Arriva oraz Stadler Rail świętują dziś dostawę pierwszego spalinowego zespołu trakcyjnego (DMU-GTW) dla holenderskiej prowincji Gelderland. Arriva Niederlande w połowie 2010 roku zamówiła u szwajcarskiego producenta taboru 24 takie pojazdy. Zamówienie realizowane jest w polskim zakładzie firmy Stadler w Siedlcach.
Arriva jest jednym z największych przewoźników pasażerskich w Europie. Autobusy i pociągi należące do tej spółki każdego roku świadczą usługi transportowe ponad 1,5 mld pasażerom w 12 krajach. W sierpniu 2010 roku Arriva została przejęta przez Deutsche Bahn. W lipcu tego samego roku holenderski oddział spółki - Arriva Niederlande zamówiła 38 pociągów serii GTW, z czego 24 dla prowincji Gelderland, a 14 dla prowincji Overijssel oraz Drenthe. Od 2005 roku Arriva zamówiła łącznie 99 tego typu pojazdy do obsługi ruchu pasażerskiego w różnych regionach Holandii.
Pociągi w ramach tego zamówienia produkowane są w polskim zakładzie grupy Stadler w Siedlcach. Członek zarządu Stadler Polska i dyrektor handlowy grupy Stadler Rail Stanisław Skalski podkreśla znaczenie kontraktu dla grupy Stadler: - Arriva jest pod względem liczby zamówionych pojazdów w grupie Stadler jednym z naszych najważniejszych partnerów biznesowych. Elektryczne i spalinowe pojazdy szynowe dla Arrivy produkowane są w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach - tłumaczy Stanisław Skalski. - To najlepiej świadczy o kompetencji załogi Stadlera i profesjonalizmu zakładu. Jestem przekonany, że zakład w Siedlcach będzie się dalej rozwijał i umacniał swoją pozycję na rynkach europejskich - dodał członek zarządu Stadler Polska.
Montaż pierwszego z 38 pojazdów (łącznie zamówiono 14 elektrycznych i 24 spalinowo-elektryczne pociągi GTW) w ramach kontraktu dla Arrivy rozpoczął się w Siedlcach w lipcu 2011 roku. Do września tego roku pierwszy pociąg GTW będzie testowany. Dostawa ostatniego pojazdu przewidzianego w kontrakcie na marzec 2013 roku. Zamówienie może być zwiększone o 10 kolejnych pociągów. 24 pojazdy spalinowe z przekładnią elektryczną, z których pierwszy właśnie przekazano, będą obsługiwały trasy niezelektryfikowane na liniach Rivierenland-Achterhoek oraz Zutphen-Apeldoorn w prowincji Gelderland. Spalinowo-elektryczne GTW zamówiono w wersjach dwuczłonowych (13 pojazdów) oraz trójczłonowych (11 pojazdów).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.