Porozumienie między gminami regionu łódzkiego, które reguluje kursowanie tramwaju linii 46 do Ozorkowa przez Zgierz, obowiązuje tylko do końca marca. Jak informuje Urząd Miasta w Ozorkowie, los połączenia nie jest jednak zagrożony.
W czerwcu zeszłego roku Urząd Miasta Łodzi wypowiedział miastu Zgierz oraz gminom Zgierz i Ozorków obowiązującą od 1993 roku umowę międzygminną, która określała zasady funkcjonowania tramwaju linii 46 łączącego Łódź z Ozorkowem przez Zgierz. Przez pół roku samorządowcy nie wypracowali kompromisu, który pozwoliłby na stworzenie nowego porozumienia, jednak dzięki podpisaniu listu intencyjnego w ostatnich dniach obowiązywania starej umowy do końca marca 46 kursuje na dotychczasowych zasadach: linię obsługuje spółka Międzygminna Komunikacja Tramwajowa, a na pozałódzkim odcinku trasy obowiązują bilety emitowane przez Zgierz.
Łódź chce, by od 1 kwietnia obsługę tej najdłuższej linii tramwajowej w kraju przejęło Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Łódź. Urzędnicy argumentują, że podpisana z MPK umowa powierzenia usług komunikacyjnych uniemożliwia dalsze finansowanie kursów realizowanych przez innego przewoźnika. Prawdopodobnie łódzki pomysł zostanie wcielony w życie. – Obsługę linii od 1 kwietnia przejmie łódzkie MPK – mówi Iza Dobrynin z Urzędu Miasta w Ozorkowie. – Wśród zapisów porozumienia znajdzie się m.in. zobowiązanie łódzkiego MPK do zachowania dotychczasowej liczby kursów i rozkładu jazdy 46 oraz przejęcie wszystkich pracowników MKT – dodaje.
Jak powiedziała nam Dobrynin, nowa umowa ma zostać podpisana pod koniec marca, a jej strony wciąż pracują nad konkretnymi zapisami. Jeśli porozumienie wejdzie w życie w rozważanym obecnie kształcie, będzie oznaczać koniec działalności jednego z trzech łódzkich przewoźników tramwajowych – spółki MKT. Drugi z operatorów na liniach podmiejskich, Tramwaje Podmiejskie sp. z o.o., również zakończy działalność z końcem marca. Obsługiwana przez TP linia do Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska także zostanie przejęta przez MPK – Łódź.