Partnerzy serwisu:
Tabor

Nowe Flirty zmienią oblicze TLK?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
21-11-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Nowe Flirty zmienią oblicze TLK?
To będzie rewolucja w składach Twoich Linii Kolejowych. Pociągi Flirt3, które za 1,2 mld złotych dostarczą PKP Intercity Stadler i Newag zawiozą pasażerów tańszego segmentu połączeń PKP Intercity w dużo wyższym standardzie komfortu.

Za 20 pociągów PKP Intercity zapłaci 1,156 mld złotych, a wraz z utrzymaniem zamówienie jest warte 1,621 mld złotych. Będą to ośmioczłonowe pociągi Flirt 3, wyróżniające się lekką konstrukcją ze stopów aluminium. Pociągi z nowego zamówienia będą obsługiwać relacje: Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań). Nowością jest to, że relacja Warszawa – Bydgoszcz ma być obsługiwana w stałym, dwugodzinnym takcie.

Jakie będą nowe Flirty 3 dla PKP Intercity? Na razie rzeczą pewną są wymagania, określone przez PKP Intercity w specyfikacji przetargu. I tak, maksymalny nacisku osi na tor nie może przekroczyć 18,5 tony. Napęd natomiast musi posiadać przynajmniej co piąta oś. PKP Intercity wymaga, by pojazd spełniał wymogi bezpieczeństwa dla czterech scenariuszy zderzeniowych. Każdy pociąg będzie wyposażony w system ERTMS poziomu 2. Konstrukcja stopni wejściowych musi umożliwiać swobodne wejście z peronów o wysokości od 380 do 800 mm.

W nowych pociągach Intercity dla TLK nie zabraknie wi-fi i klimatyzacji. Do dyspozycji podróżnych będzie również system informacji na zewnątrz i wewnątrz składu, w postaci monitorów LED oraz przyciski przywoływania obsługi. Ponadto EZT-y zostaną przystosowane do zamontowania systemu wzmacniania sygnału telefonów komórkowych.  Zarówno pierwsza, jak i druga klasa będzie bezprzedziałowa. W klasie drugiej układ siedzeń przewidziany jest jako 2+2, a w klasie pierwszej - 2+1. Fotele w drugiej klasie mają mieć co najmniej 45 cm szerokości, podłokietniki, i stolik odchylany. Pasażerowie utrzymają indywidualne gniazdka elektryczne.

Pomiędzy siedzeniami zwróconymi do siebie będzie stał stół z rozkładanymi blatami. Fotele będzie można przechylać w granicach 10 stopni - jednocześnie siedzenie i oparcie. O rozkładanych fotelach nie ma też mowy w 1 klasie. Będą one jednak szersze i wyposażone w dwa podłokietniki i jedno gniazdko każdy. Pomiędzy 1 klasą a 2 klasą znajdzie się przedział barowy, miejsca dla 6 rowerów, dwóch wózków, oraz toaleta dla niepełnosprawnych i osób z małymi dziećmi (w sumie w pociągu będzie 6 toalet). Oprócz specjalnie przystosowanych miejsc dla pasażerów poruszających się na wózkach inwalidzkich, do dyspozycji  będą  urządzenia ułatwiające wjazd do pociągu, wysuwane stopnie zakrywające szczelinę między pojazdem a peronem czy specjalnie przystosowana toaleta.

Nie zabraknie też przestrzeni barowej – Nie będzie to cały człon, ale właśnie wydzielona przestrzeń. Znajdą się w niej również miejsca siedzące – tłumaczy prezes PKP Intercity. Jak wynika ze specyfikacji, miejsc siedzących ma być osiem. Za to w kuchni będzie zmywarka, kuchenka mikrofalowa i piec konwekcyjno-parowy. Posiłki będą przygotowywane na miejscu – To jest standard we wszystkich pociągach PKP Intercity. Nie zamierzamy z niego rezygnować – zapewnia Malinowski.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5