NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP: Celejewski nie wziął odprawy

| jm, Rynek Kolejowy 01.09.2015 214

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-09-01 12:46:41 Autor: peter
---.systemia.pl
Pogratulować managerom w Intecity!!!


Wspaniałe umowy zawiera z Wami Rada Nadzorcza (jak sądzę) jeśli fakt rezygnacji z odprawy załatwia problem konkurencji.

Normalnie oznacza to, iż działamy na szkodę spółki. Ale widać prawo sobie a kolesiostwo sobie.
2015-09-01 13:56:24 Autor: Kryśka
---.centertel.pl
Ja widzę to inaczej. PKP IC winno dopłacić Marcinowi Celejewskiemu za przejście do LOT, podobnie jak dopłacić powinien mu Michale O'Leary z Ryanair. Ten jegomość położy LOT na łopatkach szybciej niż ruszą połączenia do Bangkoku
2015-09-01 14:02:21 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Wiadomo, kolesiostwo się dogadało, to zapisy w kontraktach nagle nie są już nic warte.
2015-09-01 14:26:15 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
Wziąłby odprawę - kwik mikolstwa. Nie wziął - również są niezadowoleni.
2015-09-01 14:41:50 Autor: TT
---.dynamic.chello.pl
Jak to nie narusza zakazu konkurencji????? Odprawa to tylko element umowy, a zakaz konkurencji to zakaz konkurencji. Intercity konkuruje na wszystkich frontach z przewoźnikami, z busami i lotnikami, z innymi podmiotami na kolei.

LOT to konkurencja, ta sama, która jeszcze kilka lat temu publikowała reklamy w kontrze do PKP. Firmy nie współpracują, bo mają pola, na których toczy się rywalizacja - czy LOT odda IC kursy do Wiednia? A do Wrocławia? A do Gdańska?

I nagle do przewoźnika lotniczego przechodzi facet, który (poza tym, że rozkładał IC) zna wszystkie elementy strategii spółki, plany, pomysły sprzedażowe, koszty produktów.

I powiecie mi, że tu nie powinien obowiązywać zakaz konkurencji??? Skandal.
2015-09-01 14:42:28 Autor: civic
---.icpnet.pl

civic
To, że się zrzekł odszkodowania (świadczenia), nie oznacza wcale, że działalność konkurencyjną może prowadzić. Były pracodawca ma prawo i obowiązek dochodzić pełnego odszkodowania za wyrządzoną mu szkodę, choć trudno to będzie udowodnić.

Inną sprawą jest, czy w umowie o zakazie konkurencji określono obszar działalności, którego ona dotyczy. Jeżeli nie, to umowa taka z mocy prawa jest nieważna. Jeżeli zaś określono i nie ma tam transportu lotniczego, to może sobie spokojnie konkurować i niepotrzebnie zrezygnował z należnych mu pieniędzy. Jeżeli pasażerski transport lotniczy wpisano, to Celejewski nie dotrzymał warunków umowy.
2015-09-01 15:19:16 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
Prawo jest wtedy prawem, kiedy je łamią odpowiedni ludzie.
A co było z "sierotką Marysią"?
"No" i przynależność do pewnych organizacji.

A tak na marginesie:
LOT jest pewniejsze niż IC? czy to z góry przygotowanie się na zapowiadaną prywatyzację IC? i dopiero wtedy z hukiem za niekompetencje i nie szanowanie mienia państwowego.

Prezes PKP SA też już się w banku zabezpieczył.

Vivat prawo (?)!
2015-09-01 15:40:05 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
@Rynek Kolejowy
Co nas to wszystko obchodzi? Ta wyjątkowo podła postać, która zgubiła 10 milionów pasażerów, zepsuła wszystko co było do zepsucia, kompromitowała przez 2 lata całą grupę PKP, powinna zniknąć w otchłani niepamięci,a nie być kreowana na jakiegoś celebrytę rynku transportowego. To ja już wole Kim Kardashian. Ma tę przewagę nad Celejewskim,że oprócz równie pustej czaszki posiada przynajmniej dobre cycki i jeszcze lepszy tyłek:)
2015-09-01 19:40:43 Autor: czytelnik1
---.dynamic.chello.pl
Mnie np. obchodzi, bo nie dość, że IC prawie rozłożył na łopatki, to teraz na bank rozłoży LOT, którego ledwie co na prostą wyprowadził Mikosz.
2015-09-01 19:49:36 Autor: Autor:
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Informacja, że nie wziął odprawy jest nieprawdziwa.

Poza tym niepotrzebnie się czepiacie, dlaczego nikt nie podnosi przy tej albo innej okazji tematu, że polskie państwo konkuruje samo ze sobą bo posiada spółkę lotniczą, która próbuje odebrać pasażerów spółce kolejowe, która należy do tego samego państwa. Więc nawet jak odbierze jej pasażerów to zyski i straty zostaną w tej samej kieszeni.
2015-09-02 07:01:40 Autor: gggg
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
NA LOCIE MOŻE I PN SIE ZNA ALE Z Z PKP TO JEST LAJIK KOLEJOWY I TACY LUDZIE PEŁNIA WAZNE STOŁKI W INTERCITY SKANDAL
2015-09-02 10:41:35 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
W odpowiedzi na post Autor::
"Informacja, że nie wziął odprawy jest nieprawdziwa.

Poza tym niepotrzebnie się czepiacie, dlaczego nikt nie podnosi przy tej albo innej okazji tematu, że polskie państwo konkuruje samo ze sobą bo posiada spółkę lotniczą, która próbuje odebrać pasażerów spółce kolejowe, która należy do tego samego państwa. Więc nawet jak odbierze jej pasażerów to zyski i straty zostaną w tej samej kieszeni."
Bez przesady, jaką realną konkurencją jest LOT dla PKP IC. Ile pasażerów zabiera dziennie LOT np. z Krakowa do Warszawy, a ile zabiera w tym dniu PKP IC? Prawdziwą konkurencją dla obydwu spółek są samochody prywatne oraz przewoźnicy autobusowi. Mówienie o konkurencji pomiędzy LOT-em a PKP IC jest bardzo moim zdaniem naciągane. Już prędzej można szukać konkurencji pomiędzy krajowymi tanimi liniami lotniczymi a PKP IC.

Mimo to wkurzające jest, że taki Celejewski może sobie robić co chce pomimo zapisów w kontrakcie.
2015-09-02 16:09:08 Autor: Mik
---.146.5.24.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Niestety kpina z prawa. Jeśliby IC mu nie DAŁO odprawy, to jak najbardziej oznaczałoby rezygnację firmy z zakazu konkurencji dla tej osoby. Natomiast to, że nie WZIĄŁ, to może nie brać, ale to nie uchyla zakazu konkurencji, nie może sobie pracownik z takim kontraktem samowolnie wybierać opcji, że jak nie załapie następnej roboty to i tak ma złoty spadochron, a jak załapie to nie bierze odprawy...
Problem jest w braku odpowiedzialności, tu nikt za nic nie odpowiada, wobec nikogo nie są wyciągane konsekwencje.
2015-09-03 12:43:43 Autor: teletechnik
---.olsztyn.vectranet.pl
Przecież to jedna wielka banda złodziei. Ludzie, którzy nie mają pojęcia o specyfice kolei, kompletnie niekompetentni, żądzą spółkami kolejowymi.
A cały pic polega na tym, żeby wyrwać jak najwięcej kasy i rozwalić kolej.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5