NUMER 09/2021
NUMER 09/2021
Temat numeru:
Kolej 2021
szukaj
Śledź nas:

Pesa odwołuje się od warunków przetargu na 5 ezt w Opolskiem

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 06.08.2015 172

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-08-06 13:23:48 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Nie potrafią zrobić dobrej jakości tylko jak widać tylko tani szmelc to nie moja opinia sami tak twierdzą jak widać powyżej. Do tego nie mają potrzebnych certyfikatów a widać inne Polskie podmioty mają nikt przecież zagranicą en 57 nie będzie robił. Jedyne co mają to znajomości w polskiej polityce to jest według was a super pesa. A najgorzej potem mamy my maszyniści co się latami będziemy musieli użerać z tym złomem. Bo jestem przekonany że w urzędach i sądach mają wygraną w kieszeni. Jeszcze zobaczycie co to za okaz ten właściciel jak się kiedyś parasol zepsuje.
2015-08-06 13:32:40 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Robią dokładnie to, co kiedyś robił Newag.
2015-08-06 13:46:24 Autor: truckman
---.static.3s.pl
Co kogo to obchodzi ,że Pesa nie ma TSI. Nikt im nie zabronił robić TSI wcześniej.
2015-08-06 14:00:49 Autor: Eurotram
---.dynamic.gprs.plus.pl
[zmoderowano]
2015-08-06 14:26:41 Autor: Kosma
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Admin,
Jeśli pierwszy gość pisze ścierwo to znaczy ze wszystko jest ok .? To jest język tego portalu?
2015-08-06 14:38:10 Autor: cts
---.opera-mini.net
To Pesa teraz mówi zamawiającym, jakie mają dawać warunki i oceny w przetargu? Żenada na całego! W przetargu na SZT z kuriozalnie krótkim okresem realizacji, siedzieli cicho, bo mieli te swoje żałosne odrzuty z Niemiec. Hipokryzja toczy Pese, do roboty by się wzięli...
2015-08-06 14:49:20 Autor: wojtus
---.dynamic.gprs.plus.pl
"nakazanie zamawiającemu usunięcia kryterium jakości (10%) i przeniesienia jej wagi na kryterium ceny"


czyli znaczy: nie kupujcie dobrych pociągów (TSI to zapewne Impuls)
tylko kupcie nasze złomiaste bieda-Akatusy minus.
Pesa to najgorszy producent złomu.

nawet mit o jakości Atr220 we Włoszech został obalony
2015-08-06 14:56:44 Autor: ciekawy
---.icpnet.pl
do @Eurotram

a dlaczego ktoś kto wcześniej zainwestował w technologie ma teraz z tego powodu cierpiec
2015-08-06 14:58:26 Autor: RuruMaHobi
---.centertel.pl
No cóż, kto bronił pesie zrobić certyfikat wcześniej. Śmieszne są te żądania odrzucenia kryterium jakości. Tym samym oficjalnie przyznają skąd się bierze u nich niska cena.
2015-08-06 15:35:50 Autor: Eurotram
---.internetdsl.tpnet.pl
@wojtuś,obalić to sobie mogłeś co najwyżej flaszkę w zaciszu swojej nory; w kwestii przytoczonych z you tube filmików,to zdaje się twoją manipulację wtedy wypunktowałem,prawda? ;)

@cts: Dokładnie tak samo cicho siedział Newag w momencie przetargu na sześcioczłony dla KŚ. Prawem drugiej strony jest protestować przeciw ustawce,a co z tego wychodzi... Różnie bywa :)

@Rurumahobi: Zdobycie certyfikatu świadczy jedynie o tym,ze firma z różnych względów (nieraz marketingowych) zatroszczyła się o wykonanie potrzebnej do tego papierologii. Znam firmy,które nie posiadając pewnych certyfikatów robią staranniej niż te,które chwalą się naokoło że je mają...
2015-08-06 15:47:48 Autor: wojtus
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post Eurotram:
"@wojtuś,obalić to sobie mogłeś co najwyżej flaszkę w zaciszu swojej nory; w kwestii przytoczonych z you tube filmików,to zdaje się twoją manipulację wtedy wypunktowałem,prawda? ;)

@cts: Dokładnie tak samo cicho siedział Newag w momencie przetargu na sześcioczłony dla KŚ. Prawem drugiej strony jest protestować przeciw ustawce,a co z tego wychodzi... Różnie bywa :)

@Rurumahobi: Zdobycie certyfikatu świadczy jedynie o tym,ze firma z różnych względów (nieraz marketingowych) zatroszczyła się o wykonanie potrzebnej do tego papierologii. Znam firmy,które nie posiadając pewnych certyfikatów robią staranniej niż te,które chwalą się naokoło że je mają..."
A kolega od jednorożców-pluszaków już dał się poznać na innym forum bardziej jako fan
Pesy,więc ta opinia tak sobie waży...
2015-08-06 15:53:37 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
Żartujecie sobie? Termin dostawy to 2016 rok, podobny był w przetargu KM, tam również wymagali zgodności z TSI i Pesa bez jęków ofertę złożyła. Tutaj nie chodzi o zgodność z TSI, ale o to, że Pesa na siłę chce wcisnąć zamawiającemu oskubanego Acatusa, podczas gdy zamawiający chce pojazd o standardzie Elfa. Z Elfem Pesa bez problemu spełniłaby wszystkie warunki, ale nie dałaby rady pójść na noże pod względem ceny. Także 'Arrivederci' mylisz się, Newag nigdy czegoś takiego nie robił, mając pojazd spełniający SIWZ nigdy na siłę nie próbował zamawiającemu wcisnąć tego czego on nie chce.
2015-08-06 16:22:12 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
"Także 'Arrivederci' mylisz się, Newag nigdy czegoś takiego nie robił, mając pojazd spełniający SIWZ nigdy na siłę nie próbował
zamawiającemu wcisnąć tego czego on nie chce. "

Dla np. województwa świętokrzyskiego jak był przetarg na dwuczłony to Newag protestował wiele miesięcy. A koniec końców oferty nie złożył, bo nie miał nic do zaoferowania...
2015-08-06 16:38:19 Autor: ep40
---.szczecin.mm.pl
Trzeba promować to co dobre i polskiej produkcji. Solaris robi wysokiej jakości pojazdy i patriotycznie jestem za tym, zeby Solarisa promować i na inne sposoby wspierać. Newag podobnie, trzeba pokazać, że w Polsce można produkować dobre pojazdy. Te firmy przynoszą chwałę i napędzają gospodarkę naszego państwa. Bardzo chciałbym to samo powiedzieć o Pesie, lecz póki będą produkować awaryjny syf jak dotychczas to ich podejścia należy się wstydzić. Trochę powagi. Newag zazwyczaj pojazdy z danej kategorii zaczął produkować wtedy gdy podobne pojazdy Pesy już fizycznie istniały i jeździły, a jednak mimo późniejszego startu to jakoś potrafi zrobić to lepiej. Dlaczego Newag dotychczas nie miał problemów z wagą? Jakoś Newag nie musiał wywalać wiatrołapów żeby z masą się zmieścić. Newag oferuje Impulsa wszystkim, a nie podejście Pesy, że dla bogatych Elf, a dla biednych kaktus. Patriotyzm gospodarczy jest potrzebny lecz nie na siłę, bez patrzenia na fakty.
2015-08-06 16:51:10 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ Trako:
Zachodzę w głowę - jakie znajomości w polityce? Gdzie i kiedy? :) Gdyby tak było, to dlaczego PKP-IC zwlekał z podpisaniem umowy? Co się Tobie nie podoba w pojazdach Pesy czy podejściu Pesy? Co się Tobie podoba w innych pojazdach?
2015-08-06 16:58:54 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ ep40:
Fakt jest taki, że zamawiający tabor kolejowy w większości są merytorycznie bardzo słabi. Raz zatwierdzone rozwiązania są eksploatowane aż do śmierci technicznej. Nie wiem jak trzeba być naiwnym, aby wierzyć w jakieś przewagi firmy Newag :)
2015-08-06 17:23:56 Autor: ...
---.adsl.inetia.pl
No i jest jak zwykle.

"Uderzyć w stół nożyce się odezwą" = eurotram plus zeus.

Ręce opadają.
2015-08-06 17:42:07 Autor: asad
---.play-internet.pl
w sumie fajnie byloby zobaczyć opolskie Impulsy we Wrocławiu
2015-08-06 17:55:44 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
Może to lubimy :) Zero wysiłku, a tyle satysfakcji :) Najłatwiej się atakuje...
2015-08-06 18:41:38 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
@zeus04
Takie znajomości, że politycy tłumnie promowali się w Pesie, takie znajomości, że szefem projektu zakupu Darta w PKP IC jest były pracownik Pesy, on nie dopuści żeby Pesie stała się krzywda.
2015-08-06 19:11:21 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
" Newag oferuje Impulsa wszystkim,"

Bo nie ma nic innego w ofercie.
2015-08-06 19:12:59 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post sphinx2:
"@zeus04
Takie znajomości, że politycy tłumnie promowali się w Pesie, takie znajomości, że szefem projektu zakupu Darta w PKP IC jest były pracownik Pesy, on nie dopuści żeby Pesie stała się krzywda."
A gdzie jeszcze polityków nie było? Pesa startuje w przetargach jak każdy i czasem wygrywa, a czasem przegrywa. Newag jest dyskryminowany? A to ciekawe :) kto jeszcze pracuje w PKP IC?
Chodzi mi głównie o narodowość itd ;)
2015-08-06 19:15:50 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@zeus04

Wyjątkowo regularne pielgrzymki wysokich oficjeli PO, plenery na fabryce w świetle kamer itp.

W Newagu dopiero ostatnio w lipcu, kiedy jest kampania, Ewa Pero się pokazała. Wcześniej była kosa z "Misiem" Jakubasem i się nie dało.
2015-08-06 19:17:03 Autor: zeus04
---.133.22.13
W 2013 phantomie nr. 23 broniłeś Newagu:
"Kolejne odwołanie Newagu, tym razem od przetargu na modernizację 44 EZTów dla Przewozów Regionalnych:
http://www.skyscrapercity.com/showpo...postcount=2320
To teraz czekamy na podobny dokument do postępowania o zakup EZTów dla BiT City."
Następnie: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=99456364&postcount=3885
"Bo są lepsze, PRy boją się nowego bo może okazać się niezawodne i związkowcy nie będą mieli co robić. Tymczasem to rozwiązanie, mimo że przynajmniej równoważne, jest wręcz zabronione (PZP chyba nakazuje dopuszczanie rozwiązań równoważnych). "
I jak to się ma do tezy, że Newag nigdy... :)
2015-08-06 19:25:49 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Ave Ja:
"@zeus04

Wyjątkowo regularne pielgrzymki wysokich oficjeli PO, plenery na fabryce w świetle kamer itp.

W Newagu dopiero ostatnio w lipcu, kiedy jest kampania, Ewa Pero się pokazała. Wcześniej była kosa z "Misiem" Jakubasem i się nie dało."
I się nie udało, bo nagrania wypłynęły na drugi dzień? Polityków zresztą mamy różnej jakości, często marnej, wszak reprezentują społeczeństwo, a tu przekrój jest bardzo szeroki. Mam dzieci i każde ma inny charakter. Ciągle muszę się pilnować, aby traktować je równo :)
2015-08-06 19:55:44 Autor: skromny kolejarz
---.siedlce.vectranet.pl
ad spinx2
ten specjalista już nie pracuje w IC i tyle, jak czegoś nie jesteśmy pewni to nie piszmy na w końcu poważnym forum
ad zeus04
jakże łatwo opiniować, że zamawiający tabor są słabi merytorycznie, czy wiesz i masz wiedzę jak wygląda przygotowanie OPZ. Czy szanowny zeus ma wiedzę i doświadczenie w tym zakresie. Dodam tylko, że prawdziwych taborowców zostało u przewoźników niewielu, obecnie liczą się różni specjaliści od tabelek w excellu.
2015-08-06 19:57:56 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
@zeus04

Rozróżniaj próbę wciśnięcia kitu od próby dopuszczenia znacznie lepszego rozwiązania (które przyniosłoby wymierne oszczędności zamawiającemu). W opolskim Pesa może zaoferować lepszego Elfa, w przetargu PR Newag nie mógł zaoferować lepszej przekładni.
2015-08-06 21:10:02 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
W odpowiedzi na post Arrivederci:
"" Newag oferuje Impulsa wszystkim,"

Bo nie ma nic innego w ofercie."
I nie muszą póki będą ogłaszane przetargi tylko na tradycyjne niskacze regio. Impuls przestanie wystarczać gdy zaczną być zamawiane piętrowe EZT. Na razie nie trzeba drugiego modelu prócz Impulsa. Właśnie Pesa źle robi, że zamiast oferować tylko Elfa to próbuje wciskać kaktusy które źle się kojarzą nawet jak w rzeczywistości są lepsze od niektórych Elfów.
2015-08-06 21:21:09 Autor: DK
---.146.131.43.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Pamiętajcie , ze Elf tez nie ma certyfikatu zgodności z TSI ani nie moze mieć bo jest po prostu niezgodny z TSI a dokładniej z kilkoma normami tam przywołanymi

To nie jest kwestia papierologii , po prostu pojazd jest jaki jest, nie da sie udowodnić zgodności z normami skoro nie zostały one uwzględnione przy konstrukcji
2015-08-06 22:06:09 Autor: aferzysta
---.dynamic.chello.pl
O to jest cała afera:

Ad 4) Kryterium jakości – sposób podparcia nadwozia za pośrednictwem usprężynowania drugiego stopnia na wózku, z wagą 10 % jest obliczany jak poniżej:

Podparcie każdego z członów pojazdu w mniej niż 4 punktach – 40 pkt
Podarcie każdego z członów pojazdu w 4 punktach – 100 pkt

Jako podparcie czteropunktowe rozumiany jest układ 4 sprężyn pneumatycznych przypisanych oddzielnie konstrukcyjnie do danego członu pojazdu.
2015-08-06 22:06:34 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post sphinx2:
"@zeus04

Rozróżniaj próbę wciśnięcia kitu od próby dopuszczenia znacznie lepszego rozwiązania (które przyniosłoby wymierne oszczędności zamawiającemu). W opolskim Pesa może zaoferować lepszego Elfa, w przetargu PR Newag nie mógł zaoferować lepszej przekładni."
Hipokryzja i tyle. Próbujesz oceniać rozwiązania, ich równorzędność - mając jakie kompetencje?
Ja wiem że napisać można wszystko :) Przynajmniej zadałem sobie trudu i kilka jazd porównawczych Acatusem+ odbyłem i drgania w trzech osiach w różnych punktach pojazdu zarejestrowałem :) Czcza gadanina mnie średnio przekonuje ;)
2015-08-06 22:09:39 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ aferzysta:
To TGV dostałby 40 pkt? :)
2015-08-06 22:37:30 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post skromny kolejarz:
"ad spinx2
ten specjalista już nie pracuje w IC i tyle, jak czegoś nie jesteśmy pewni to nie piszmy na w końcu poważnym forum
ad zeus04
jakże łatwo opiniować, że zamawiający tabor są słabi merytorycznie, czy wiesz i masz wiedzę jak wygląda przygotowanie OPZ. Czy szanowny zeus ma wiedzę i doświadczenie w tym zakresie. Dodam tylko, że prawdziwych taborowców zostało u przewoźników niewielu, obecnie liczą się różni specjaliści od tabelek w excellu."
Co mi po wiedzy i doświadczeniu jak nie mam oficjalnego certyfikatu? ;) Są osoby którym to nie przeszkadza i czasem coś podpytają na priv :) Często konkurencja Pesy i zazwyczaj i tak jest za późno, bo ktoś coś zatwierdził i...
2015-08-07 08:39:48 Autor: Eurotram
---.dynamic.gprs.plus.pl
Posty Sphinxa sprowadzają się do prostego prawa Kalego: jeśli jest ustawia pod Pesę,to "obiadki"; jesli ustawia pod Newag,to "zamawiający chce lepszego produktu" ROTFL
2015-08-07 08:46:51 Autor: grubas z Bydgoszczy
---.play-internet.pl
Buhahahahahaha i tak to wygramy czy się newagowi podoba czy nie. Nie potrzebujemy tych poprawek w siwz żeby to wygrać. Buahahhaha załatwimy newag cena i będzie po temacie. Buahahahaha
2015-08-07 09:39:43 Autor: bZIUM
---.dynamic.chello.pl
PESA, dajcie sobie spokój z tym przetargiem tylko skończcie, to co już robicie. Gdzie są tramwaje dla Krakowa? Jest jeden, nawet nie wyjechał z zajezdni. A gdzie reszta? Trzeba było wcześniej TSI robić.
2015-08-07 10:19:08 Autor: abcd
---.centertel.pl
@bZIUM:
Tramwaj dla Krakowa już dostał homologację i teraz będą szkolenia motorniczych i obsługi - dlatego liniowo pojawi się dopiero we wrześniu. Nie wiem jak sobie wyobrażasz wysłanie na miasto tramwaju jak motorniczowie nie mają na niego uprawnień a mechanicy nie potrafią go obsługiwać a uprawnienia można robić dopiero na homologowanym sprzęcie. Homologację dostali w miesiąc to bardzo szybko.
Kolejne wagony są w produkcji w połowie sierpnia mają dojechać następne wagony. Ustalenia z zamawiającym są takie, że przed otrzymaniem homologacji nie można dostarczyć kolejnych wagonów. Do tego MPK po przetestowaniu prototypu zgłosiło kilka poprawek i zmian, więc producent też musi mieć czas na wprowadzenie zaakceptowanych przez obie strony zmian.

Jak się nie ma o czymś pojęcia to nie warto się ośmieszać publicznie brakiem wiedzy - poczytaj, popytaj a potem pisz. :)
2015-08-07 11:18:28 Autor: bZIUM
---.dynamic.chello.pl
@abcd http://lovekrakow.pl/aktualnosci/znow-opoznienia-w-dostawie-nowych-tramwajow_9856.html
2015-08-07 13:32:45 Autor: obiektywnie
---.dynamic.chello.pl
Te łajzy kupiły kolejne badziewie z fabryki złomu w Bydgoszczy jakby im nie dość było tego peso - szajsu co gnije wokół szopy w Prokocimiu.Czy ktoś wie dlaczego te wizytówki możliwości Pesy nie są w stanie jeździć ?
2015-08-07 13:54:31 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post obiektywnie:
"Te łajzy kupiły kolejne badziewie z fabryki złomu w Bydgoszczy jakby im nie dość było tego peso - szajsu co gnije wokół szopy w Prokocimiu.Czy ktoś wie dlaczego te wizytówki możliwości Pesy nie są w stanie jeździć ?"
Każdy wie, że po pewnym przebiegu kilometrów lub czasookresie należy się odpowiedni przegląd. Większość samochodów zjeżdża na przegląd przynajmniej raz do roku. Pociągi też muszą, a mus to mus :)
2015-08-07 15:10:00 Autor: obiektywnie
---.dynamic.chello.pl
Każdy wie też że przegląd nie trwa całymi miesiącami dla tych samych składów one zresztą nie wyglądają jakby jeszcze miały gdzieś pojechać chyba że na złom (najwyższa pora). Dla równowagi składy Pesy kursujące do Wieliczki są całkiem przyjemne ...
2015-08-07 17:19:09 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
Ale na Prokocimiu nie stoją składy Pesy tzn. Pesa nie jest ich właścicielem.
2015-08-07 19:36:44 Autor: RRR
---.leon.com.pl
Mam nadzieję że wszystkie samorządy pójdą w ślady za Łódzkim które określiło dość wyśrubowane warunki specyfikacje. I... zapłacili może więcej ale ludzie mają tabor naprawdę na poziomie europejskim. Pesa ma tak dużo roboty że ledwo wyrabiają... Niech sobie swoje towary wysyłają do Bułgarii czy Rosji, a na naszych torach niech jeździ coś porządniejszego.
2015-08-07 21:06:05 Autor: grubaska z Bydgoszczy
---.adsl.inetia.pl
Elf był eksperymentem, Acatus Plus jest eksperymentem, Dart jest eksperymentem, ... co jeszcze z Pesy będzie eksperymentem? - wylęgarnie błędów systemowych...
2015-08-08 12:10:55 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Gdyby zrobić podsumowanie ile razy nastąpiły awarie produktów Pesy, a ile razy Newagu to niestety kiepsko to wygląda dla Pesy, takie fakty.
EN77 stoją, bo im ciągle trzeba robić obtoczkę, parę razy pojeździ i znowu trzeba.
2015-08-08 19:16:15 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post ep40:
"Gdyby zrobić podsumowanie ile razy nastąpiły awarie produktów Pesy, a ile razy Newagu to niestety kiepsko to wygląda dla Pesy, takie fakty.
EN77 stoją, bo im ciągle trzeba robić obtoczkę, parę razy pojeździ i znowu trzeba."
To proszę zrobić podsumowanie :) W góry puścić zamiast EN77 np. Impulsa. Ciekawe co by wyszło :)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2021
NUMER 09/2021
Oddajemy w Państwa ręce specjalny, dedykowany TRAKO numer miesięcznika "Rynek Kolejowy"! Będzie on dostępny na targach w Gdańsku. Zachęcamy do odwiedzenia nas na stoisku nr 38 w hali B. To jedna z niewielu okazji, by spotkać się z naszymi ekspertami oraz zespołem redakcyjnym i sprzedażowo-konferencyjnym!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5