Koleje Śląskie poinformowały, że od stycznia na trasie z Żywca do Zwardonia pojawi się dodatkowa para pociągów. Nie tak dawno sygnalizowaliśmy, że w pociągach KŚ pomiędzy Katowicami i Zwardoniem od momentu wejścia w życie nowego rozkładu zrobiło się ciasno.
W piątek napisaliśmy, że otrzymujemy od Czytelników dużo sygnałów, że po 14 grudnia, czyli od wejścia w życie nowego rozkładu, jest bardziej tłoczno na trasie do Zwardonia. Na trasie z Katowic do Bielska-Białej w nowym rozkładzie liczba pociągów (w dni robocze) zmniejszyła się z 23 do 21 par, jednak władze KŚ argumentowały, że zmniejszenie liczby połączeń nie będzie oznaczać spadku jakości oferty przewozowej, ze względu na korzystniejsze rozłożenie pociągów w ciągu dnia w poszczególnych terminach kursowania.
Zmniejszenie pociągów wpłynęło jednak na pewien problem z tłokiem – co rzecznik KŚ Michał Wawrzaszek przyznał w rozmowie z „RK”. W piątek po południu Koleje Śląskie poinformowały, że od stycznia na trasie pomiędzy Żywcem i Zwardoniem przybędzie jedna para pociągów Od 12 stycznia poranne połączenie Żywiec – Katowice zostanie wydłużone o odcinek Zwardoń – Żywiec, a 11 stycznia popołudniowy pociąg Katowice – Żywiec po raz pierwszy pojedzie w wydłużonej relacji do Zwardonia.
Konkretnie – chodzi o pociąg przyjeżdżający do Katowic o godz. 7.25 (będzie wyjeżdżał ze Zwardonia o godz. 4.39) oraz o skład wyjeżdżający z Katowic o godz. 16.32 (do Zwardonia przyjedzie o godz. 19.39).
Warto też przypomnieć o innych zmianach pośrednio związanych z KŚ, jakie zajdą w rozkładzie od 1 marca. Wówczas 2 pary pociągów KŚ na odcinku Zawiercie – Katowice zostaną zlikwidowane, a w ich miejsce pojawią się 2 pary pociągów Przewozów Regionalnych z Kielc do Katowic, kursujących trasą przez Włoszczową, CMK i Zawiercie. Przed wjazdem i po zjeździe z CMK (na odcinkach Kielce – Czarnca i Zawiercie – Katowice) pociągi te będą się zatrzymywać na wszystkich stacjach i przystankach. Czas przejazdu pomiędzy Kielcami i Katowicami będzie konkurencyjny wobec transportu drogowego: wyniesie 2 godz. 15 min. Uruchomienie tych pociągów jest możliwe dzięki zakupowi nowego taboru przez Południową Grupę Zakupową, w skład której wchodzą woj. śląskie, małopolskie, świętokrzyskie i podkarpackie.