Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP Intercity: Dane za lata 2009 i 2010 są nieporównywalne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
01-02-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejowy, 1 lutego 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP Intercity: Dane za lata 2009 i 2010 są nieporównywalne
"Rynek Kolejowy" podał wczoraj, że zgodnie z najnowszymi statystykami z pociągów PKP Intercity skorzystało w ubiegłym roku 14,6 mln pasażerów mniej niż w roku 2009. Zdaniem przewoźnika nie można porównywać danych z tych lat, gdyż w międzyczasie zmianie uległa metodologia liczenia pasażerów.

Wczoraj pisaliśmy, że z usług PKP Intercity w roku 2010 skorzystało niewiele ponad 37 mln pasażerów, podczas gdy w całym roku 2009 było to 51,8 mln osób, co oznaczałoby, że przewoźnik stracił w ciągu roku 28,4% pasażerów (czytaj więcej). Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity, wyjaśnia, że dane za 2009 i 2010 rok różnią tak bardzo nie dlatego, że przewoźnik odnotował dramatyczny spadek przewozów, ale ze względu na zmianę metodologii liczenia pasażerów w tych statystykach. Dlatego nie można ich porównywać.

– Cytowane dane za rok 2009 są nieporównywalne z danymi za rok 2010 ze względu na zmianę metodologii ujmowania w statystykach podróżnych uprawnionych do ulg 80% i 99% (pracownicy i emeryci spółek kolejowych wraz z rodzinami). Bez uprawnień do powyższych ulg liczba przewiezionych pasażerów w 2009 r. wyniosła ponad 34 mln osób, w porównaniu do ponad 30 mln osób w roku 2010 – tłumaczy Małgorzata Sitkowska.

– W analizowanym okresie rzeczywisty spadek liczby podróżnych wyniósł około 13%. Na ten wynik największy wpływ miał pierwszy kwartał roku, w którym liczba przewiezionych pasażerów zmniejszyła się o ok. 20%. W kolejnych kwartałach roku udało się zahamować tendencję spadkową - spadek liczby podróżnych w ostatnim kwartale wyniósł 1% - wyjaśnia rzecznik PKP Intercity.

Jak zaznacza Małgorzata Sitkowska, dla PKP Intercity jako przewoźnika świadczącego usługi dalekobieżne najbardziej adekwatnym miernikiem osiąganych wyników operacyjnych jest praca przewozowa mierzona w pasażerokilometrach (liczba pasażerów przewieziona na odległość jednego kilometra). – Zmiana zrealizowanej przez spółkę pracy przewozowej w roku 2009 i 2010 jest porównywalna do zmiany liczby pasażerów bez uprawnień do ulgi 80% i 99% – mówi.

Zestawienie danych w rozbiciu na poszczególne kwartały zawiera poniższa tabela:

 

liczba pasażerów

 

 

pasażerokilometry

 

 

 

2009

2010

zmiana

2009

2010

Zmiana

IQ

8 439

6 740

-20%

1 858 509

1 491 724

-20%

IIQ

9 112

7 719

-15%

2 203 291

1 843 461

-16%

IIIQ

9 486

8 221

-13%

2 631 510

2 265 201

-14%

IVQ

7 802

7 714

-1%

1 726 680

1 700 613

-2%

Suma

34 839

30 394

-13%

8 419 991

7 300 999

-13%

 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5