NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Nowe wagony dla PKP Intercity jeszcze później

| Martyn Janduła 22.08.2017 46

Nowe wagony dla PKP Intercity jeszcze później
Fot. Nikodem Janicki, SM42.pl
Po raz kolejny PKP Intercity przesuwa termin otwarcia ofert na dostawę 55 fabrycznie nowych wagonów. Jest to już czwarta zmiana. Tym razem przewoźnik przekłada termin o kolejny miesiąc.
PKP Intercity jest w trakcie prowadzenia postępowania przetargowego na zakup nowych wagonów. Spółka chce ich zakupić 55 wraz z wykonaniem ich przeglądu na 3. poziomie utrzymania. Dodatkowo wagony mają posiadać dopuszczenie do eksploatacji nie tylko w Polsce, ale także w Czechach, Niemczech, Austrii na Słowacji i Węgrzech. Dokładnie przedmiot zamówienia opisaliśmy tutaj.

Zmiany w terminie otwarcia dostaw podyktowane są kolejnymi zmianami w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. PKP Intercity przewiduje tym razem zrealizowanie przedmiotu zamówienia w całości w terminie nie dłuższym niż 96 miesięcy od momentu podpisania umowy. Wcześniej wymagano terminu tylko 78 miesięcy. Zmienił się także termin dostawy wagonów objętych prawem opcji. Zmawiający przedłużył go z 30 na 48 miesięcy.

Zmianom uległy również parametry techniczne. Dotyczą one tym razem przystosowania wagonu do zasilania z systemu 1500V DC, 3000V DC, 1000V 16,7 Hz, 1000 V 50 Hz, 3x400V 50Hz. Nowością jest ta ostatnia wartość. Całkowita masa w stanie służbowym nie może być większa niż 53 tony (wcześniej 50 ton). Ponadto zamawiający dokonał korekt zapisów mówiących m.in. o malaturze, fotelach, drzwiach, klimatyzacji czy tablic elektronicznych. Łącznie wprowadzono do specyfikacji 374 zmiany, co przełożyło się na konieczność zmiany terminu otwarcia ofert. Nowym obowiązującym terminem jest teraz 25 września.

Pierwotnie termin składania ofert mijał 14 lipca 2017 roku. Z uwagi jednak na wniesione odwołanie Pesy, termin ten przesunięto na 18 lipca. Krajowa Izba Odwoławcza przystała na postulaty bydgoskiej firmy, co poskutkowało istotnymi zmianami w specyfikacji zamówienia. PKP Intercity obniżyło wtedy kryteria doświadczenia i wskazało, że warunkiem udziału wykonawcy w postępowaniu jest wykazanie się w okresie ostatnich trzech lat należytego wykonania dostawy lub naprawy nie mniej niż 10 wagonów osobowych o prędkości eksploatacyjnej co najmniej 160 km/h. Wcześniej wymagano prędkości co najmniej 190 km/h. Spowodowało to przesunięcie – o prawie miesiąc – terminu składania ofert – zaproponowano wtedy 11 sierpnia. Następnie ponownie zdecydowano się przesunąć termin składania ofert w sierpniu o prawie trzy tygodnie na 31 sierpnia. Tłumaczono to licznymi zapytaniami ze strony potencjalnych oferentów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5