NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Nie wiadomo za co sfinansować kolej do lotniska w Modlinie

| wu, Rynek Kolejowy 29.12.2014 194

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-12-29 15:24:52 Autor: miś uszatek
---.52.2.141
To proste jak konstrukcja cepa:

pasażerom linii low-costowych przeważnie nie przeszkadza niższy standard podróży i dla niższej ceny są oni skłonni do wielu utrudnień, także w kwestii dojazdu na lotnisko. A zatem w zupełności wystarcza obecne rozwiązanie z przesiadką na autobus na stacji Modlin. A jeśli to dla kogoś problem to skorzysta z modlinbusa.... tyle w temacie.

Są o wiele lepsze sposoby wydania tych pieniędzy!
2014-12-29 15:59:56 Autor: filip
---.174.55.149
Są dużo pilniejsze wydatki na Mazowszu (w zakresie infry kolejowej) niż budowa kolejnej protezy kolejowej.
2014-12-29 16:12:12 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
linia przelotowa i połączenie Płocka - tak, kolejny ogryzek lotniskowy - nie. wariant z przesiadką jest wystarczający. jest szybki dojazd do modlina (omija się korki w warszawie) a końcówka autobusem.
a komu zależy na wygodzie to leci normalnymi liniami z okęcia ;-)
2014-12-29 16:13:21 Autor: inzynier
---.9.241.245
I juz sie polactwo odzywa w komentarzach.
Pewnie, najlepiej niech podrozni z buta uderzaja do samej Warszawy. Po co im wygodna kolejka. Ech, ludzie. Kiedy z was te kompleksy wyjda wreszcie.
2014-12-29 16:26:53 Autor: tzj
---.dip0.t-ipconnect.de
Czy ktoś może wytłumaczyć dlaczego na stronie www. lubelskiego lotniska połączenie kolejowe nazywa się "szynobus" ?
2014-12-29 16:36:06 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Zaoszczędzić na studiach wykonalności, durnych reklamach, 176 analizie oddziaływania na środowisko czy na bezmyślnym prowadzeniu inwstycji, które trwają 10x tyle co powinny, są w efekcie dużo droższe i skutecznie zniechęcają do podróży koleją jak np. jazda TLK Dęciak z Krakowa do Zagórza, gdzie rowerem szybciej ;)
2014-12-29 17:25:56 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Jest bocznica na lotnisko? Jest. No to należy wykorzystać jej potencjał poprzez jej remont i podciągnięcie na terminal (z elektryfikacją) tak, by SKM mogła kończyć bieg na Modlin Airport (2 tory i 1 peron). No ale lepiej zrobić studium wykonalności, z których nic nie wynika.
2014-12-29 17:40:16 Autor: gosc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Lokalna linia na lokalne lotnisko, do tego zbudowane tylko po to by lowcostowy przewoźnik mógł płacić niższe opłaty. Budowanie na to lotnisko linii kolejowej to jakaś paranoja. Profesjonalne analizy zlecone przez rząd wykazały, że albo Okęcie albo nowy Centralny Port Lotniczy zlokalizowany przy przyszłej KDP, A2 między Warszawą a Łodzią a nie to lotnisko w szuwarach.
2014-12-29 17:45:39 Autor: IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
Gdyby nie fanaberie Struzika w postaci koniecznosci budowy podziemnego dworca dla wirtualnej linii do Plocka, polaczenie kolejowe pod drzwi portu, istnialoby juz od roku. Skoro jegomosc ma bizantyjskie fantazje, niech je finansuje z budzetu wojewodztwa...albo zejdzie na ziemie i przygotuje realny projekt, adekwatny do roli portu.

To ze polaczenie z lotniskiem Chopina przeprowadzono wyjatkowo idiotycznie( stacja czolowa zamiast wygiecia linii 8) nie oznacza,ze w Modlinie nalezy budowac za miliardy podziemny dworzec dla linii do Plocka,ktora z przyczyn finansowych nie powstanie do 2050 roku...

Upor Struzika i Piechocinskiego w sprawie budowy portu w Modlinie zamiast rozbudowy Okecia spowodowal jedynie,ze Warszawe omija szerokim lukiem wiekszosc duzych linii lotniczych, a WAW zamiast stac sie hubem jest feederem do Frankfurtu i Monachium...taki skutek przynosza fanaberie lokalnych politykow...
2014-12-29 18:09:43 Autor: IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
@gosc
Pelna zgoda.Lotnisko w Modlinie bedzie gleboko deficytowe jeszcze co najmniej przez 5 lat. Do jego funkcjonowania samorzad doklada miliony zlotych, kolejne srodki przekazuje dla Ryanair w ramach " oplaty marketingowej".

W momencie kiedy stalo sie jasne,ze tzw. port centralny to piesn przyszlosci, nalezalo rozbudowac Okecie czyli dobudowac rownolegly pas do drogi 15/33 tzw. 15L/33L i wybudowac nowy terminal miedzy pasami.Projekt byl gotowy.Wybrano jednak najgorsze rozwiazanie, czyli budowe Modlina i jedynie kosmetyczne prace na Okeciu.

Takie rozwiazanie przynosi miliardowe straty dla calego regionu, wynikajace z malo konkurencyjnego portu w Warszawie.Okecie moglo stac sie hubem z oferta na miare Wiednia czy Helsinek i dac prace 5krotnie wiekszej grupie ludzi niz nowy Modlin.Struzik i Piechocinski zafundowali nam deficytowy Modlin i "lokalne" Okecie.
2014-12-29 18:20:39 Autor: Nieciej
---.adsl.inetia.pl
@Czemerajduś, Znasz topografię okolic lotniska Chopina i jego samego w stopniu pozwalającym stwierdzić, że linia kolejowa z Warszawy (Zachodniej) do Piaseczna już jest - nazywa się linia nr 8, przebiega wschodnim skrajem terenów zajmowanych przez lotnisko, wraz z ul. Wirażową, zaś w dalszym przebiegu wiedzie do Warki i Radomia, a linia lotniskowa to tylko odczep od tejże właśnie linii nr. 8 i nie ma dokąd przedłużać tego ogryzka spod terminalu lotniska, bo przedłużenie musiałoby przebiegać bezpośrednio pod pasem startowym. Reasumując, pasażerska linia na Lotnisko Chopina kończy się ślepo, bo tak ma być i nie ma potrzeby, aby miała jakiś dalszy przebieg, a już na pewno nie do Piaseczna, które ma czynną linię kolejową, czynną stację i możliwości korzystania z tego, tylko nie potrafi zadbać o to, aby mieszkańcom było wygodnie korzystać z kolei, zamiast z ul. Puławskiej.
2014-12-29 19:51:43 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
@Nieciej
Czemu w takim razie ten 1300 metrowy "odczep" zbudowano jako dwutorowy, chociaż na tę długość i częstotliwość ruchu (i tak o wiele za dużą w stosunku do potrzeb) wystarczyłoby jeden tor? Czemu w całości w tunelu zamiast w wykopie jeśli trasa idzie przez działki? Zamiast tego odczczepu należało zmodernizować przystanek Warszawa Okęcie w celu łatwej przesiadki do autobusów podróżujących pod sam terminal.
2014-12-29 20:14:54 Autor: tubylec
---.subscribers.sferia.net
"Czemu ... dwutorowy ... ?"
Bo nikt nie przewidział, że pociąg może wykoleić się na rozjeździe i zakleszczyć w tunelu. A wstawienie go z powrotem na tory w tunelu jest bardzo trudne.
Był już taki przypadek.
2014-12-29 20:59:04 Autor: Jakub
---.slupsk.vectranet.pl
"Port lotniczy" w Modlinie jak również kilka innych deficytowych lotnisk (a raczej lądowisk) należy jak najszybciej zlikwidować a nie bawić się w budowanie do nich kolejnych linii kolejowych. Modlin to studnia bez dna.
2014-12-29 21:52:10 Autor: Maurycy__
---.97.198.177
Kolej do Modlina czyli kolejna kolej typ Świdnik, Goleniów bis.
O Rzeszowie czy Szymanach już nie pomnę ...

Czekam sobie spokojnie jak Pełnonocniczka Pani Premier odpali pomysł z lądowiskiem w Radomiu plus kolej ...
2014-12-29 22:34:41 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post IM&ZB:
"Gdyby nie fanaberie Struzika w postaci koniecznosci budowy podziemnego dworca dla wirtualnej linii do Plocka, polaczenie kolejowe pod drzwi portu, istnialoby juz od roku. Skoro jegomosc ma bizantyjskie fantazje, niech je finansuje z budzetu wojewodztwa...albo zejdzie na ziemie i przygotuje realny projekt, adekwatny do roli portu.

To ze polaczenie z lotniskiem Chopina przeprowadzono wyjatkowo idiotycznie( stacja czolowa zamiast wygiecia linii 8) nie oznacza,ze w Modlinie nalezy budowac za miliardy podziemny dworzec dla linii do Plocka,ktora z przyczyn finansowych nie powstanie do 2050 roku...

Upor Struzika i Piechocinskiego w sprawie budowy portu w Modlinie zamiast rozbudowy Okecia spowodowal jedynie,ze Warszawe omija szerokim lukiem wiekszosc duzych linii lotniczych, a WAW zamiast stac sie hubem jest feederem do Frankfurtu i Monachium...taki skutek przynosza fanaberie lokalnych politykow..."
Co do "idiotyczności tej stacji - to żebyś się nie zdziwił.
Nie ma najmniejszych przeszkód do wykonania tunelu pod płytą lotniska.
Oczywiście TBMem. I tu się może zaczynać KDP w kierunku Łodzi.

Pooglądaj sobie na You Tubie filmiki typu cab view z francuskiego TGV.
Zawsze wyjazd z dworca jest po normalnych torach, a dopiero dalej
zbacza na wydzielone torowisko.

KDP może zaczynać na Głównym, (dawniej linia radomska tam kończyła,
więc za Zachodnim są bezkolizyjne tory z peronu obecnie przedostatniego)
i tunelem pod lotniskiem kierować się na Łódź.

Ja myślę, że wizjonerów mamy wielu (nie tylko Struzik) ino kasy brakuje.
A to co z Unii dostajemy trzeba pod byle pretekstem na drogi przeznaczyć.
2014-12-29 22:37:02 Autor: kolej moja miłość
---.toya.net.pl
dzisiaj w nocy byłem na Okęciu a poprzedniej na Modlinie. Na pierwszym samoloty latają prawie jeden za drugim, na drugim sporadycznie. Gdybym miał wydawać pieniądze na kolej to zdecydowanie na remont linii nr8 niż na linię na lotnisko w Modlinie.
2014-12-29 22:38:26 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
Zapomniałem dopisać:
W Salzburgu (Austria przy granicy z Niemcami) jest piękny tunel
drogowy pod lotniskiem. DK nr 1 tamtędy przebiega.
A droga to ruch indywidualny.
Jak się chce to można.
2014-12-29 23:09:49 Autor: Parser
---.162.230.110
I bardzo dobrze. Skoro coś dużo kosztuje i ma być nierentowne to po co to budować? Nie sztuką jest inwestycja pożyczonych pieniędzy i wyrzuceniem ich w błoto, sztuką jest inwestycja pożyczonych pieniędzy ze zwrotem i dalszymi dochodami.
2014-12-30 02:09:12 Autor: IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
@GFM
Nie ma tez najmniejszych przeszkod polaczenia tunelu przy Okeciu z tunelem pod kanalem la manche...TBM sobie poradzi:-) To stanie sie jednak dopiero wtedy, gdy najjasniejsza RP stanie sie kalifatem polskim z nieograniczonym budzetem na inwestycje:-)

Wracajac na ziemie...skoro juz podjeto decyzje o budowie tunelu pod terminal najwiekszym bledem bylo zaprojektowanie stacji koncowej prostopadle, a nie rownolegle do terminalu z mozliwoscia pozniejszego przedluzenia tunelu do linii 8 w kierunku Piaseczna.

To oczywiste rozwiazanie umozliwiloby kursowanie 5 pociagow na godzine konczacych dzis bieg na lotnisku az do Piaseczna...tworzac zapowiadana kolejna linie SKM. W obecnym nieefektywnym ukladzie linii ( puste pociagi miedzy Sluzewcem a lotniskiem) po zakonczeniu modernizacji linii Warszawa- Czachowek na odcinku Al.Jerozolimskie - Sluzewiec beda kursowac w ciagu godziny: 5 SKM/KM na lotnisko, 2-4 SKM do Piaseczna, 1KM do Radomia i 1 KM do Czachowka, 1 IC co 2 h do Kielc...co oznacza wypelnienie zdolnosci przepustowej tego krytycznego odcinka na poziomie 80-90% w porze dziennej.
2014-12-30 06:19:54 Autor: Tfx
---.dynamic.chello.pl
Tu nie chodzi o kompleksy czy zlosliwosc. Tu chodzi o to, ze na Mazowszu sa dziesiatki bardziej potrzebnych inwestycji transportowych.
2014-12-30 08:45:20 Autor: miś uszatek
---.atlanta.hp.com
tytuł tego artykułu powinien brzmieć "nie wiadomo PO CO finansować kolej do lotniska w Modlinie"
2014-12-30 08:46:34 Autor: miś uszatek
---.atlanta.hp.com
Zresztą sama budowa Modlina jako taka była bezsensowna. Wystarczyło rozbudować (nawet kilkukrotnie) terminal Etuida jako low-costowa wersja Okęcia i wszyscy byliby zadowoleni. No ale sałatka po obiedzie....
2014-12-30 10:35:02 Autor: largo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
jak to skąd wziąć kasę? wystarczy przegonić trochę urzędasów ze skorumpowanej wiochy z PSL -u i już kasa się na inwestycje znajdzie
2014-12-30 11:08:58 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@beblin
Niedoczekanie Twoje Trollu
PS Redakcję uprasza się o większą kontrolę trolla o nicku beblin.
2014-12-30 14:07:16 Autor: jacek43
---.209.8.132
Przecież tor bocznicy ze stacji Modlin jest i dochodzi prawie do samego lotniska. Tak naprawdę to wystarczy dwa szynobusy i peron tymczasowy i już można uruchomić pociąg wahadłowy. Ewentualnie jak będzie kasa to zmodernizować bocznicę.
Teraz jazda autobusem z ze stacji Modlin na lotnisko to często ponad 10 minut postoju pod zamkniętym przejazdem. Bez sensu. Dlatego większość jeździ Modlinbusem.
2014-12-30 18:57:05 Autor: sms
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tak, pociągi można puścić w zasadzie już dziś. Co prawda z żółwią prędkością 20km/h, ale można.
Drobny remont, Sygnalziacja na przejazdach i 50km/h można od dziś uzyskać.
Najgorsze jednak jest to, że stacja Modlin została przy okazji modernizacji tragicznie uproszczona. Dwa tory główne i tylko jeden dodatkowy. Żeby można było krzyżować tam pociągi lotniskowe (szynobusy) i to, co już jeździ, trzeba dobudować żeberka od toru dodatkowego nr4, najlepiej zeelktyfikowane po obu stronach.
Przy okazji ułatwiłoby to prowadzenie ruchu po tej stacji w sytuacjach awaryjnych. Teraz mamy taką Miłosną 2, a Miłosna właśnie idzie do przebudowy....
2014-12-30 20:47:59 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post IM&ZB:
"@GFM
Nie ma tez najmniejszych przeszkod polaczenia tunelu przy Okeciu z tunelem pod kanalem la manche...TBM sobie poradzi:-) To stanie sie jednak dopiero wtedy, gdy najjasniejsza RP stanie sie kalifatem polskim z nieograniczonym budzetem na inwestycje:-)

Wracajac na ziemie...skoro juz podjeto decyzje o budowie tunelu pod terminal najwiekszym bledem bylo zaprojektowanie stacji koncowej prostopadle, a nie rownolegle do terminalu z mozliwoscia pozniejszego przedluzenia tunelu do linii 8 w kierunku Piaseczna.

To oczywiste rozwiazanie umozliwiloby kursowanie 5 pociagow na godzine konczacych dzis bieg na lotnisku az do Piaseczna...tworzac zapowiadana kolejna linie SKM. W obecnym nieefektywnym ukladzie linii ( puste pociagi miedzy Sluzewcem a lotniskiem) po zakonczeniu modernizacji linii Warszawa- Czachowek na odcinku Al.Jerozolimskie - Sluzewiec beda kursowac w ciagu godziny: 5 SKM/KM na lotnisko, 2-4 SKM do Piaseczna, 1KM do Radomia i 1 KM do Czachowka, 1 IC co 2 h do Kielc...co oznacza wypelnienie zdolnosci przepustowej tego krytycznego odcinka na poziomie 80-90% w porze dziennej."
I co się przekłada na 40% wypełnienie zdolności przepustowej średnicy dalekobieżnej, oraz ok. 50%
podmiejskiej. A pozostałe linie to co? - od macochy? Zapomnij o takim natężeniu ruchu na tej linii.
I pamiętaj, że ruch towarowy też tam istnieje.
2014-12-30 20:59:29 Autor: grzegorz
---.internetdsl.tpnet.pl
,,Lotnisko'' w Modlinie to barak, z którego się dyma na pas startowy z buta. Podziemny dworzec?!? Trzeba chyba z byka spaść.
2015-01-09 00:14:52 Autor: albert15
---.dynamic.chello.pl
Ale wystarczyłoby aby był rozjazd z Lotniska w kierunku Radomia. Wtedy można by puścić pociągi Pull-Push (takie są w KM) i te dojeżdżałyby do Lotniska i tam po zmianie czoła jechałyby w stronę Radomia. Czas przejazdu wydłużyłby się o ok. 8 - 10 minut. Takie rozwiązanie jest na lotnisku w Szczecinie dla pociągów Szczecin-Kołobrzeg.
Inna sprawą jest, że stacja Lotnisko powinna mieć dodatkowe tory z przeznaczeniem dla pociagow dalekobieznych w kierunku Białegostoku, Olsztyna, Terespola lub Lublina.
2015-01-09 00:19:55 Autor: albert
---.dynamic.chello.pl
Jest jeszcze możliwość aby pociąg SKM był rozczepiany na stacji Wwa Służewiec na część do Lotniska i Piaseczna. Takie rozwiązanie jest dla S-Bahn do Lotniska w Monachium oraz Hamburgu. Pociągi SKM posiadaja sprzęgi pozwalający na ich szybkie rozłączenie (nacisnąć przycisk na pulpicie) oraz ich szybkie połaczenie (wystarczy lekkie zderzenie sprzęgów).
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5