Partnerzy serwisu:
Biznes

Olszewski: Kluczem jest zaufanie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
19-12-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Olszewski: Kluczem jest zaufanie
- Interesują nas wszystkie rynki. Gdyby miał to być Dubaj, Abu Zabi albo jeszcze bardziej odległy zakątek świata, to czemu nie? Mieliśmy nawet zapytania z Iranu, chociaż jest to trudny rynek. Ale jak klient chce, a my możemy, to powinno się tę szansę łapać – mówi w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Krzysztof Olszewski, przewodniczący rady nadzorczej Solaris Bus & Coach.

Dubaj pojawia się już nie pierwszy raz w kontekście Tramino. Wiemy, że był tam prezentowany na targach. Czy ten rynek wydaje się z punktu widzenia Solarisa szczególnie atrakcyjny?

Krzysztof Olszewski, przewodniczący rady nadzorczej Solaris Bus & Coach: Nie chodzi tyle o atrakcyjność tego rynku, ile o fakt, że jesteśmy już na nim obecni. Są miejsca, w których czujemy się po prostu dobrze. Są to miejsca, w których nasz klient z naszymi pojazdami czuje się dobrze. A Dubaj jest z naszych produktów bardzo zadowolony. Mamy tam bardzo wysoką sprawność techniczną. Na miejscu pracuje 70 naszych pracowników, czyli mamy tam zaplecze, które można wykorzystać do czegoś więcej. Teraz niestety sytuacja gospodarcza w Dubaju nie jest tak dobra, jak jeszcze kilka lat temu, więc trudno oczekiwać fali zamówień z tego regionu. Ale są jeszcze inne części świata. Z zainteresowaniem patrzę na Indie. To moim zdaniem będzie bardzo ciekawy rynek. Przecież tam w niemal wszystkich większych miastach pozostały po kolonialistach brytyjskich pojazdy szynowe bardzo różnego rodzaju. W Anglii tramwajów już praktycznie nie ma, natomiast w Indiach ludzie wiedzą, co to jest tramwaj. Najczęściej jest to już bardzo wiekowy tabor, którego stan pozostawia wiele do życzenia, ale z pewnością rynek ten jeszcze się nie obudził. Mam jednak nadzieję, że wkrótce pojawią się pierwsze jaskółki zapowiadające duże zamówienia.

W Europie natomiast wszyscy wieszczą kryzys. Czy nie obawia się pan, że może on negatywnie wpłynąć na zamówienia pojazdów na Starym Kontynencie i nie tylko?

Niestety może. Powiem więcej: jestem pewny, że wpłynie. Dlatego musimy zrobić wszystko, żeby nie opierać się na jednym produkcie, bo jak rynek się nim nasyci, to trzeba będzie szukać szansy gdzieś indziej. Ponadto jesteśmy odpowiedzialni za ponad dwa tys. pracowników. Nawet jeżeli będzie trzeba naprawiać stare pojazdy, to będziemy to robili, bo najważniejsze jest to, żeby ludzie mieli pracę.

Czy wspomniana przez pana dywersyfikacja portfolio produktów Solarisa będzie obejmowała kolejne produktu dla sektora kolejowego? Czy będzie na przykład elektryczny zespół trakcyjny z logo firmy Solaris.

Na pewno będzie.

Kiedy?

Tego jeszcze nie wiem, ale wiem, że będzie. Może konkurencja panu podpowie (śmiech).


Cała rozmowa z Krzysztofem Olszewskim w najnowszym numerze miesięcznika "Rynek Kolejowy" nr 01/2012. Zapraszamy do prenumeraty lub salonów Empik

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ŁKA z jedną ofertą na operatora dla komunikacji autobusowej

Zintegrowany transport

ŁKA z jedną ofertą na operatora dla komunikacji autobusowej

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Kraków: Nevelo przejechał w maju 6514 km

Zintegrowany transport

Kraków: Nevelo przejechał w maju 6514 km

Mikołaj Kobryński 07 czerwca 2023

Toruń ma kolejne elektrobusy i dodatkowe środki na inwestycje transportowe

Zintegrowany transport

CAF podsumowuje rok 2022. „Historycznie najlepszy”

Biznes

Poznań. Dlaczego Tramino dwukrotnie uderzyły w wiadukt na Górczynie?

Zintegrowany transport

ŁKA z umową na autobusy

Zintegrowany transport

ŁKA z umową na autobusy

Witold Urbanowicz 15 września 2022

Zobacz również:

ŁKA z jedną ofertą na operatora dla komunikacji autobusowej

Zintegrowany transport

ŁKA z jedną ofertą na operatora dla komunikacji autobusowej

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Kraków: Nevelo przejechał w maju 6514 km

Zintegrowany transport

Kraków: Nevelo przejechał w maju 6514 km

Mikołaj Kobryński 07 czerwca 2023

Toruń ma kolejne elektrobusy i dodatkowe środki na inwestycje transportowe

Zintegrowany transport

CAF podsumowuje rok 2022. „Historycznie najlepszy”

Biznes

Poznań. Dlaczego Tramino dwukrotnie uderzyły w wiadukt na Górczynie?

Zintegrowany transport

ŁKA z umową na autobusy

Zintegrowany transport

ŁKA z umową na autobusy

Witold Urbanowicz 15 września 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5