NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Paweł Winiarski: Kryterium najniższej ceny zatrzymuje rozwój

| dl, Rynek-Kolejowy.pl 19.05.2015 446

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-05-19 15:30:07 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
To nie kryterium najniższej ceny zatrzymuje rozwój, tylko % państwa w PKB. Powinien dążyć do 0, a w Polszy od 100 lat dąży do nieskończności..
2015-05-19 15:45:42 Autor: Robespier
---.centertel.pl
Pan Dyrektor po pierwsze nie wie o czym mowi a jego wiedza w tym zakresie jest jak widać z tego cieniutka. Moze w technikach marketingowych jest dobry w w materii przetargowej to słabiutko. Panu Dyrektorowi zwracam uwagę ze w polskim prawie nigdy nie było obowiązku kryterium najniższej ceny a od września ubiegłego roku wręcz wprowadzono zakaz stosowania jedynie kryterium ceny. Pan Dyrektor zatem powtarza banały i nic wiecej. Natomiast jeśli chodzi o temat innowacyjności to nie kryterium ceny ma tu znacEnie lecz kryterium głowy. Najpierw bowiem inżynierowie (a tych Polska wbrew opowiastkami ma raczej kiepskich a nie wybitnych) musza wiedzieć co chcieliby uzyskać i jakiej innowacji pragną. W rzeczywistości tomiki i ich przyzwyczajenia stoją na drodze do innych rozwiązań (bo po co sie męczyć jak mozna znanymi sobiectechnikamo cis zrobic). Taka jest prawda a nie banialuki o najniższej cenie.
2015-05-19 17:00:39 Autor: kolejarz_
---.eurovia.pl
sprzedaż musiała spaść i stąd artykuł
2015-05-19 17:11:21 Autor: praktyk
---.internetdsl.tpnet.pl
Panowie teoretycy powyżej...

Nie ma obowiązku najniższej ceny (od ok. 1 roku), a przedtem NIK i inni kontrolowali gospodarność finansów właśnie najniższą ceną.

Zamiast narzekać na jakość innych (inż) lepiej tak zrobić warunki, aby się od tej jakości uniezależnić.

Najniższa cena to zatrudnieni pracownicy na czarno, bez opłaty ZUS.

Co zrobiła najniższa cena na rynku PKS łatwo widać na przykładzie wysypu Bus-ów.
Czy pasażerowie zyskali bezpieczeństwo? Wątpię!
2015-05-19 18:35:10 Autor: Fiodor
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Robespier

10/10
2015-05-19 20:33:52 Autor: Robespierre
---.11.170.129
@praktyk panie Praktyku a co ja napisałem. A co do inżynierów to proszę powiedziec jak sie od nich uniezależnić skoro to oni tworzą często wymogi i warunki. Ja akurat przy zamówieniach pracuje i wymuszenie pomyslunku na inżynierach to ciężka szkoła jazdy. A to nikt inny jak oni mogą zaproponować to wsparcie dla innowacyjności i te zapisy, ktore te innowacyjność bedą propagować. Ale oni nie potrafią ani im sie nie chce. Jakakolwiek propozycja spotyka sie od razu z odrzucaniem - bo wepchną nam badziew, a co to bedzie a jak to sie nie sprawdzi itd. Jak sie chce innowacyjności to trzeba myślec innowacyjne. Tymczasem ci nasi wybitni inżynierowie od lat idą utartymi sztampowymi rozwiązaniami a każda próba zmiany tej sztampy wywołuje ich palpitacje. To samo dotyczy wszelkich firm doradczych, ktorych to szefowie i wybitni eksperci brylują po rożnych konferencjach jak to ważne sa kryteria jakościowe ale jak przyjdzie co do czego to nie sa w stanie nic wymyślić. I tak sie kręci. Bo nasiinzynierowie sa tacy jak społeczeństwo standardowi, zamknięci w swoich przekonaniach a innowacyjność u nich sprowadza sie jedynie do przekonania o własnej wielkości.
2015-05-19 20:50:11 Autor: kolimna
---.me
:)
2015-05-19 21:08:26 Autor: kk
---.dynamic.chello.pl
@kolimna - to tak a propos slonia...
2015-05-19 21:32:10 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@praktyk
zatrudnieni na czarno bez haraczu dla ZUS zazwyczaj pracują lepiej niż Ci na etaciku państwowym, dlatego busy i TIRy wypierają PKP
2015-05-19 23:49:15 Autor: Glut
---.dynamic.gprs.plus.pl
Nie kryterium ceny tylko kryterium głupoty i miękkie kręgosłupy decydentów. Pamietajmy tez o aprobujących wszystkimi certyfikujących notyfiowanych i opromienionych "naukowców"
2015-05-19 23:53:10 Autor: Glut
---.dynamic.gprs.plus.pl
A wydaje mi sie ze kto jak kto ale Oni na najniższej cenie bazują.
2015-05-20 09:57:54 Autor: Zdenek
---.43.4.226
@ Robespier

100% racji
2015-05-20 12:39:08 Autor: praktyk
---.internetdsl.tpnet.pl
@ Stefan bandera

Pomyśl szerzej, nie jak na Ukrainie lub w Rosji......
2015-05-20 14:39:32 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Kiedy beknie monopol pkp (pompka kasy podatnika) ?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5