NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Pendolino i EIC zwalniają przez prace na infrastrukturze

| Michał Szymajda 14.04.2016 51

Pendolino i EIC zwalniają przez prace na infrastrukturze
Przez dwa tygodnie podróż do Trójmiasta nieco się wydłużyFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Najszybsze pociągi uruchamiane przez PKP Intercity zwolniły nieco przez prace prowadzone na infrastrukturze kolejowej. Podróż na trasie Warszawa – Wrocław już się wydłużyła, od 26 maja więcej czasu spędzimy też w pociągach EIP i EIC poruszających się po trasie Warszawa – Trójmiasto.
Przyczyną wydłużenia czasu przejazdu pomiędzy Warszawą a stolicą Dolnego Śląska są prace prowadzone na odcinku Wrocław – Opole i na Centralnej Magistrali Kolejowej, którą pociągi najwyższych kategorii omijają, korzystając w zamian z linii nr 1 na odcinku Częstochowa – Warszawa.

– PLK wymieniają oprogramowanie systemów bezpieczeństwa ruchu pociągów w centrum sterowania w Opolu. Zmiany wprowadzono z marcową korektą rozkładu jazdy. Wymiana oprogramowania jest przeprowadzana etapami na poszczególnych posterunkach i zakończy się testami. Aby zminimalizować utrudnienia w ruchu pociągów, zasadnicze prace są prowadzone głównie w porze nocnej – powiedział Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe.

Między Dolnym Śląskiem a Warszawą dłużej o 10 minut

Na wspomnianym odcinku pociągi jeżdżą o około 5 minut dłużej. Kolejne 5 minut tracą w stosunku do poprzedniego rozkładu, korzystając z linii nr 1, a nie z Protezy Koniecpolskiej i CMK. Mimo tego, rozkład jazdy EIP pomiędzy Wrocławiem a Warszawą Centralną wciąż jest atrakcyjny i wynosi od 3 h 39 min do 3 h 43 min. Dla porównania – pomiędzy grudniem 2015 a marcem 2016 większość szybkich pociągów pokonywała odcinek między głównymi stacjami obu miast w 3 h 31 min. Obecny rozkład jazdy będzie obowiązywał do czerwcowej jego korekty.

Dłużej do Trójmiasta przez budowę Trasy Świętokrzyskiej

Od 26 maja do 11 czerwca, w związku z budową Trasy Świętokrzyskiej w Warszawie, zostanie wstrzymany ruch pociągów na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Praga. Większość pociągów dalekobieżnych zmierzających ze wschodu i północy Polski nie dotrze do Warszawy Wschodniej, Centralnej i Zachodniej i zakończy bieg w Warszawie Gdańskiej.

Jednak najszybsze i najdroższe pociągi EIP i EIC przejadą przez trzy najważniejsze warszawskie stacje. Wymagać to będzie zmiany kierunku poruszania się składów na nieużywanej w ruchu pasażerskim stacji Warszawa Wschodnia Towarowa. W konsekwencji tego Pendolino trasę z Warszawy do Trójmiasta będzie pokonywać średnio o 15 minut dłużej, a wagonowe składy EIC, IC i TLK wydłużą czas przejazdu średnio o 25 minut.
Więcej na temat ruchu pociągów w Warszawie pomiędzy 26 maja a 11 czerwca przeczytasz TUTAJ.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Pendolino (611)
E65 (87)

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5