PKP Cargo wystawiło na sprzedaż 23 lokomotywy manewrowe serii SM42. Ma to związek z pozbywaniem się zasobów, których spółka nie będzie już wykorzystywać.
Powoli kończy się era pełnych starych lokomotyw torów odstawczych należących do PKP Cargo. Spółka konsekwentnie pozbywa się taboru, który odstawiony był z przeznaczeniem do użycia w bliżej nieokreślonej przyszłości lub latami czekał na kasację. W ubiegłym roku Cargo zorganizowało
wielką sprzedaż 441 lokomotyw przeróżnych typów. Większość z nich do dziś skończyła w piecu hutniczym. Sprzedaż złomu w tak wielkiej ilości pomogło poprawić bilans finansowy firmy. Zaledwie kilkoma pojazdami zainteresowali się przewoźnicy i firma remontowa, które chcą doprowadzić pojazdy do stanu używalności.
Nie należy się spodziewać, że inaczej stanie się z 23 lokomotywami SM42, które przewoźnik właśnie usiłuje sprzedać. Chodzi o pojazdy z numerami 660, 706, 805, 861, 881, 899, 926, 784, 517, 761, 769, 770, 655, 755, 835, 577, 723, 767, 814, 816, 661 i 637. Jak sprawdziliśmy – niektóre z nich nie są eksploatowane nawet od 12 lat, ich los jest więc raczej pewny.
Oferty w przetargu zorganizowanym przez przewoźnika można składać do 29 kwietnia.