Pociągi dużych prędkości Pendolino Alstom, eksploatowane przez PKP Intercity pokonały po polskich torach 5 milionów kilometrów. Oddane do użytku w grudniu 2014 roku, należące do PKP Intercity Pendolino są pierwszymi pociągami dużych prędkości w Polsce.
Producent przypomina, że od początku działalności komercyjnej Pendolino zapewnił jako opiekun utrzymania floty pełną dostępność pociągów. Ich utrzymanie prowadzone jest w Centrum Serwisowym Alstom na Olszynce Grochowskiej w Warszawie. Hala serwisowa wyposażona w najbardziej zaawansowane technologicznie urządzenia, obejmuje trzy tory utrzymaniowe oraz dwa tory naprawcze, mogące obsługiwać 7-wagonowe pociągi. W obiekcie znajduje się również magazyn części zamiennych oraz automatyczna myjnia dla pociągów.
– Alstom jest dumny z sukcesu projektu w Polsce, dla którego dostarczyliśmy pociągi, zaprojektowaliśmy i zbudowaliśmy zaplecze techniczne oraz rozpoczęliśmy 17-letni serwis pojazdów. Stanowi to potwierdzenie międzynarodowego doświadczenia Alstom Transport – powiedział Nicolas Halamek, Dyrektor Zarządzający Alstom Transport w Polsce.
– Z zadowoleniem obserwujemy „efekt Pendolino”, który przyciąga pasażerów do kolei i sprawia, że w ciągu ostatnich 10 miesięcy przewieźliśmy ponad 2,8 miliona pasażerów. Teraz skupiamy się na dotarciu do nowych rynków poprzez wydłużenie tras kursowania pociągów do Rzeszowa, Bielska-Białej i Gliwic, co nastąpi w połowie grudnia – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity.
Na całym świecie sprzedanych zostało już ponad 500 składów Pendolino, które pokonały ponad 700 milionów kilometrów. Dziś Pendolino przekracza siedem europejskich granic i kursuje w 14 krajach na całym świecie: Włoszech, Austrii, Niemczech, Chinach, Czechach, Finlandii, Portugalii, Rosji, Hiszpanii, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i w Polsce.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.
