Partnerzy serwisu:
Biznes

Pesa: Jesteśmy tramwajową potęgą

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
25-12-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Pesa: Jesteśmy tramwajową potęgą
Bydgoska Pesa zakończyła właśnie dostawy tramwajów Swing dla Gdańska. W przygotowaniu jest już jednak tramwaj Twist dla Częstochowy. O tym i innych kontrakt tramwajowych Pesy "Rynek Kolejowy" rozmawiał z Marcinem Jedryczką ,dyrektorem marketingu pojazdów lekkich Pesy.

- Tramwaj Twist dla Częstochowy będzie równie ciekawy jak Swing. Jest to pojazd posiadający wszystkie wózki skrętne. Tu pojawia się odwieczne pytanie - czy koło niszczy szynę, czy też to szyna niszczy koło? Innymi słowy, zamawiając tramwaj trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, co jest ważniejsze - zużycie kół, czy zużycie szyn? Wózki skrętne mniej oddziałują na torowisko, ale mają inne wady - mniej miejsca w przejściach dla pasażerów. Dlatego można powiedzieć, że o ile Swing jest pojazdem, który zamawia się z myślą o pasażerach, to Twist będzie pojazdem, który zamawia się z myślą o niższych kosztach utrzymania - mowi o nowym "dziecku" Pesy Marcin Jędryczka, dyrektor marketingu pojazdów lekkich w bydgoskiej spółce.

- Pytanie tylko, czy ciaśniejsze przejścia nie zniechęcą części pasażerów, którzy mogą zrezygnować z jazdy tramwajem - ale na to musi sobie odpowiedzieć zamawiający. Jeśli chodzi o tramwaje Pesy ogólnie, to powstały one z myślą o polskim rynku. Warszawskie torowiska, po których jeżdżą Swingi to inny świat - prawie 90% jest w świetnym stanie, ale np. w Gdańsku wygląda to gorzej, a w Szczecinie jest wręcz tragicznie. Tymczasem nasze tramwaje świetnie sobie radzą z tymi torowiskami; także tam, gdzie pojazdy innych producentów są wykolejane - uważa Jędryczka. Twist to nie jedyny obecnie kontrakt Pesy. Wciąż trwają dostawy Swingów, m. in. dla Warszawy.

- Jakiś czas temu podpisaliśmy z Bydgoszczą umowę ramową na dostawę tramwajów. Przewiduje ona bardzo krótkie terminy dostaw pojazdu od momentu, w którym zamawiający się na to zdecyduje, ale my jesteśmy na to gotowi. Wszystkie elementy są przygotowane, mamy również doświadczenie - z Elbląga i Bydgoszczy - w dostawach tramwajów dla wąskiego toru - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Jędryczka.

- Potęga Pesy na rynku tramwajowym bierze się stąd, że wchodzimy w ten obszar z rynku kolejowego. Mamy wieloletni bagaż doświadczeń związanych z pojazdami szynowymi i tym, jakie problemy może nieść za sobą produkcja takich pojazdów. Produkcja autobusów, czy nawet trolejbusów nie ma z tym wiele wspólnego. Spójrzmy chociaż na wytrzymałość konstrukcji - autobusy mają wytrzymać 10 lat, pociągi - 30. To samo dotyczy wytrzymałości na zderzenia - mówi Jędryczka.

- W przeciwieństwie do naszej konkurencji, spełniamy wyższe normy zderzeniowe, mimo tego, że jest to droższe rozwiązanie. Ale są tego efekty - przez sześć lat eksploatacji tramwajów Pesy ani razu nie było zagrożone życie człowieka przebywającego w pojeździe. Ani razu! A samych Swingów dostarczyliśmy już ponad sto, w tym 86 do Warszawy i każdego miesiąca dochodzi do 45 wypadków z udziałem naszych tramwajów. Mimo to pasażerowie i motorniczy są bezpieczni, a mieliśmy w tym czasie kilka przypadków tramwajów innych producentów, również zachodnich, w których osoby na pokładzie były zagrożone - kończy dyrektor marketingu pojazdów lekkich Pesy.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Krótki Twist dla Moskwy

Fotorelacje

Krótki Twist dla Moskwy

jm, Rynek Kolejowy 27 czerwca 2013

Twist dla Moskwy bardziej rosyjski, niż polski

Biznes

Twist dla Moskwy bardziej rosyjski, niż polski

jm, Rynek Kolejowy 29 czerwca 2013

Pierwszy Twist już na Śląsku

Zintegrowany transport

Pierwszy Twist już na Śląsku

Transport Publiczny 15 listopada 2013

Pasażerom nie podobają się „szpitalne” kolory w śląskich Twistach

Zintegrowany transport

Śląskie Twisty zaprezentowane pasażerom. Od jutra na trasach

Fotorelacje

Częstochowa: Twisty wracają po modernizacji. Wyglądają drapieżniej

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Krótki Twist dla Moskwy

Fotorelacje

Krótki Twist dla Moskwy

jm, Rynek Kolejowy 27 czerwca 2013

Twist dla Moskwy bardziej rosyjski, niż polski

Biznes

Twist dla Moskwy bardziej rosyjski, niż polski

jm, Rynek Kolejowy 29 czerwca 2013

Pierwszy Twist już na Śląsku

Zintegrowany transport

Pierwszy Twist już na Śląsku

Transport Publiczny 15 listopada 2013

Pasażerom nie podobają się „szpitalne” kolory w śląskich Twistach

Zintegrowany transport

Śląskie Twisty zaprezentowane pasażerom. Od jutra na trasach

Fotorelacje

Częstochowa: Twisty wracają po modernizacji. Wyglądają drapieżniej

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5