Partnerzy serwisu:
Tabor

Pierwsze zdjęcie Griffina

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
03-07-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

ZNLE Gliwice po sukcesie towarowego Dragona - pierwszej od kilkunastu lat nowej polskiej lokomotywy - ruszył z produkcją lokomotywy pasażerskiej. E4MSU Griffin ma być gotowy jeszcze w tym roku.

E4MSU „Griffin” ma być pojazdem dedykowanym m.in. dla rynku europejskiego. Ma powstać kilka wersji tego pojazdu, przystosowanych dla prędkości 140 i 190 km/h, a także jedno- i wielosystemowe. Zdjęcie pierwszego egzemplarza lokomotywy zauważyli w internecie nasi Czytelnicy. Można je zobaczyć obok, oraz porównać z wcześniejszą wizualizacją. Sama lokomotywa budowana jest w wersji wielosystemowej i ma być gotowa jeszcze w tym roku.

Zgodnie z zapewnieniami producenta, „Griffin” ma cechować się wysoką niezawodnością i najlepszą ceną na rynku. W zamyśle projektantów z ZNLE Gliwice, jednosystemowa wersja będzie wykorzystywać napięcie 3 kV DC – uniwersalna E4ACU będzie mogła rozpędzić się do prędkości 140 km/h, a pasażerska E4ACP – do 190 km/h. Wersja wielosystemowa to napięcia 3 kV DC, 15 kV AC 16 2/3 Hz oraz 25 kV AC 50 Hz. W tym przypadku powstanie lokomotywa E4MSU (uniwersalna, prędkość do 140 km/h) oraz pasażerska E4MSP (pasażerska, 190 km/h). Dzięki taki parametrom, dla „Griffina” dostępna będzie niemal cała kolejowa zelektryfikowana Europa (za wyjątkiem południa Anglii, Francji i Holandii).

Podstawowe dane techniczne E4MSU „Griffin”:

  • Układ wózków: Bo-Bo
  • Masa: 88 t
  • Maksymalny nacisk osi: 22 t
  • Moc: 5,6 MW
  • Maksymalna siła pociągowa: 330 kN
  • Masa pociągu pasażerskiego: 800 t
  • Masa pociągu towarowego: 3200 t
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwszy wielosystemowy Griffin na 200 km/h jest już w budowie

Infrastruktura

Pierwszy wielosystemowy Griffin na 200 km/h jest już w budowie

Michał Szymajda 02 marca 2023

Newag wygrał przetarg i dostarczy kolejne lokomotywy PKP Intercity

Tabor i technika

11 Griffinów z Newagu już w PKP Intercity [aktualizacja]

Tabor i technika

Osiem Griffinów przyjechało do Warszawy [film]

Tabor i technika

Newag zamówił urządzenia trakcyjne ABB do Griffinów dla PKP IC

Tabor i technika

Zobacz również:

Pierwszy wielosystemowy Griffin na 200 km/h jest już w budowie

Infrastruktura

Pierwszy wielosystemowy Griffin na 200 km/h jest już w budowie

Michał Szymajda 02 marca 2023

Newag wygrał przetarg i dostarczy kolejne lokomotywy PKP Intercity

Tabor i technika

11 Griffinów z Newagu już w PKP Intercity [aktualizacja]

Tabor i technika

Osiem Griffinów przyjechało do Warszawy [film]

Tabor i technika

Newag zamówił urządzenia trakcyjne ABB do Griffinów dla PKP IC

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5