Pomorska Kolej Metropolitalna ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla przedsięwzięcia inwestycyjnego: Pomorska Kolej Metropolitalna Etap I – rewitalizacja „Kolei Kokoszkowskiej”.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu ograniczonego o wartości wartości zamówienia większej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy, na Opracowanie dokumentacji projektowej dla przedsięwzięcia inwestycyjnego: Pomorska Kolej Metropolitalna Etap I – rewitalizacja „Kolei Kokoszkowskiej”. Nr postępowania: PKMSA/ZP-PO/02/2010.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla przedsięwzięcia inwestycyjnego : Pomorska Kolej Metropolitalna Etap I – rewitalizacja „Kolei Kokoszkowskiej”.
Powyższe zamówienie obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej dla :
• Zadania 1 tj. Budowy linii kolejowej na odcinku od Portu Lotniczego w Gdańsku do włączenia się w linię 201.
• Zadania 2 tj. Budowy linii kolejowej na odcinku od stacji Gdańsk – Wrzeszcz do Portu Lotniczego w Gdańsku.
Planowane przedsięwzięcie pod nazwą Pomorska Kolej Metropolitalna Etap I – rewitalizacja „Kolei Kokoszkowskiej” zlokalizowane jest na obszarze województwa pomorskiego, na terenie gminy miasta Gdańska i gminy Żukowo. Przygotowywany Etap I zakłada:
• budowę linii kolejowej po dawnej trasie „Kolei Kokoszkowskiej” na odcinku od włączenia do układu torowego stacji Gdańsk Wrzeszcz do Al. K. Jagiellończyka (Obwodnica Trójmiejska) – długości ok. 8,5 km (wyjście ze stacji Gdańsk Wrzeszcz jednym torem z kierunku od peronu PKM oraz wyprowadzenie drugiego toru bezkolizyjnie z układu dalekobieżnego stacji)
• budowę od podstaw nowego odcinka linii kolejowej od Al. K. Jagiellończyka (Obwodnica Trójmiejska) przez Gdańsk Matarnię, Port Lotniczy w Gdańsku im. Lecha Wałęsy do włączenia w linię kolejową nr 201 Nowa Wieś Wielka – Kościerzyna – Gdynia Port w kierunku Gdyni długości ok. 9,5km, wraz z łącznicą od rozjazdu przy przystanku PKM Barniewicka w kierunku Kościerzyny o długości ok. 1,3 km oraz przebudowę włączenia bocznicy Portu Lotniczego im. L. Wałęsy w Gdańsku
Linię kolejową należy zaprojektować jako dwutorową zelektryfikowaną wraz z niezbędną infrastrukturą. Należy zaprojektować 8 przystanków i 1 stację techniczną, obiekty kubaturowe i inżynieryjne oraz budowę urządzeń SRK, instalacji teletechnicznych, usunięcie kolizji i budowę/przebudowę sieci uzbrojenia terenu, wyburzenia, wycinkę zieleni itp., ponadto należy uwzględnić ingerencje w istniejącą infrastrukturę przyległych linii i stacji Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Główny oraz Gdańsk Osowa
Wykonawca zaproszony do składania ofert zobowiązany będzie do wniesienia wadium w wysokości 250 000,00 zł. W niniejszym postępowaniu Zamawiający zaprosi do składania ofert 10 Wykonawców, którzy otrzymają najwyższe oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania tych warunków oraz przyznawana punktacja dokonywana będzie na podstawie kryteriów ceny (85 proc. wagi) i terminu wykonania (15 proc. wagi). Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu upływa 17 stycznia 2011 r. o godz. 12.00.