Nowy prezes Kolei Dolnośląskich rozmawiał o przyszłości spółki z wicemarszałkiem województwa Jerzym Michalakiem. Co ciekawe, rozmowa odbyła się na pokładzie pociągu Impuls podczas kursu na linii Wrocław – Legnica.
Jak informuje Urząd Marsazłkowski, wspólny przejazd wicemarszałka Jerzego Michalaka i prezesa Piotra Rachwalskiego miał miejsce w związku ze zmianą władz spółki. W ostatnich dniach czerwca Piotr Rachwalski - doradca, ekonomista transportu, teoretyk i praktyk z zakresu organizacji transportu publicznego – objął funkcję prezesa zarządu spółki.
- Zarząd Kolei Dolnośląskich chce działać na rzecz dalszego rozwoju połączeń kolejowych na Dolnym Śląsku. Chcemy świadczyć usługi na najwyższym poziomie i mamy nadzieję, że pasażerowie wciąż będą nas darzyć zaufaniem. Chciałbym żeby Koleje Dolnośląskie stały się synonimem solidności i komfortu – podsumował prezes Piotr Rachwalski.
Podczas zorganizowanej we wtorek 1 lipca konferencji prasowej, nowy prezes zapowiedział powrót do projektu rewitalizacji linii 285 Wrocław – Świdnica – Jedlina Zdrój oraz linii 283 z Jeleniej Góry przez Wleń, Lwówek Śląski do Zebrzydowej. - Jazda po tej linii z prędkością 20km/h nie ma uzasadnienia technicznego (...) Taka prędkość w XXI wieku nie znajduje akceptacji a pasażerowie wybiorą inny środek transportu pogłębiając deficyt połączenia. Dopiero remont linii umożliwiający jazdę z prędkością 40-50km/h pozwoliłby przywrócić ruch na odcinku Jelenia G – Lwówek z rozsądnym rozkładem jazdy zarówno jeśli chodzi o czas przejazdu jak i o częstotliwość kursów / obiegi taboru. Bez remontu – podniesienia parametrów linii - eksploatacja szynobusów jest niemożliwa i niecelowa. A KD interesuje wożenie ludzi a nie powietrza - cytuje prezesa portal Lwowecki.info.
- W przygotowywanym planie transportowym znajdzie się reaktywacja połączenia z Lwówka do Legnicy przez Nową Wieś Grodziską, Jerzmanice Zdrój i Złotoryję, które to połączenie w przyszłości zapewni połączenie powiatu lwóweckiego z Legnicą (baza KD) i stolicą regionu. Jednak to są plany na lata 2018-2022. My jako przewoźnik będziemy gotowi do jazdy trasami na których ruch zaplanuje marszałek - czytamy w zapisie wypowiedzi.
Całość tutaj.