Przez trzy kwartały 2012 roku PKP Cargo naprawiło 89 lokomotyw, z czego 94 proc. w systemie zleconym. Przeprowadziło także naprawy okresowe siedmiu tysięcy wagonów.
Zaplecze techniczne spółek zależnych PKP Cargo pozwala wykonywać we własnym zakresie naprawy rewizyjne lokomotyw elektrycznych w PKP Cargo Tabor-Ostrów Wlkp. i PKP Cargo Tabor-Karsznice oraz lokomotyw spalinowych w PKP Cargo Tabor-Czerwieńsk i PKP Cargo Tabor-Pomorski w Tczewie. Ponadto w oparciu o Północny Zakład Spółki wykonuje także naprawy rewizyjne lokomotyw elektrycznych. PKP Cargo zamierza do roku 2016 zmodernizować około 100 następnych lokomotyw. Modernizacja będzie dotyczyć serii SM42, SM48 i ST46 oraz EU07.
PKP Cargo dysponuje obecnie także największym w Polsce parkiem taborowym o potencjale ponad 60 tys. wagonów. Ponad połowa z nich to węglarki, ponieważ spółka jest potentatem na rynku przewozów surowców energetycznych w Polsce. Oprócz tego 15 proc. wagonów z logiem PKP Cargo to platformy. Spółka dysponuje także wagonami krytymi, z dachem odchylnym i specjalnej budowy.
Przez trzy kwartały tego roku PKP Cargo wykonało naprawy okresowe 7 tys. wagonów. Naprawy te prowadziły spółki-córki PKP Cargo w Tarnowskich Górach, Tczewie, Czerwieńsku, Toruniu, Krakowie, Jaworzynie Śląskiej i Karsznicach oraz spółki zależne Wagrem w Kluczborku i Gorzów Wagony. Większość napraw prowadzonych w zakładach macierzystych realizowano w Południowym Zakładzie, Wielkopolskim, Centralnym oraz Wschodnim i Mazowiecko-Podlaskim.
Firma planuje do 2016 roku zakupić około 1 000 wagonów, w tym ponad 600 węglarek. Te inwestycje umożliwią spółce utrzymanie pozycji lidera na rynku polskim, a także pozwolą jej powalczyć o intratne kontrakty na rynkach europejskich.
Wiadomość promocyjna publikowana w ramach "Tygodnia z firmą".