Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

PKP Intercity: Nie faworyzujemy zagranicznych producentów. To pomówienia

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
05-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
05-12-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
PKP Intercity: Nie faworyzujemy zagranicznych producentów. To pomówienia
wiz. PKP Intercity
Przetarg na dostawę maksymalnie 72 piętrowych EZT jest zgodny z prawem. Insynuacje, jakoby zwycięzca był już znany lub warunki postępowania były dyskryminujące, to próby nielegalnej ingerencji w jego przebieg – oświadcza zarząd PKP Intercity. Spółka grozi konsekwencjami prawnymi za sugestie faworyzowania któregokolwiek z producentów.

O przetargu na dostawę 42 elektrycznych zespołów trakcyjnych z opcją na 30 kolejnych, a także o dezinformacji tworzonej wokół niego przez część prawicowych mediów, pisaliśmy przed kilkoma dniami. Dziś zamawiający – PKP Intercity – zabrał głos o wiele mocniej, niż wtedy. Zarzuty o faworyzowanie zagranicznych (zwłaszcza – niemieckich) producentów nazywa „nieprawdziwymi informacjami i pomówieniami”.


Przewoźnik przypomina podstawowe fakty na temat procedury przetargowej. Postępowanie jest prowadzone w trybie dialogu konkurencyjnego (art. 169 Prawa Zamówień Publicznych). Zostało ogłoszone na platformie zakupowej PKP Intercity oraz w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 15 października i tego samego dnia zgłoszone do Centralnego Biura Antykorupcyjnego celem objęcia ochroną tzw. „Tarczy Antykorupcyjnej”. Nie doszło jeszcze nie tylko do wyboru wykonawcy (planowanego na trzeci kwartał 2025 r.), ale i do przeprowadzenia dialogu z zainteresowanymi firmami (francuskim Alstomem, niemieckim Siemensem i szwajcarskim Stadlerem), a nawet do formalnej oceny wniosków o dopuszczenie do udziału w dialogu konkurencyjnym.

Wobec tego – jak dowodzą przedstawiciele PKP Intercity – twierdzenia, jakoby było już pewne, że piętrowe EZT dostarczą Niemcy, są fałszywe. Stanowią też próbę nieuprawnionej ingerencji w proces zamówienia publicznego. Próby takie „będą podlegały zgłoszeniu właściwym służbom państwowym” – ostrzega przewoźnik.


– Warunki postępowania nie mają charakteru dyskryminującego i są adekwatne do przedmiotu zamówienia, a także podlegały zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych możliwości zaskarżenia. Przedmiotowe zamówienie nie jest finansowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy – dodają PKP Intercity w swoim oświadczeniu.

Z pełną treścią dokumentu można zapoznać się tutaj.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Konkurencja na kolei. Jest śledztwo w sprawie korupcji!

Prawo i polityka

Konkurencja na kolei. Jest śledztwo w sprawie korupcji!

Łukasz Malinowski 23 listopada 2025

Dlaczego PKP Intercity testują Pendolino w Czechach?

Tabor i technika

Dlaczego PKP Intercity testują Pendolino w Czechach?

Łukasz Malinowski 21 listopada 2025

Tylko SKPL chce wynająć wagony PKP Intercity

Tabor i technika

Tylko SKPL chce wynająć wagony PKP Intercity

Roman Czubiński 21 listopada 2025

PKP Intercity zawieszają przesyłki konduktorskie

Pasażer

PKP Intercity zawieszają przesyłki konduktorskie

Jakub Rösler 20 listopada 2025

Piętrusem PKP Intercity głównie po Polsce. Co z trasami do Czech?

Tabor i technika

PKP Intercity i Alstom popisali umowę na piętrusy (wizualizacje)

Tabor i technika

Zobacz również:

Konkurencja na kolei. Jest śledztwo w sprawie korupcji!

Prawo i polityka

Konkurencja na kolei. Jest śledztwo w sprawie korupcji!

Łukasz Malinowski 23 listopada 2025

Dlaczego PKP Intercity testują Pendolino w Czechach?

Tabor i technika

Dlaczego PKP Intercity testują Pendolino w Czechach?

Łukasz Malinowski 21 listopada 2025

Tylko SKPL chce wynająć wagony PKP Intercity

Tabor i technika

Tylko SKPL chce wynająć wagony PKP Intercity

Roman Czubiński 21 listopada 2025

PKP Intercity zawieszają przesyłki konduktorskie

Pasażer

PKP Intercity zawieszają przesyłki konduktorskie

Jakub Rösler 20 listopada 2025

Piętrusem PKP Intercity głównie po Polsce. Co z trasami do Czech?

Tabor i technika

PKP Intercity i Alstom popisali umowę na piętrusy (wizualizacje)

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij