Partnerzy serwisu:

Nowe ezt na torach Ukrainy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-07-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Nowe ezt na torach Ukrainy
Koleje Ukraińskie UZ włączyły do eksploatacji dwa prototypy krajowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pierwszy z dwóch składów dalekobieżnych EKr1 Tarpan będzie kursował w relacji Kijów - Lwów, a drugi - Kijów - Odessa.

Dziewięcioczłonowe pociągi, które powstały w zakładach taboru Kriukowa w mieście Krzemieńczuk, zbudowane są z dwóch członów napędnych oraz siedmiu członów środkowych. Każdy pociąg o długości 230 metrów jest w stanie pomieścić do 612 pasażerów, z czego 128 w pierwszej klasie, 370 - w drugiej oraz 112 - w turystycznej. każdy pociąg ma także po dwa miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich.

Dwusystemowe ezt są przystosowane do jazdy po sieci 3 kV prądu stałego oraz 25 kV prądu zmiennego. Pociąg EKr1 będzie kursował z maksymalną prędkością do 160 km/h, podczas gdy jego prędkość maksymalna do 220 km/h.

Drugi skład jest przeznaczony do prowadzenia przewozów pasażerskich w relacji Kijów - Odessa. Docelowo oba pociągi mają jednak zastąpić składy firmy Hyundai Rotem kursujące w relacji Kijów - Połtawa - Charków.

Zakłady taboru Kriukowa zaprezentowały ostatnio także prototyp pociągu spalinowego DPKr1. Pociąg ma być przeznaczony do obsługi linii aglomeracyjnych. Skład będzie rozpędzał się do prędkości 140 km/h. Na jego pokładzie zmieści się do 153 lub do 269 pasażerów - w zależności od wersji. Koleje Ukraińskie chcą zamówić w przyszłym roku 15 takich pociągów.
 

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolejarze wydali 1,5 mld zł na nowe pociągi w 2020 r.

Tabor i technika

Kolejarze wydali 1,5 mld zł na nowe pociągi w 2020 r.

Michał Grobeny 03 maja 2021

Lubelskie: Nowe pociągi z Pesy, czy z Newagu?

Tabor i technika

Lubelskie: Nowe pociągi z Pesy, czy z Newagu?

Jakub Madrjas 12 września 2019

Podkarpacie kupuje 10 zespołów trakcyjnych. Są zmiany w przetargu

Tabor i technika

Drugi przetarg na naprawy EW60

Tabor i technika

Drugi przetarg na naprawy EW60

Jakub Madrjas 18 czerwca 2018

Jakie będą nowe ezety województwa pomorskiego?

Tabor i technika

Jakie będą nowe ezety województwa pomorskiego?

Jakub Madrjas 03 kwietnia 2018

Zobacz również:

Kolejarze wydali 1,5 mld zł na nowe pociągi w 2020 r.

Tabor i technika

Kolejarze wydali 1,5 mld zł na nowe pociągi w 2020 r.

Michał Grobeny 03 maja 2021

Lubelskie: Nowe pociągi z Pesy, czy z Newagu?

Tabor i technika

Lubelskie: Nowe pociągi z Pesy, czy z Newagu?

Jakub Madrjas 12 września 2019

Podkarpacie kupuje 10 zespołów trakcyjnych. Są zmiany w przetargu

Tabor i technika

Drugi przetarg na naprawy EW60

Tabor i technika

Drugi przetarg na naprawy EW60

Jakub Madrjas 18 czerwca 2018

Jakie będą nowe ezety województwa pomorskiego?

Tabor i technika

Jakie będą nowe ezety województwa pomorskiego?

Jakub Madrjas 03 kwietnia 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5