Miasto nie przebuduje w przyszłym roku razem z koleją wiaduktu przy pl. Armii Krajowej, bo jest już za późno na przygotowanie dokumentacji - czytamy w "Gazecie Wyborczej".
Okazja do przebudowy zbyt niskiego przejazdu pod wiaduktem, który regularnie blokują tiry, paraliżując ruch przy moście im. Piłsudskiego, nadarza się w przyszłym roku. Wtedy to bowiem użytkownik obiektu - PKP Polskie Linie Kolejowe planuje rozpocząć remont wiaduktu kolejowego.
Remonty nie zostaną jednak skoordynowane, a na remont ulicy Toruń poczeka co najmniej pięć lat. Władze miasta tłumaczą, że m.in.: - wiadukt jest częścią układu drogowego, więc pogłębienie przejazdu pod nim wiąże się z remontem wszystkich dróg dochodzących do pl. Armii Krajowej, czyli: Kujawskiej, Nieszawskiej, Poznańskiej i Podgórskiej, - pogłębienie wiaduktu "nie wchodzi obecnie w grę, ponieważ poziom wód gruntowych jest w tamtym miejscu wysoki i zmienia się w zależności od poziomu Wisły. Na czas robót trzeba by obniżyć jej poziom oraz zmienić wysokość niwelety (tj. wysokości drogi w jej osi) i wszystkich dróg zbiegających się przed i za pl. Armii Krajowej, - w związku z tym "należałoby w zasadzie zburzyć wiadukt i wybudować go od nowa, również po to, by dostosować go do planów przebudowy całego pl. AK. Nie można pogłębić tylko miejsca pod wiaduktem - aby zapewnić odprowadzenie wód opadowych konieczna jest właśnie przebudowa wszystkich przyległych ulic do placu".
- Gdyby założyć wariant, że miasto jednak przystępuje do realizacji, trzeba opracować dokumentację projektową (uzyskanie decyzji środowiskowej, uzyskanie opinii i zezwoleń niezbędnych do złożenia wniosku o zezwolenie na inwestycję drogową, samo uzyskanie ZRID, pozwolenia wodnoprawne) oraz wprowadzić zapisy do decyzji środowiskowej, które potencjalnie mogłyby dotyczyć ochrony fauny i flory w Wiśle. Dopiero wtedy można by ogłosić przetarg, pod warunkiem wcześniejszego uprawomocnienia się tych decyzji. Nie ma możliwości, aby wszystkie decyzje, opinie i uzgodnienia uzyskać do momentu rozpoczęcia remontu przez PKP. - powiedziała "GW" Magdalena Krzyżanowska z wydziału komunikacji społecznej i informacji magistratu.
Miasto wskazuje, że od lat ma pomysł na usprawnienie komunikacji za mostem im. Piłsudskiego. W grudniu 2005 roku powstała koncepcja budowy Trasy Staromostowej, która ma połączyć pl. AK z trasą średnicową Podgórza.
Więcej