PKP Intercity ma wyraźne braki w taborze trakcyjnym. Spółka musi wynajmować lokomotywy od DB Schenker i PKP Cargo. Przewoźnik w końcu ogłosił jednak przetarg na naprawy odstawionych obecnie lokomotyw EU/EP07.
O brakach taborowych PKP Intercity „Rynek Kolejowy” informował od początku roku. W lutym PKP Intercity wynajęło lokomotywy od DB Schenker, następnie – od PKP Cargo. Przyczyną jest nieogłaszanie w ubiegłym roku przetargów na naprawy okresowe taboru. W efekcie na bocznicach przewoźnika stoi siedem lokomotyw EP09 i ponad 30 EU/EP07. Jednocześnie PKP Intercity za setki tysięcy złotych wynajmuje lokomotywy od innych przewoźników.
Jeszcze w lutym przewoźnik ogłosił przetarg na naprawę wraz z modernizacją dziewięciu lokomotyw EP08. Teraz wszczęte zostało postępowanie w sprawie napraw kolejnych elektrowozów. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie obsługi technicznej 38 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 na czwartym poziomie utrzymania P4 (napraw rewizyjnych), wykonanie prac poza stałym zakresem naprawy w stosunku do wybranych lokomotyw, wykonanie modernizacji 34 lokomotyw w trakcie naprawy rewizyjnej oraz naprawy poawaryjnej 2 lokomotyw w trakcie naprawy rewizyjnej i modernizacji.
Zadanie zostało podzielone na pięć części: naprawa rewizyjna z modernizacją 11 lokomotyw, naprawa rewizyjna z modernizacją 11 lokomotyw, naprawa rewizyjna z modernizacją 10 lokomotyw, naprawa rewizyjna z modernizacją i naprawą poawaryjną 2 lokomotyw, naprawa rewizyjna 4 lokomotyw. Zwycięzca zostanie wybrany na mocy kryterium ceny (80%) i okresu gwarancji (20% oceny).
Ogłoszenie przetargu nie rozwiąże problemów PKP Intercity od razu – za zaniedbania trzeba będzie płacić jeszcze przez wiele miesięcy. Lutowy raport na temat stanu taborowego PKP Intercity, oraz o przewidywanych kosztach wynajmu lokomotyw przeczytasz w nowym portalu Monitor.

.

Już 10-11 marca w Warszawie odbędzie się kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. To największa i najbardziej prestiżowa konferencja w Środkowo-Wschodniej Europie, poświęcona rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. W tym roku podjęte zostaną tematy nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów kolejowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. Oficjalnym partnerem wydarzenia są Koleje Ukraińskie (UZ) - podczas konferencji będzie można nawiązać kontakt z ukraińskim rynkiem taborowym.
Więcej na temat konferencji.