PKP Intercity zapowiada zwiększenie liczby napraw P4, dokonywanych siłami spółki w ramach trzech zakładów. – Jedna P4 to wydatek rzędu 0,5 mln zł na zewnątrz, a my to możemy zrobić za 200-300 tys. zł – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity.
Naprawy wykonywane tzw. systemem gospodarczym są wykonywane w trzech zakładach PKP Intercity – od 2010 r. w Zakładzie Południowym, od 2011 r. w Zakładzie Północnym i od 2012 r. w Zakładzie Zachodnim. – Do końca tego roku chcemy wykonać ok. 15 napraw P4 systemem gospodarczym – informuje Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.
Spółka chce zwiększyć liczbę napraw wykonywanych własnymi siłami. – Mamy możliwości w spółce dotyczące przeglądów P4. W tym roku robimy kilka – kilkanaście sztuk, a cele na przyszły rok zakładają kilkanaście dla samego Krakowa – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity.
Głównym argumentem przemawiającym za przeglądami wewnątrz spółki są koszty. – W przypadku zlecania na zewnątrz jedna P4 to wydatek rzędu 0,5 mln zł, a my to możemy zrobić za 200-300 tys. zł. Z tego tytułu możemy wygenerować lepsze wyniki – przekonuje Leonkiewicz.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.