie maszyniści przewoźnika poprowadzą szybsze pojazdy.
Przetarg ogłoszony pod koniec kwietnia został rozstrzygnięty na początku lipca. Najkorzystniejszą i jedyną ofertą okazała się być przedstawiona przez DB Schenker, które na trzy miesiące udostępni odpłatnie elektrowozy o prędkości maksymalnej 160 km/h. Prawdopodobnie będą to pojazdy Siemens Vectron, podobne do tych, lub nawet te same, które już jeżdżą w barwach PKP Intercity, prowadząc głównie składy na magistrali Poznań – Warszawa.
– Umowa na dzierżawę dwóch Vectronów, które do tej pory prowadziły pociągi PKP IC, wkrótce wygaśnie, stąd nowy przetarg, tym razem obejmujący 3 pojazdy. Najkorzystniejszą ofertę złożyło DB Schenker i w ramach nowej umowy będziemy korzystać z ich 3 lokomotyw. – powiedziała Beata Czemerajda, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Kryterium oceny ofert w 80% stanowiła cena. Deklarowana prędkość, którą w ruchu pasażerskim może osiągnąć elektrowóz stanowiła 20% wagi przydzielenia zamówienia. Elektrowozy muszą być przygotowane do ruchu najpóźniej 10 lipca. PKP Intercity zapłaci za dzierżawę 1 538 132,22 zł.
PKP Intercity pożycza też lokomotywy z innych źródeł. Ostatnio korzysta także z 30 wagonów należących do Kolei Czeskich.
Więcej na temat warunków przetargu i sytuacji taborowej PKP Intercity przeczytasz na portalu MONITOR
