Przewoźnik ogłosił licytację w trybie elektronicznym 9 lokomotyw serii SU45. Na sprzedaż trafiają pojazdy wyprodukowane w latach 1974-1975. Warto przypomnieć, że projekt tego taboru pochodzi sprzed pół wieku.
Przewoźnik chce sprzedać SU45 nr 152, 175, 183, 195, 214, 73, 192, 100 i 118 (typ 301Db). Ceny wywoławcze wahają się od 159 do 218,65 tys. zł. Wszystkie lokomotywy stacjonują w Zakładzie Centralnym przewoźnika w Warszawie, na Olszynce Grochowskiej. Wnioski o dopuszczenie do licytacji należy przesyłać do 23 września.
SP45/SU45 to pierwsza polska lokomotywa spalinowa dużej mocy. Jej projekt powstał w latach 1964-1965. Został on stworzony przez CBKPTK w Poznaniu, a jej wykonanie zlecono Zakładom H. Cegielskiego. Prototyp powstał w 1965 r. i otrzymał oznaczenie 301D. Produkcja seryjna rozpoczęła się w 1970 r., pod nazwą SP45. Ze względu na stosunkowo małe naciski osi, poza prowadzeniem pociągów pasażerskich, lokomotywa nadawała się także do obsługi składów towarowych na liniach o kiepskim stanie nawierzchni.
Od 1970 do 1976 r. powstało 265 lokomotyw dla PKP, a w 1977 r. także 3 sztuki dla kolei libańskich (typ 301Dc). SP45 były wyposażone w kotły parowe wykorzystywane do ogrzewania wagonów pasażerskich. Były one jednak awaryjne, co spowodowało podjęcie decyzji o ich wymianie na prądnice grzewcze. Przedsięwzięcie to zostało zrealizowane w 190 lokomotywach przez ZNTK Poznań w latach 1988-1997. W ten sposób powstały lokomotywy SU45. Wkrótce stały się one podstawowymi środkami trakcyjnymi w połączeniach pasażerskich na liniach niezelektryfikowanych. Na początku XXI w. stopniowo wypierały je jednak autobusy szynowe, których uruchamianie w przypadku niewielkich potoków podróżnych było bardziej opłacalne ekonomicznie niż całych tradycyjnych składów.