Kryterium najniższej ceny powoduje awersję przedsiębiorców. Nowoczesne technologie w wielu przypadkach nie mają racji bytu i to implikuje kwestię awersji do inwestowania w pewnego rodzaju innowacje. Warto byłoby pod względem innowacji i planowania wyprzedzić czasy, w których żyjemy – powiedział Paweł Winiarski, dyrektor marketingu i PR w Tines.
Kryterium najniższej ceny powoduje, że wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań na rynek infrastruktury transportowej, zwłaszcza kolejowej, jest utrudnione. Kwestią dyskusyjną jest to, czy problemem jest najniższa cena czy też niewydolny wymiar sprawiedliwości, jednak nie ma wątpliwości, że źle sformułowane zapisy przetargowe czy projekty inwestycyjne oparte o archaiczne rozwiązania mogą warunkować rozwój nowoczesnych technologii w transporcie, które Zachód już dawno wykorzystał. Uczenie się a nie powtarzanie zachodnich doświadczeń może pomóc Polsce wejść na zupełnie nowy poziom innowacyjność. O trudnej drodze do innowacyjności w transporcie szynowym mówił Paweł Winiarski, dyrektor marketingu i PR w Tines.
Całą wypowiedź Pawła Winiarskiego przeczytasz na portalu Monitor

2015-05-19 15:30:07 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
To nie kryterium najniższej ceny zatrzymuje rozwój, tylko % państwa w PKB. Powinien dążyć do 0, a w Polszy od 100 lat dąży do nieskończności..
2015-05-19 15:45:42 Autor: Robespier
---.centertel.pl
Pan Dyrektor po pierwsze nie wie o czym mowi a jego wiedza w tym zakresie jest jak widać z tego cieniutka. Moze w technikach marketingowych jest dobry w w materii przetargowej to słabiutko. Panu Dyrektorowi zwracam uwagę ze w polskim prawie nigdy nie było obowiązku kryterium najniższej ceny a od września ubiegłego roku wręcz wprowadzono zakaz stosowania jedynie kryterium ceny. Pan Dyrektor zatem powtarza banały i nic wiecej. Natomiast jeśli chodzi o temat innowacyjności to nie kryterium ceny ma tu znacEnie lecz kryterium głowy. Najpierw bowiem inżynierowie (a tych Polska wbrew opowiastkami ma raczej kiepskich a nie wybitnych) musza wiedzieć co chcieliby uzyskać i jakiej innowacji pragną. W rzeczywistości tomiki i ich przyzwyczajenia stoją na drodze do innych rozwiązań (bo po co sie męczyć jak mozna znanymi sobiectechnikamo cis zrobic). Taka jest prawda a nie banialuki o najniższej cenie.
2015-05-19 17:00:39 Autor: kolejarz_
---.eurovia.pl
sprzedaż musiała spaść i stąd artykuł
2015-05-19 17:11:21 Autor: praktyk
---.internetdsl.tpnet.pl
Panowie teoretycy powyżej...
Nie ma obowiązku najniższej ceny (od ok. 1 roku), a przedtem NIK i inni kontrolowali gospodarność finansów właśnie najniższą ceną.
Zamiast narzekać na jakość innych (inż) lepiej tak zrobić warunki, aby się od tej jakości uniezależnić.
Najniższa cena to zatrudnieni pracownicy na czarno, bez opłaty ZUS.
Co zrobiła najniższa cena na rynku PKS łatwo widać na przykładzie wysypu Bus-ów.
Czy pasażerowie zyskali bezpieczeństwo? Wątpię!
2015-05-19 18:35:10 Autor: Fiodor
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Robespier
10/10
2015-05-19 20:33:52 Autor: Robespierre
---.11.170.129
@praktyk panie Praktyku a co ja napisałem. A co do inżynierów to proszę powiedziec jak sie od nich uniezależnić skoro to oni tworzą często wymogi i warunki. Ja akurat przy zamówieniach pracuje i wymuszenie pomyslunku na inżynierach to ciężka szkoła jazdy. A to nikt inny jak oni mogą zaproponować to wsparcie dla innowacyjności i te zapisy, ktore te innowacyjność bedą propagować. Ale oni nie potrafią ani im sie nie chce. Jakakolwiek propozycja spotyka sie od razu z odrzucaniem - bo wepchną nam badziew, a co to bedzie a jak to sie nie sprawdzi itd. Jak sie chce innowacyjności to trzeba myślec innowacyjne. Tymczasem ci nasi wybitni inżynierowie od lat idą utartymi sztampowymi rozwiązaniami a każda próba zmiany tej sztampy wywołuje ich palpitacje. To samo dotyczy wszelkich firm doradczych, ktorych to szefowie i wybitni eksperci brylują po rożnych konferencjach jak to ważne sa kryteria jakościowe ale jak przyjdzie co do czego to nie sa w stanie nic wymyślić. I tak sie kręci. Bo nasiinzynierowie sa tacy jak społeczeństwo standardowi, zamknięci w swoich przekonaniach a innowacyjność u nich sprowadza sie jedynie do przekonania o własnej wielkości.
2015-05-19 20:50:11 Autor: kolimna
---.me
:)
2015-05-19 21:08:26 Autor: kk
---.dynamic.chello.pl
@kolimna - to tak a propos slonia...
2015-05-19 21:32:10 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@praktyk
zatrudnieni na czarno bez haraczu dla ZUS zazwyczaj pracują lepiej niż Ci na etaciku państwowym, dlatego busy i TIRy wypierają PKP
2015-05-19 23:49:15 Autor: Glut
---.dynamic.gprs.plus.pl
Nie kryterium ceny tylko kryterium głupoty i miękkie kręgosłupy decydentów. Pamietajmy tez o aprobujących wszystkimi certyfikujących notyfiowanych i opromienionych "naukowców"
2015-05-19 23:53:10 Autor: Glut
---.dynamic.gprs.plus.pl
A wydaje mi sie ze kto jak kto ale Oni na najniższej cenie bazują.
2015-05-20 09:57:54 Autor: Zdenek
---.43.4.226
@ Robespier
100% racji
2015-05-20 12:39:08 Autor: praktyk
---.internetdsl.tpnet.pl
@ Stefan bandera
Pomyśl szerzej, nie jak na Ukrainie lub w Rosji......
2015-05-20 14:39:32 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Kiedy beknie monopol pkp (pompka kasy podatnika) ?