Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pasażerowie narzekają na komunikację zastępczą PKP Intercity

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-09-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Pasażerowie narzekają na komunikację zastępczą PKP Intercity
PKP Intercity słabo poradziło sobie z organizacją zastępczej komunikacji autobusowej pomiędzy Wejherowem a Lęborkiem. Autobusów było za mało. Przewoźnik twierdzi, że był zaskoczony frekwencją w pociągu.

Pociąg TLK Ustronie relacji Kraków Płaszów – Kołobrzeg już w Warszawie miał 30 minut spóźnienia, które do Bydgoszczy wzrosło do 55 minut. W pociągu ponad setka pasażerów podróżowała na korytarzu. Mimo, że na tydzień przed odjazdem nie można było już kupić biletów na miejsca siedzące przy oknie i korytarzu, a na kilka godzin przed odjazdem nie można już było kupić biletu z gwarantowanym miejscem siedzącym, PKP Intercity twierdzi, że frekwencja w tym pociągu była dla spółki zaskoczeniem.

– Zachęcamy pasażerów do wcześniejszego planowania podróży, dzięki temu możemy elastycznie zarządzać długością naszych składów, w miarę możliwości technicznych dostawiając kolejne wagony. W opisanym przypadku w systemie sprzedaży nie notowaliśmy zwiększonej frekwencji – informuje Beata Czemerajda, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Autobusów było za mało

Prawdziwe kłopoty zaczęły się jednak w Wejherowie, gdzie podróżni musieli przenieść się do autobusów komunikacji zastępczej w kierunku Lęborka, w rezultacie zamknięcia szlaku pomiędzy Wejherowem a Gościcinem Wejherowskim na okres 11 – 15 września. Okazało się, że autobusów gotowych do przewiezienia pasażerów jest za mało. Ci, którzy pierwsi dostali się na pokład autokarów i dotarli do Lęborka, przez kolejną godzinę oczekiwali w pociągu na pasażerów, którzy zostali w Wejherowie. Ostatecznie TLK Ustronie wyruszył z Lęborka opóźniony o około 120 minut.

W Wejherowie doszło też do awantury, kiedy jeden z kierowców nie chcąc dopuścić do tego, by w jego pojeździe pasażerowie podróżowali na stojąco, wystawił ich bagaże na ulicę. Pasażerowie, z których większość podróżowała do sanatorium na Wybrzeżu, narzekali też na brak informacji. Sytuacja wymknęła się zupełnie spod kontroli, kiedy pasażerowie z TLK Ustronie przemieszali się z tymi z TLK Pogoria.

Rezerwa autobusowa uruchomiona po feralnej sytuacji

– W przypadku konieczności korzystania z autobusowej komunikacji zastępczej dla każdego kursu planujemy określoną liczbę autobusów. Mamy również zabezpieczoną rezerwę. Z tego ostatniego rozwiązania skorzystaliśmy przy omawianym przejeździe. Podjęliśmy też decyzję o stałym przesunięciu z rezerwy dodatkowych miejsc w komunikacji zastępczej. Przepraszamy pasażerów za zaistniałą sytuację – powiedziała Beata Czemerajda, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Kilkudziesięciu pasażerów zadeklarowało w pociągu złożenie reklamacji na jakość usług w Kołobrzegu.


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5