NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Państwowa kolej a Krajowy Program Ochrony Powietrza

| jar, Rynek Kolejowy 23.03.2015 105

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-03-23 11:24:33 Autor: pinkdotR
---.174.214.50
I to jest kolejny objaw samochodozy, która nie pozwala, w tym przypadku ministrowi środowiska, dostrzec oczywistych rozwiązań. Kolej zarówno regio/aglo jak i dalekobieżna powinna zostać nie tylko wpisana do Programu Ochrony Powietrza jako jedno z głównych narzędzi ograniczania emisji komunikacyjnej ale też powinna być wspierana środkami na walkę z zanieczyszczeniami powietrza.

Kolej powinna się znaleźć w jeszcze jednym miejscu, gdzie zapewne też będzie pominięta - w Programie Zwiększania Bezpieczeństwa Energetycznego Gospodarki, który powinien wreszcie powstać. Działamy intensywnie w Brukseli na rzecz Unii Energetycznej, wspólnych zakupów i wzajemnego wspierania się przez różne kraje wobec dominacji Rosji jako dostawcy paliw a sami na własne życzenie nie wykorzystujemy należycie kolei i mamy transport towarowy uzależniony od samochodów w 90% oraz pasażerski uzależniony od samochodów w niemal 95% a samochody uzależnione od rosyjskiej ropy w 93%. To uzależnienie ma katastrofalną skalę. Sami możemy je poważnie ograniczyć ale nie widzimy tego, bo samochodoza to też uzależnienie i to w dodatku takie, którego wcale nie mamy ochoty leczyć.
2015-03-23 12:02:01 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
Jaka krytyka prezesa wg swoich zwierzchników.
Prezesie sam od dawna ciągniesz ten kierunek.
Zastanawiające, czy może niepojęte przez prezesa, że wcześniejsza ministra a teraz ta była jego podwładna na tym stołku, palcem pokazuje mu jego miejsce. Pewnie dotarło do prezesa to, że transport publiczny (on) (bo to cała infrastruktura) były i obecny MIR ma to w miejscu gdzie publicznie się go nie pokazuje ( inaczej zwanym szynką).
Teraz jego zwierzchniczka twierdzi, że wydalanie spalin jest mniej szkodliwe niż transport szynowy (sampzaprzeczenie). Wcielanie nowych dymodawców (dróg) to inwestycja w przeciw szkodliwości powietrza. Natomiast transport szynowy (dawniej u nas, teraz u innych) główny transport, to u nas rzecz marginalna a wręcz zbyteczna i to co najważniejsze nie dla wszystkich.

Panie prezesie. Tak wychowałeś i nauczyłeś. To przecież ciąg dalszy wg ideologii pięknej poprzedniczki, tak przez ciebie popierany.

Tobie prezesie hajc a jej …? Bo chyba nie o stołek tu chodzi
2015-03-23 13:37:46 Autor: Radko
---.dynamic.chello.pl
[Admin: zmoderowano] Obrażanie osób publicznych.
2015-03-23 13:46:37 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
Może Unia tych niedouczonych wyprostuje...
2015-03-23 14:28:37 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
W odpowiedzi na post jurasN:
"Może Unia tych niedouczonych wyprostuje..."
Cuda ponoć zdarzają się.
Jest też inne powiedzenie: ja jestem wieczny, lecz tego nie doczekam.

Czas i nauka.
Jednym i awans na komisarza na razie tylko jako naukę ogólno światową (europejską) wciela, acz czy uczeń pojętny jest?
Innym stołek rządowy (psiapaółkowski) jak widać wniósł samej sobie zaprzeczenie, tym bardziej – czyny.
2015-03-23 15:23:59 Autor: podróżnik
---.internetdsl.tpnet.pl
Cóż, najwyraźniej wiedza prezesa na temat kolei zatrzymała się na epoce parowozów.
2015-03-23 20:51:18 Autor: siemens
---.174.101.233

siemens
Tu sprawa jest bardzo prosta. Z kolejowego ruchu nie ma wpływów z akcyzy za gigantyczne ilości paliwa. Wpływy te generuje u nas w kraju w 98 procentach transport drogowy. Kolej nie przynosi zysku i do tego jest bardzo źle zarządzana. A droga - publiczna i z dostępem bez ograniczeń. Na kolei już nie jest tak łatwo. Nie można sobie zrobić transportu door to door. Nie oszukujmy się. Lobby kolejowego u nas nie ma. Autostradowo -drogowe - jest i to silne. Widać to od lat.
Z drugiej strony patrzę na to tak. Jak można planować podróż pociągiem skoro połączeń brak, spóźnienia i słabe rozkłady jazdy i jeszcze drogo.
Jadąc z rodziną samochodem jest o połowę taniej i ma się pełną mobilność a nie pociąg dwa razy w dobie !!!
2015-03-23 22:08:47 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Jaki Krajowy Program Ochrony Powietrza?!
Kolejna bzdura!
Jak prąd i gaz będzie tani, to ludzie nie będą w piecu palić śmieci i powietrze będzie czyste.
Prąd nie jest tani, bo rząd walczy z globalnym ociepleniem i stawia na wiatraki a nie na węgiel.
Gaz nie jest tani, bo ekolodzy opłaceni przez gazprom zablokowali łupki, PGNiG ma monopol, a Pawlak podpisał super kontrakt z FR
2015-03-23 22:14:55 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
PLK już dawno powinna być agendą rządową. Przynajmniej jednak rewitalizacje nie wymagają ocen środowiskowych, pozwoleń na budowę itd. Poza tym jest ta spec ustawa dla kolei, może ktoś z niej skorzysta, od np. PLK?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5