Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP IC: Wynajęty Vectron prowadzi już pociągi do Berlina

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
05-07-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP IC: Wynajęty Vectron prowadzi już pociągi do Berlina
Fot. Edward Baranowski
Przewoźnik wprowadził do ruchu wypożyczoną lokomotywę Siemens Vectron. Zgodnie z wcześniejszymi planami kieruje ją do obsługi połączeń Warszawa – Berlin. Zwiększyła się także dostępność elektrowozów EU44 „Husarz” – obecnie przewoźnik może wjechać do Niemiec dziewięcioma takimi maszynami (osiem kursuje z planowymi pociągami, a jeden pozostaje w rezerwie).

Pod koniec maja informowaliśmy na naszych łamach o wynajęciu przez PKP Intercity lokomotywy Siemens Vectron należącej do tzw. poolu taborowego MRCE. Sprowadzenie lokomotywy było reakcją na problemy z dostępnością maszyn EU44 „Husarz”. Są to jedyne pojazdy należące do polskiego przewoźnika, które mogą kursować po sieci Kolei Niemieckich DB. Obsługują więc połączenia do Berlina, bo eliminuje to konieczność wymiany elektrowozu na stacji granicznej.

Według naszych informacji pojazd miał rozpocząć obsługę połączeń Warszawa – Berlin 9 czerwca. Tak się jednak ostatecznie nie stało i regularne kursy z pasażerami obsługiwane Vectronem zainaugurowano nieco później. – Lokomotywa ta została już wprowadzona do ruchu – zapewnił nas jednak dziś Piotr Mazur z Biura Prasowego PKP Intercity. Nie podał nam przy tym konkretnej daty rozpoczęcia jej wykorzystywania, ale jak wynika z informacji od naszych czytelników, kursowała ona już 1 lipca.

Zgodnie z wcześniejszymi założeniami maszyna ta obecnie jest przydzielana do obsługi pociągów kursujących do Berlina. Należy przy tym zaznaczyć, że od czasu niedawnego kryzysu dostępność „Husarzy” znacząco się poprawiła. – Składy do stolicy Niemiec prowadzi także aktualnie osiem lokomotyw EU44, a jeden elektrowóz tego typu utrzymywany jest w rezerwie – wskazuje bowiem przedstawiciel PKP Intercity.

Przypomnijmy, że nie jest to pierwsza sytuacja, kiedy PKP Intercity wykorzystuje lokomotywy Siemens Vectron. Jeździły one z pociągami przewoźnika m.in. w 2015 r., kiedy spółka wypożyczyła dwie takie maszyny od DB Schenker Rail Polska. Kursowały wówczas głównie po Centralnej Magistrali Kolejowej między Warszawą a Krakowem, prowadząc zarówno pociągi kategorii EIC, jak i TLK. Wcześniej PKP Intercity testowało podobny elektrowóz w 2012 r.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5