NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Newag z niewielką stratą za I półrocze

| inf. pras. 10.10.2016 201

Newag z niewielką stratą za I półrocze
Fot. Newag
Pierwsze półrocze tego roku jest trudne dla wykonawców, również na rynku taboru kolejowego. Grupa Newag odnotowała niemal dwukrotny spadek sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Wartość przychodów Grupy Newag ze sprzedaży w okresie od 1 stycznia do 30 czerwca 2016 r. wyniosła 219 mln zł. W porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego jest to spadek o 192 mln zł. Grupa zanotowała stratę netto w wysokości 4,1 mln zł. Wartość EBITDA wyniosła 7,7 mln zł i była niższa o 17,5 mln zł w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego – poinformowała spółka w komunikacie.

Jak tłumaczy spółka, aktualnie na rynku dostaw taboru szynowego mamy do czynienia z luką inwestycyjną związaną z opóźnionym uruchomieniem środków z UE. – Nawet pozyskanie przez Grupę na rynku polskim wszystkich istotnych zamówień na produkcję nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, których dostawa przypada na 2016 r., nie pozwoliło uzyskać poziomu przychodów ze sprzedaży porównywalnego z analogicznym okresem roku 2015 – przyznaje Newag. Ponadto przedłużający się proces legislacyjny nowelizacji ustawy Prawo Zamówień Publicznych, spowodował kilkumiesięczne opóźnienia w ogłaszaniu postępowań przetargowych na dostawy nowego taboru szynowego w tym również tramwajów.

Spółka zaznacza, że w I półroczu br. istotnie ograniczono koszty ogólnego zarządu – spadek o 15,7 mln zł (-33%) – "bez negatywnych konsekwencji dla kompetencji technicznych i zdolności pozyskiwania zamówień". Istotnie niższe w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego są również pozostałe koszty operacyjne tj. o 9,7 mln zł (-68,4%).

W ocenie zarządu wyniki po pierwszym półroczu, ze względu na strukturę sprzedaży, nie odzwierciedlają spodziewanej wartości przychodów ze sprzedaży oraz marży brutto w bieżącym roku obrotowym. W drugim półroczu zarząd spodziewa się poprawy wyników w związku z planowaną sprzedażą pojazdów dla woj. Małopolskiego oraz FSE.

Grupa systematycznie uzupełnia portfel zamówień. W bieżącym roku Newag zawarł umowy na usługi w zakresie produkcji, modernizacji i naprawy taboru kolejowego o łącznej wartości 545 mln zł.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Nowy Sącz (231)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Nowy Sącz (231)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5