szukaj
Śledź nas:

Nowy rozkład jazdy PKP Intercity 2018/2019. Ministerstwo informuje o części zmian

| Michał Szymajda 25.10.2018 154

Nowy rozkład jazdy PKP Intercity 2018/2019. Ministerstwo informuje o części zmian
zdjęcie ilustracyjneFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Ministerstwo Infrastruktury na prośbę jednej z posłanek uchyliło rąbka tajemnicy w temacie nowego rozkładu jazdy, który wejdzie w życie 9 grudnia. Resort opisał zmiany jakie zajdą na Podkarpaciu i w Małopolsce.
Posłanka Anna Schmidt-Rodziewicz jest zaniepokojona planowaną likwidacją pociągu TLK Karpaty na odcinku od Krakowa do Przemyśla, o której donieśli jej związkowcy. Obecnie pociąg ten z Krakowa w kierunku Przemyśla odjeżdża po godzinie 3. Zwraca uwagę na wcześniejszą likwidację TLK Biebrza i IC Kossak na odcinku od Krakowa na wschód Polski.

– Jak informuje Rada Zakładowa ZZDK PKP Intercity SA Region Południowy, stałe przepełnienie pociągów jadących z Przemyśla w kierunku Krakowa – bez względu na godzinę odjazdu, a także wysoka sprzedaż biletów kolejowych w przemyskiej kasie PKP Intercity SA, świadczą o tym, jak bardzo potrzebną i ważną inicjatywą jest uruchomienie dodatkowych pociągów na tej trasie – pisze posłanka i pyta PKP Intercity za pośrednictwem ministerstwa, jakimi kryteriami kieruje się ministerstwo planując zmiany w rozkładzie na wspomnianym odcinku.

Ministerstwo twierdzi, że będzie lepiej

Ministerstwo odpowiada, że przez pryzmat rzeczywiście planowanego skrócenia TLK Karpaty do Krakowa, nie należy oceniać całej oferty dla Podkarpacia w rozkładzie jazdy 2018/2019.

– [Nowy rozkład] obejmuje 21 pociągów, w tym 10 par pociągów kategorii IC, 9 par pociągów kategorii TLK, 1 parę pociągów kategorii EIP i 1 parę pociągów kategorii EIC – pisze podsekretarz stanu Andrzej Bittel, informując o tym, że obecna oferta to 18 par pociągów dalekobieżnych odjeżdżających z Przemyśla.

Nowinką ma być pociąg IC „Banach” relacji Warszawa – Przemyśl, kursujący codziennie przez Sandomierz i Radom. Planowany odjazd ze stacji Przemyśl Gł. zaplanowano dla niego na godz. 16.24 (przyjazd do stacji Warszawa Wsch. o godz. 22.41). Z powrotem wyjedzie z Warszawy Wschodniej o godz. 5.29 i przyjedzie do Przemyśla Gł. na 13.12.

Zupełnie nową trasę otrzyma IC „Inka”, który uruchamiany będzie od wakacji 2019 w relacji Warszawa Zach. – Rzeszów Gł. – Warszawa Zach. Odjazd ze stacji Rzeszów Gł. zaplanowano na godz. 15:29, przyjazd do stacji Warszawa Zach. o godz. 20.59. W drodze powrotnej planowany jest odjazd z Warszawy Zach. o godz. 6.51 i przyjazd do Rzeszowa Gł. o godz. 12.26. Pociąg pojedzie trasą przez Lublin, o ile uda się do połowy 2019 roku zakończyć modernizację linii 7 w stopniu umożliwiającym przejazd pociągów, co wcale nie jest oczywiste.

– Ponadto, planowane jest wydłużenie relacji pociągu TLK „Magnolia”, kursującego w relacji Szczecin Gł. – Kraków Gł., który od nowego rozkładu jazdy będzie kursował codziennie jako pociąg TLK „Osterwa” w wydłużonej relacji do Przemyśla. Szczecin Gł. – napisał Andrzej Bittel.

Pociąg skrócony, bo się spóźniał

Ministerstwo uważa, że niektóre zmiany w nowym rozkładzie jazdy są konieczne z uwagi m.in. na prace modernizacyjne na sieci kolejowej. Do nich, zdaniem ministerstwa, zaliczają się te prowadzone na krakowskim węźle kolejowym, czy na odcinku Zabrze – Katowice – Kraków. Jednak w wypadku TLK Karpaty, który obecnie prowadzi wagony w kierunku Jasła (i dalej, dzięki SKPL, w Bieszczady, do Zagórza), planowane jest skrócenie relacji do Krakowa w celu wyeliminowania powtarzających się opóźnień tego pociągu…

Wypełniając lukę w kursowaniu „Karpat” chociaż w dni kiedy ma sporą frekwencję PKP Intercity uruchomi jednak dodatkowy pociąg.

– W piątki i niedzielę oraz dni szczytowe (dni przed i poświąteczne, a także długie weekendy) [zaplanowano – dop. red.] kursowanie pociągu TLK „Pogórze” relacji Przemyśl Gł. – Wrocław Gł. – Przemyśl Gł. Podobnie jak dla pociągu „Karpaty”, odjazd pociągu „Pogórze” z Przemyśla Gł. zaplanowany został o godz. 22.43, a przyjazd do Krakowa Gł. o godz. 1.39, natomiast do Wrocławia Gł. o godz. 5.53. W drodze powrotnej pociąg „Pogórze” odjeżdża z Wrocławia Gł. o godz. 23.15, a z Krakowa Gł. o godz. 2.54 i przyjeżdża do Przemyśla o godz. 5.53 – informuje ministerstwo.

„Według obowiązującego w PKP Intercity podziału, pociągi dzienne uruchamiane są w takich godzinach, aby odjazd ze stacji początkowej następował około godziny 5.00, a przyjazd do stacji docelowej około godziny 23.00. Na linii Kraków – Przemyśl warunek ten został spełniony i jako pierwszy codzienny pociąg z Przemyśla do Krakowa będzie odjeżdżał pociąg IC „Malczewski o godzinie 04.37 i wracał jako ostatni pociąg z Krakowa do Przemyśla na godzinę 23.19. Ponadto, w poniedziałki i soboty możliwa będzie podróż nowym pociągiem komercyjnym EIC „Lajkonik”, którego odjazd ze stacji Przemyśl Gł. został zaplanowany na godzinie 03.52, a przyjazd do Krakowa Gł. o godz. 6.44. Uwzględniając wzmożone potoki weekendowe i okołoświąteczne PKP Intercity uruchomi od nowego rozkładu jazdy pociąg TLK „Podgórze” w relacji Przemyśl Gł. – Wrocław Gł., którego odjazd ze stacji Przemyśl Gł. zaplanowano o godzinie 22.43.” – obszernie wyjaśniło ministerstwo.

Nocny pociąg traci także Pomorze

Przypomnijmy: PKP Intercity od nowego rozkładu jazdy nie będzie uruchamiać także nocnego pociągu na odcinku od Trójmiasta do Warszawy. TLK Ustronie, częściowo z uwagi na prace modernizacyjne na południu Polski, pojedzie inną trasą. Piszemy o tym w tekście "Nie będzie nocnego pociągu między Warszawą a Trójmiastem i Pomorzem Środkowym".
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2018
NUMER 11/2018
W numerze: Rozmowy z R. Masiulisem (minister transportu Litwy), K. Zgorzelskim (Przewozy Regionalne), Ł. Frankiem (ZIKiT) • Polska zmierza ku elektromobilności • Spółka celowa wybuduje Centralny Port Komunikacyjny • Polska może być poważnym hubem logistycznym Europy • Grupa PKP na InnoTrans: jedność i otwarcie na świat • Dlaczego opłata dworcowa • Wien Hauptbahnhof – tak kolej tworzy miasto.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS