Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Osuch: Komu zależy na likwidacji połączeń na „linii olkuskiej”?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-09-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Łukasz Kmita

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Osuch: Komu zależy na likwidacji połączeń na „linii olkuskiej”?
– Jestem oburzony w jaki sposób od nowego rozkładu jazdy mają zostać potraktowani pasażerowie korzystający z pociągów na trasie Katowice - Sławków - Olkusz - Kozłów - Kielce. Zmuszanie podróżnych do przesiadek spowoduje, że jeszcze bardziej spadnie frekwencja na tej linii, co w konsekwencji doprowadzi do całkowitej likwidacji pasażerskich połączeń kolejowych linią nr 62 – uważa Jacek Osuch, poseł Prawa i Sprawiedliwości z Olkusza.

Olkuski parlamentarzysta już w lipcu złożył zapytanie do Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie „organizacji przewozów międzywojewódzkich pomiędzy woj. śląskim a innymi ościennymi województwami w związku z podjęciem decyzji o likwidacji Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych i przejęciem obsługi połączeń regionalnych przez Koleje Śląskie sp. z o.o.”. Poseł Osuch w swoim wystąpieniu podnosił, że jeśli marszałkowie nie dojdą do porozumienia w sprawie finansowania i obsługi pociągów międzywojewódzkich oraz wprowadzenia wspólnej taryfy biletowej, może dojść do patologicznej sytuacji, iż pasażerowie zmuszeni będą dokonywać przesiadek oraz kupować dwa osobne bilety (na pociągu spółki PR i KŚ). To z kolei może spowodować, iż znaczna część podróżnych z uwagi na wzrost kosztów i wydłużenie czasu przejazdu zrezygnuje z usług kolei, wybierając inny alternatywny środek transportu (autobus, bus). Wątpliwości posła rozwiewał na koniec sierpnia Andrzej Massel podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. – Województwo świętokrzyskie wyraziło zainteresowanie organizacją kolejowego transportu publicznego na liniach komunikacyjnych Katowice – Olkusz – Kielce oraz Częstochowa – Koniecpol – Kielce. Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego poinformował, że trwają rozmowy i negocjacje dotyczące współpracy nad określeniem zasad realizowania przewozów pomiędzy województwem świętokrzyskim a województwem śląskim. Stanowisko samorządu będzie uwzględniać minimalizację niedogodności dla pasażerów, zapewniając połączenia bez konieczności przesiadki na stacjach stycznych oraz jednakową cenę za przejazd na całej trasie – stwierdził na w odpowiedzi minister Massel.

Teraz po informacjach "Rynku Kolejowego" sytuacja jeszcze bardziej się komplikuje, gdyż Koleje Śląskie zaplanowany na odcinku Sosnowiec–Sławków przewóz pasażerów autobusem. Oznaczałoby to, że podróżny jadący niespełna 50 km. odcinek z Olkusza do Katowic będzie musiał dwukrotnie się przesiadać: najpierw z pociągu PR na autobus KKA w Sławkowie. Następnie w Sosnowcu, gdzie czekać go będzie z powrotem przesiadka do pociągu spółki Koleje Śląskie.

Poseł PiS uważa, że jeśli sytuacja nie zostanie rozwiązana, pasażerowie na tej linii całkowicie odwrócą się od usług kolei. – Brak porozumienia samorządowców ze Śląska, Małopolski i Świętokrzyskiego będzie wielkim skandalem i po raz kolejny podważy sens usamorządowienia Przewozów Regionalnych. Najbardziej stracą na tym oczywiście pasażerowie, których władze potraktują przedmiotowo. Jeśli Marszałek Województwa Śląskiego wspólnie z Prezesem Kolei Śląskich nie zrozumieją, że trasa Katowice-Olkusz-Kozłów-Kielce ma sens tylko w przypadku bezpośredniej jej realizacji, to będą ponosili pełną odpowiedzialność za likwidację przewozów osobowych i odcięcie od świata mieszkańców małych miejscowości, dla których pociąg były jedynym środkiem transportu – dodaje Jacek Osuch.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Patryk Świrski nie jest już prezesem Kolei Śląskich

Prawo i polityka

Patryk Świrski nie jest już prezesem Kolei Śląskich

Michał Szymajda 23 maja 2024

Dodatkowe pociągi Kolei Śląskich do Wisły

Pasażer

Dodatkowe pociągi Kolei Śląskich do Wisły

Przemysław Brych 06 marca 2024

Koleje Śląskie dzierżawią EN57 od Kolei Dolnośląskich

Tabor i technika

Koleje Śląskie dzierżawią EN57 od Kolei Dolnośląskich

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 06 marca 2024

Zobacz również:

Patryk Świrski nie jest już prezesem Kolei Śląskich

Prawo i polityka

Patryk Świrski nie jest już prezesem Kolei Śląskich

Michał Szymajda 23 maja 2024

Dodatkowe pociągi Kolei Śląskich do Wisły

Pasażer

Dodatkowe pociągi Kolei Śląskich do Wisły

Przemysław Brych 06 marca 2024

Koleje Śląskie dzierżawią EN57 od Kolei Dolnośląskich

Tabor i technika

Koleje Śląskie dzierżawią EN57 od Kolei Dolnośląskich

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 06 marca 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5