Już od jutra (4 grudnia) PKP Intercity zmieni zasady przyznawania odszkodowań za opóźnione pociągi. Teraz pasażerowie wszystkich pociągów spółki będą mogli ubiegać się o rekompensatę spóźnienia - do 50% ceny biletu.
Do tej pory o odszkodowanie mogli ubiegać się tylko pasażerowie podróżujący pociągami Express InterCity oraz pociągami międzynarodowymi kursującymi do państw UE. Od 4 grudnia te same zasady obowiązywać będą we wszystkich krajowych pociągach uruchamianych przez przewoźnika, również w pociągach TLK, Express InterCity Premium oraz InterCity. Za spóźnienie wynoszące od 60 do 119 minut pasażer będzie mógł otrzymać odszkodowanie w wysokości 25% ceny biletu, natomiast, jeśli pociąg opóźni się ponad 120 minut będzie to 50%.
O odszkodowania mogą ubiegać się również pasażerowie z biletami okresowymi. Osoby podróżujące opóźnionym pociągiem, chcące złożyć reklamację powinny pamiętać, aby dołączyć do niej poświadczenie od konduktora o opóźnieniu oraz bilet. Według unijnych przepisów przewoźnik wypłaca rekompensatę w momencie, jeśli jej wartość wyniesie nie mniej niż 4 euro.
Przewoźnik przypomina w komunikacie o zimowych zasadach dotyczących opóźnień: Jeśli podczas zimy pociąg PKP Intercity będzie opóźniony, co najmniej 30 minut, pasażerowie otrzymają ciepłe napoje. Podróżni będą mieli również możliwość przesiadki – bilety PKP Intercity będą honorowane przez innych przewoźników. W sytuacji nieprzejezdności linii kolejowych, spółka uruchomi natomiast komunikację zastępczą dla podróżnych.